prijs drive-in shows??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Ik heb een hekel aan zelfbouw sturingen/mixers
    Ik vind dat zelfbouw flightcases/spreakers kunnen, andere dingen moeten dan wel op zo'n prof. niveau gebouwd worden dat je niet zo goed te onderscheiden vallen van fabrieksproducten
    En dat is bij de meeste low-budget techneuten niet het geval
    Tis wat je zelf nuttig/makkelijk vind, maar alleen om geld te besparen of tijd door te brengen (nee dank je , als je je verveeld mag je nog aantal pluggen solderen hoor )

Ik vind persoonlijk gewoon fabrieksproducten beter en betrouwbaarheid ligt dan ook wel hoger dan zelfbouw
    Moet er niet aan denken dat er wat uitval tijdens een show (groot of klein)!

Tips om prijs te bepalen misschien:
    - Goede combo te kiezen tussen inkoop prijs en verbruikskosten (lampen enzo)
    - Wat zijn je kwaliteite als team (of alleen dj) (krijg je ze op de dansvloer en hou je ze op de dansvloer of niet, wees daar eerlijk in naar je eigen)

Ik hoop dat het beetje duidelijk is omdat ik toch van het 1 naar het ander ga

Comment

• deejayke
      • Mar 2005
      • 77

DjFx: het grote voordeel van zelfbouw is... je weet wat er in steekt en hoe het werkt! als der dan iets stuk gaat moet je niet liggen mailen en hopen dat je de bouwplannen krijgt en je moet het dan ook nerges binne brengen (schilt in werkuren) en nog een voordeel, het gene wat je niet gebruikt steek je er ook simpelweg niet in (weer iets wat minder snel kapot kan gaan). nog een voordeel: als je iets bijwilt kan je heel simpelweg aanpassen. en als je degelijk werk leverd gaan deze minstens even lang mee als materiaal van "prof niveau"

grtzzz
      blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• dj truss
        • Dec 2004
        • 89

ik wil mijn zelfbouw plc tegenover een dmx sturing van bv showtech(mss zelfs professioneler merk?) samen met een switchpack zetten.
        ik durf wedden dat je sneller problemen zult hebben met je fabriekspul dan met mijn zelfbouw.
        de kans dat m'n plc vast loopt is ook veel kleiner dan dat de dmx sturing vast loopt.

ps. die plc is denk ik niet low budget te noemen!En zal vast veel duurder uitkomen dan jouw "professionele" sturing.
        the only feeback we want is the audience\'s

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

citaat:Geplaatst door moderator

showprijs: ~600 euro

2* cdj100
          2* sony md nogwat
          1* dateq apollo
          1* senh 845 aan draadje
          1* JTS draadloze handheld met condensator koppie

PA passend voor de locatie, max 200 man, anders meerprijs

licht
          4* powerdrive statief
          3* Botex T4 met 300w MFL parren
          2* martin destroyer
          2* martin acrobat
          1* jb 1500w strobo
          2* losse par 56 op los dimmerpackje als dj/cd zoek lampie
          1& scanmaster2 sturinkje

Verder alle bekabeling en equipment netjes in cases, kr8 netjes verdeeld.

prijs is voor 4 uur show, 1* dj en 1* lichttech
          Uiteraard ontvangt de klant hiervan een factuurtje, het is een professionele show.

As ik kijk wat anderen vopor prijs vragen, dan kan het niet zijn dat ik nog zoveel werk heb.
          Als ik echter in mijn agenda kijk, dan staat die goed vol met shows.

Het is dus zeker niet alleen de prijs die uitmaakt, of wat je meezeult voor je vraagprijs, het showgehalte speelt ook een heel grote rol!

klopt wat je zegt! hoe kan je nu een DJ verkopen voor 125€ daar kan je toch nooit al je platen en cd's mee betalen? Een goede, professionele DJ kost geld, een LJ die wat gemotiveerd is kost geld, levering en plaatsing kost geld, je materiaal moet afgeschreven worden EN er komt BTW bij... hoe kan je dan dit alles leveren aan 250€ à 300€/avond???

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Leuk dat er nog niemand gereageerd heeft op mijn prijs en bezetting
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

citaat:Geplaatst door sis

Leuk dat er nog niemand gereageerd heeft op mijn prijs en bezetting
              sis
              Mist er niet nog een 1 voor ofzo [8D]

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

2Sis, wil best reageren, moet zeggen dat je een erg strakke prijs hanteerd.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Sis heeft inderdaad een "goede" prijs. Maar er staat dat je muzikant bent, en onderaan staat dat je 450euro voor 5uur vraagt. is dit enkel voor het materiaal of hoort daar ook wat muziek bij? want het lijkt me niet dat je 5uur aan een stuk liedjes speelt?
                  exit night into LIGHT

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door stekelvarke

Sis heeft inderdaad een "goede" prijs. Maar er staat dat je muzikant bent, en onderaan staat dat je 450euro voor 5uur vraagt. is dit enkel voor het materiaal of hoort daar ook wat muziek bij? want het lijkt me niet dat je 5uur aan een stuk liedjes speelt?
                    Jawel , 5 uur muziek inbegrepen + 2 x 15 min pauze
                    Ik heb het geluk dat ik al 25 jaar zelfstandig muzikant ben en dat er weinig concurentie is [^]
                    Maar het is een harde job
                    sis

Comment

• Niek...
                      • Nov 2001
                      • 1094

Verbaas me nog steeds over de tarieven van Cheke...[V]
                      <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

@SIS: "+ 2 x 15 min pauze..." die OOK nog eens betaald zijn
                        ge moest u schamen [)]

'k zie 't mij al zeggen tijdens een DJ-set: sorry jongens, tijd om m'n broodje op te eten

@NIEK: "Verbaas me nog steeds over de tarieven van Cheke..."
                        ben blij dat ik niet de enige ben!
                        M*rk*ver*ie*e* noemen we dat, dacht ik [xx(]

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

citaat:Geplaatst door luc2366

@SIS: "+ 2 x 15 min pauze..." die OOK nog eens betaald zijn
                          ge moest u schamen [)]

'k zie 't mij al zeggen tijdens een DJ-set: sorry jongens, tijd om m'n broodje op te eten
                          Wat die pauze betreft, ik bekijk het even als er een gepast moment is ! doorgaans één of ander buffet !! ondertussen draait mijn MD leuke deuntjes [8D]

Tuurlijk wordt ik doorbetaald [^] reken maar eens uit op bvb 100 contracten hoeveel uren ik gratis betaal wordt

Wat die broodjes betreft, dat is zelden, meestal is er een warme maaltijd voorzien [] !! broodje ham, kaas, tja daar heb ik er al genoeg van gegeten [V]

sis

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Iemand die de hele tijd intensief aan het spelen is, is ook wat anders dan een dj die gewoon een lang nummer kan draaien wanneer hij even naar de wc moet. Een muzikant verdiend gewoon pauze om te eten / naar de wc te gaan, enz.
                            Een dj kan dat meestal tussendoor ook heus wel.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door DJ.T

Iemand die de hele tijd intensief aan het spelen is, is ook wat anders dan een dj die gewoon een lang nummer kan draaien wanneer hij even naar de wc moet. Een muzikant verdiend gewoon pauze om te eten / naar de wc te gaan, enz.
                              Een dj kan dat meestal tussendoor ook heus wel.
                              Kijk, je bent mijn maatje [^]
                              Maar inderdaad je hebt helemaal gelijk !!

sis

Comment

• ralph
                                Banned
                                • Aug 2000
                                • 2649

een dj kan wel ff gaan plassen tijdens een plaatje:
                                Mag ik evn vragen waarom een dj bij een set langer dan 4 uur niet een pauze zou mogen nemen? ik ken geen ankele cao die langer werken zonder pauze toestaat!

pauze mag je fijn zelf regelen wat mij betreft, maar voor boekingen langer dan 5 uur bedank ik.

Comment

Working...