prijs drive-in shows??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Weggeven is altijd goeie PR, vraag is of je er klussen aan over houdt.
    Een hobby mag geld kosten, wanneer het werk is moet het geld opleveren.

Mijn tweede zin wellicht een eye opener voor mensen die 800 euro voor een discootje te duur vinden.

Ik ken dj's die een 1e klas ticket hotelovernachting en dikke gage vangen voor hun set....moeten die hun marktwaarde aanpassen of laten varen en voor 150 euro onderweg gaan?

150 Euro....leuke fooi....
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by moderator
      ...150 Euro....leuke fooi....
      kijk voor mij is het een hobby, ik hoef hier niet dik aan te verdienen. En ik denk dat er nog wel meer mensen zijn die zo denken. Als ze maar terug verdienen wat ze er in steken. En natuurlij is het leuk als je er wat extra's er voor terug krijgt.
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Originally posted by sis
        En HIER zakt mijn broek vanaf :

"" De maanden Februari / Maart Zijn wij gratis te boeken.

U leest het goed. GRATIS TE BOEKEN.
        Heeft u een feest? die in deze maanden gehouden word
        dan is het geluk met u mee.

Bevind het feest in zwolle. dan betaald u ook geen transportkosten.
        Hoe mooi wild u het nog hebben. ""

Ik heb er bewust geen naam bij gezet, maar het lijkt mij vrij duidelijk .
        sis
        Het is inmiddels veranderd in:

Wij zijn de goedkoopste van zwolle en overijssel.
        iedereen kan ons boeken van jong tot oud.
        Ben jij 15 jaar dan vragen wij wel toestemming van je ouders !!!!!

Ben toch benieuwd hoe ze de goedkoopste van overijssel zijn....duurt best lang zo'n onderzoek.....

Het bedrijf begint met een E en eindigt op ST rararara
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Originally posted by dj-wojcik
          kijk voor mij is het een hobby, ik hoef hier niet dik aan te verdienen. En ik denk dat er nog wel meer mensen zijn die zo denken. Als ze maar terug verdienen wat ze er in steken. En natuurlij is het leuk als je er wat extra's er voor terug krijgt.
          Wil je mij uitleggen dan wat " dik verdienen" is?
          modaal inkomen? 2x modaal inkomen? 4x modaal inkomen?

Een doorsnee freelance geluidstechnicus met enige werkervaring en expertise heeft een dagprijs van 250 Euro excl. BTW, onkosten.
          Hebben we het helemaal nog niet over de top...
          Laatste wat ik wil is de vraagprijs van wie dan ook te betwijfelen, moet een ieder helemaal voor zich weten.

Wel lijkt het me zinvol om aan te geven wat gangbare prijzen zijn.
          Maar graag je reactie op m'n vraag!
          Ben benieuwd naar het antwoord

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by geenstijl21
            Het is inmiddels veranderd in:

Wij zijn de goedkoopste van zwolle en overijssel.
            iedereen kan ons boeken van jong tot oud.
            Ben jij 15 jaar dan vragen wij wel toestemming van je ouders !!!!!

Ben toch benieuwd hoe ze de goedkoopste van overijssel zijn....duurt best lang zo'n onderzoek.....

Het bedrijf begint met een E en eindigt op ST rararara
            slimme zet, en niet echt te controleren. Maar zo doen zoveel bedrijfen het.

Een voorbeeld:
            Welkom bij autolease.nl. Gegarandeerd de laagste leaseprijs.
            hier kun je auto's lease. Lijkt me duidelijk
            Als slogan hebben ze: "gegarandeerd de laagste"

niet controleerbaar. En misschien niet rechtvaardig als ze dit misschien zeggen. Maar toch doen ze het.

En zo zijn er zoveel bedrijven die dat doen. Je hoeft maar 10 minute je TV aan te zetten en je krijgt al zoiets naar je hoofd gesmeten.

Valt helaas niks aan te doen....Wel kun je met het spelletje mee spelen. Maar of je hier veel meer klanten mee vangt is nog maar de vraag
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Originally posted by moderator
              Wil je mij uitleggen dan wat " dik verdienen" is?
              modaal inkomen? 2x modaal inkomen? 4x modaal inkomen?
              ik zou be*** niet weten wat ik hier voor antwoord op moet geven. Ik zou echt niet weten hoeveel je zou moeten verdienen. Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet een volledig bedrijf wil starten waarmee ik geld mee verdien wat dan zogenaamd meer zou moeten zijn dan mijn afbetalingen van apparatuur, onkosten, en transport. snapje.

ik zeg alleen dat het een HOBBY is. verder niks. En daarom vraag ik me ook geen €400 euro per avond. Als ik het ook net zo goed voor €200 kan doen

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Dat er mensen zijn die voor hun lol, lees: hobby een avondje muziek verzorgen dat snap ik net zo goed als jij.
                Wat ik niet "snap" is dat jij niet"snapt" dat wanneer je niet hobbymatig maar professioneel bezig bent met dit vak dat je dan een andere prijs vraagt.

Prijzen die ik voorbij zie komen voor een professionele dj ( meerderjarig, draait legale muziek, verzorgd voorkomen, wordt niet door z'n moeder met de personenauto naar de klus gebracht en gehaald, draait wat de opdracht is) met spulletjes lopen zeer uiteen. Simpe setje voor 350 euro, dikke show voor paar duizend euro.

Er is meer dan alleen een hobby, iedere opdrachtgever ontmoet zijn uitvoerder....

Comment

• EST drive in show zwolle
                  • Nov 2008
                  • 78

Dit hebben wij puur gedaan om het jaar weer eens lekker te beginnen.

Heel veel mensen hebben dure maanden gehad kerst Oud en nieuw ect.

en dan heb je ook nog eens een feest in het nieuwe jaar. kost allemaal teveel. Dus wij vonden dit een goede stunt. om het 2 maanden te doen.

Bij veel telefoontjes trekken de meeste mensen tog hun neus op als je een prijs van 150,- excl transport laat vallen.

En aangezien de hoeveelheid werk je hebt. daar word niet naar gekeken.
                  laatst een feest gehad waarvan wij +- 35x 3 trappen op en af moesten.
                  NEE dat word je zeker niet vrolijk van met 2 personnen maar goed tog gedaan.

Al met al is dit een reclame stunt. puur om te kijken als de mensen ook een gratis drive in willen hebben.
                  tot nader inzien hebben wij nog geen boekingen die in deze maanden vallen. de rest van de boekingen vallen er allemaal buiten.

En tog zijn er veel verschil van mensen. na een feest geven ze je nog 150 fooi of ze houden zich aan de afspraken. maar goed dat bepaald ieder voor zich zelf.

dus zie het niet als een steek onder de riem. dit is puur een actie die 1 malig is.

even om bij te tippen. buiten zwolle is de transportkosten niet gratis

groeten kor
                  Last edited by EST drive in show zwolle; 08-03-09, 06:44.
                  e-s-t-drive-in-show-zwolle
                  Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by EST drive in show zwolle
                    Dus wij vonden dit een goede stunt. om het 2 maanden te doen.

Bij veel telefoontjes trekken de meeste mensen tog hun neus op als je een prijs van 150,- excl transport laat vallen.

groeten kor
                    Ja , wat wil je , ik zou ook mijn neus optrekken, eerst 3 maanden gratis draaien ( jan. febr en maart ) en dan vanaf april voor 150 euro gaan draaien .
                    Dat is zowat de slechste reclamestunt die je kan bedenken. want de mensen gaan dit niet echt serieus nemen en gaan dan denken dat je een beginner bent, ZONDER optredens en ZONDER ervaring .
                    Eigenlijk heeft zo'n stunt het omgekeerde effect .
                    Ik zal je een tip geven voor Uw volgende stunt bvb :

Wegens een drukke agenda in de maanden : jan, febr en maart zijn er nog enkele datums vrij .
                    Als U ons wil hebben om Uw feest muzikaal op te luisteren, gelieve ons zo vlug mogelijk te contacteren enz ...

Heb ik ook eens gedaan, maar dan wel met een andere omschrijving ( ik ga mijn stunts hier niet verklappen natuurlijk ) .

En bij mij heeft het gewerkt

De maanden, jan, febr en maart zijn bij mij druk .
                    Ondankt de crisis blijven de mensen: eten, zuipen en feesten.

sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• EST drive in show zwolle
                      • Nov 2008
                      • 78

in jou verhaal zit wel wat in sis.

met deze stunt zijn wij half januari gestart.
                      maar goed je bent nooit te oud om te leren

ik had zo iets. JA dat zal het zijn. een gratis feest gaat niemand uit de weg

maar ja tog een bedankje jou kant op sis
                      e-s-t-drive-in-show-zwolle
                      Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Ik zou dit, er zo vlug mogelijk afgooien: ( Wij beloven u een top feest naar uw wens.
                        Mochten wij niet doen wat de afspraken zijn. dan hebben wij een geld terug garantie.
                        Is het feest ook niet naar wens? ook daar voor is een geld terug garantie
                        .)

Stel , ik ben een klant en heb door jullie bijdrage een erg leuke feest gehad.
                        Toch zeg ik achteraf tegen jullie , ik was niet tevreden. wat doe je dan ?
                        Want IEDEREEN kan zeggen dat het niet naar hun wensen was.
                        Daar sta je dan, geld terug of niks ontvangen, hier gaat er natuurlijk een discussie ontstaan !!!
                        Denk er eens over na, het is niet slecht bedoeld maar gewoon als tip.
                        sis

Comment

• geenstijl21
                          • Jan 2008
                          • 462

Originally posted by sis
                          Ik zou dit, er zo vlug mogelijk afgooien: ( Wij beloven u een top feest naar uw wens.
                          Mochten wij niet doen wat de afspraken zijn. dan hebben wij een geld terug garantie.
                          Is het feest ook niet naar wens? ook daar voor is een geld terug garantie.)

Stel , ik ben een klant en heb door jullie bijdrage een erg leuke feest gehad.
                          Toch zeg ik achteraf tegen jullie , ik was niet tevreden. wat doe je dan ?
                          Want IEDEREEN kan zeggen dat het niet naar hun wensen was.
                          Daar sta je dan, geld terug of niks ontvangen, hier gaat er natuurlijk een discussie ontstaan !!!
                          Denk er eens over na, het is niet slecht bedoeld maar gewoon als tip.
                          sis
                          Haal je ook gelijk alle spelfouten voor ze uit de site ( ik doe de eerste "Hoe mooi wild u het nog hebben." )

Eigenlijk moet je EST eens een factuur sturen voor al deze adviezen
                          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Ik heb met opzet besloten om dit soort 'gratis' advertentie-klusjes niet te doen. Binnen mijn netwerk met vrienden, prima, dan is het goeie reclame of een beetje 'sponsoren', maar ik ga er niet mee adverteren.

Als je je met 'gratis' of extreem lage prijzen aanbiedt dan laat je gelijk zien dat je een beginner bent en wanhopig bent om je set ergens weggezet te krijgen. Het is niet erg om een beginner te zijn, ik beschouw mezelf net zo min nog als 'pro', maar dat ga ik niet als dusdanig aan mijn klanten vertellen en ik stel me professioneel op. Klant is nog altijd koning, maar als die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan moet je niet altijd eraan toegeven. 150 euro voor een drive-in show is bar weinig (de meesten maken dit al per avond aan onkosten aan verbruiksmateriaal, transport, onderhoud enz.) en je loopt het risico dat klanten het te mooi om waar te zijn vinden.

Ik ben van mening: Geef mij maar een degelijke show met een DJ die alles netjes en veilig voor elkaar heeft, kabeltjes op zijn gemakje afgetaped en wat dan nog meer, en betaal er 300 euro voor, dan iemand die het goed bedoelt maar misschien toch iets te hard van stapel loopt voor minder geld.

Niet goed, geld terug moet je proberen te vermijden als je niet eenduidig kan zeggen wat 'niet goed' nu precies inhoudt. Als je gasten tevreden zijn maar je een pissige opdrachtgever hebt, dan kan die nog wel eens onterecht zijn geld terug gaan eisen.

Eigenlijk hoop ik dat er ergens in NL een boekingsbureau is dat ook beginnende drive-in shows een goeie kans geeft. Ik zie hier vaak prima kwalitieit sets staan, maar ik hoor ook dat vooral de beginners moeite hebben om hun eerste paar boekingen weg te krijgen. En de grote boekingsbureau's vereisen allemaal dat je op zijn minst een x aantal jaren ervaring hebt in het draaien van shows. Alle begin is nou eenmaal moeilijk, en de markt zit in dit segment wel redelijk vol.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Ik weet niet hoe het in Nederland is, of in andere Belgische regio's, maar bij ons hier in de streek zijn er heel veel beginnende DJ's .
                              Probleem is, die komen niet of nauwelijks aan de bak , het is namelijk zo dat de klanten altijd terug vallen op de gevestigde DJ's die al jaren meedraaien . de prijzen varieren dan ook van 350 tot +/- 600 euro voor een avondje draaien .
                              Blijkbaar betalen de klanten graag die prijs omdat ze dan zekerheid hebben over de goede afloop van de avond.
                              Er is er zelfs eentje bij die met meyersound draaid .
                              sis

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Originally posted by sis
                                ...Er is er zelfs eentje bij die met meyersound draaid...
                                Is dit zo speciaal dan? Ik ken zo twee drive-ins die hier mee draaien/hebben gedraait.

Comment

Working...