prijs drive-in shows??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

hier enkele van mijn richtprijzen voor kleine fuiven:
    2 technics + denon + rodec + 2x 400Watt geluid + 4 p-56 + DJ (max 5u)= 350€+btw

2 technics + denon + rodec + 2x 1000Watt geluid + 8 p-64 + strobo 750Watt + rook 700Watt + DJ (max 5u)= 450€+btw

2 technics + denon + rodec + 2x 1800Watt geluid + 12 p-64 + strobo 1500Watt + 4 scans met sturing + 400Watt UV + lichtbrug + rook 2000Watt + DJ (max 5u)= 600€+btw

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door luc2366

hier enkele van mijn richtprijzen voor kleine fuiven:
      2 technics + denon + rodec + 2x 400Watt geluid + 4 p-56 + DJ (max 5u)= 350€+btw

2 technics + denon + rodec + 2x 1000Watt geluid + 8 p-64 + strobo 750Watt + rook 700Watt + DJ (max 5u)= 450€+btw

2 technics + denon + rodec + 2x 1800Watt geluid + 12 p-64 + strobo 1500Watt + 4 scans met sturing + 400Watt UV + lichtbrug + rook 2000Watt + DJ (max 5u)= 600€+btw
      Uit wat bestaat het geluid ? merk, versterkers enz...
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ADT
        • Aug 2005
        • 1

Ik vindt dat de meesten hier een te lage prijs vragen. Je moet rekenen dat je voor een avondje draaien toch wel snel 12u (inladen, transport, opstellen, draaien, afbreken)onderweg kan zijn (soms zelfs langer). Als je dan prijzen van 150 € gaat vragen, heb je toch wel 10 € per uur verdient (omzet) [:0].Als je dan nog eventuele kosten voor reparaties en nieuwe materialen af en toe rekent dan doe je meer verlies als winst en ook al is het een hobby dan is het toch leuker om er toch zeker geen verlies mee te doen.

Wij zijn een beginnende drive-in in Belgenland (ongeveer 1 jaar bezig) en vragen voor volgende set (vanaf 150 pers.) 420 € per 5 uur dj incl. en per overuur 40 € per uur.

geluid:
        2x bass beyma (2x500w/st)
        2x top beyma (750w/st)
        2x monitor mackie srm 350
        denon d6000
        rodec cx 1100
        2x master da1800+crossover+equalizer

licht
        2x2m truss
        2x wind-up vmb
        8xpar56
        2x winner scans
        lm400 jb-systems
        strobo
        4xlichteffect

totaal incl dj: 420 €/5u
        De kleinste set (tot 50 pers) kost 290 € (zelfde voorwaarden) en een set tot 150 pers. 350 €

Dit is een eerlijke prijs voor de kwaliteit en service die wij bieden en wij hebben zeker geen tekort aan werk.

Comment

• arie
          • Feb 2003
          • 550

je kunt wel zeggen dat iemand een te lage prijs vraagt maar je moet ook kijken waarom iemand het doet, als ik dan bijfoorbeeld naar mij zelf kijk wij gaan voor die 400euro die jij voor een relatief klein setje vraagt bijvoorbeld al weg met

hoorngeladen das st 215 set met labgruppen fp 6400en 3400versterkers er achter in totaal 16 kw en een komplete licht show met onderander 8x balken par strobo's en dergelijke

ik doe dit puur voor een stukje ontspanning en voor de lol, ik hoef er dus geen ene rooie cent aan te verdienen puur omdat ik het leuk vind, ik pak geen feesten van collega's af en al helemaal niet van profesionele verhuurbedrijven, daar brand ik mijn vingers niet aan en wil ik mijn vingers ook niet aan branden.we hebben feesten gekregen omdat het allemaal nieuwe feesten zijn en onderandere van onze verreniging, ook doen we sinds kort de uitversterking van een amateur band, en als wij niet kunnen of ik heb gewoonweg geen zin stuur ik ze ook rustig door naar een collega bedrijf, ik weet toch dat ze weer terug komen omdat wij natuurlijk veel interresanter zijn kwa prijs, dit vind ik overgens wel terecht en zie ik niet als markt verzieken odat we vanaf dat ze begonnen zijn met muziek maken bij ons in de verhuur zitten dus zijn eingelijk gewoon onze klant.groeten Arjan

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

@ sis:
            heb je een overzichtje gestuurd per mail

@ ADT: klopt wat je schrijft. Qua prijszetting komen wij aardig overeen. Vind dit idd ook een faire prijs voor een degelijk setje en een goede dj-prestatie...

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door luc2366

@ sis:
              heb je een overzichtje gestuurd per mail

@ ADT: klopt wat je schrijft. Qua prijszetting komen wij aardig overeen. Vind dit idd ook een faire prijs voor een degelijk setje en een goede dj-prestatie...
              Ok bedankt
              sis

Comment

• tuurKE
                • Jan 2005
                • 252

De prijzen lopen hier idd erg uiteen. Ik denk dat wij voor de kleinere feesten en bruiloften toch redelijk goed zitten. Basisprijs voor 5u is 400 euro's vanaf dan komt er 35 euro per uur bij. Voor verplaatsingen van meer dan 30Km vragen we ook nog eens 1 euro per km (enkele). DJ's zijn voor feesten en bruiloften altijd alround dj's, kunnen alle stijlen feesten aan.

Setlijstje:
                2x CDJ800 pioneer + rodec MX180 + SM58 + AKG WMS40 (uhf)
                2x 800W DAS geluid + 2x crest cpx2600
                2x 4-bar-PAR56/ 300W
                eventueel nog 1 of 2 effecten (mushroom/derby/flower/...)

voor er vragen komen over welke DAS-set, is de vroege voorganger van de refence serie, kasten zijn al kleine 12 jaar oud, maar spelen nog altijd als nieuw!

greetz Tuur
                Maar wij hebben.......
                .......chamsys!!

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door sis

Ik ben geen DJ maar muzikant, toch maar even plaatsen !!
                  Vast tarief heb ik niet !
                  vb wat ik vanavond meeneem voor een feest in een tent +/- 150 personen:
                  mengtafel Mackie CFX 12
                  MD sony E-10
                  2 klavieren
                  4 x EAW subs en 4 EAW toppen
                  EAW Processor MX 100
                  2 x QSC PL 1.4
                  1 x QSC PLX 3002
                  1 X QSC PLX 2402
                  Behringer DEQ 2496
                  Behringer compressor-limiter
                  4 x PAR 64 , 1000 watt per stuk
                  Prijs 450 euro voor 5 uur
                  sis
                  Dan ben ik wel goedkoop als ik Tuurke zijn materiaal zie [V][V]
                  sis

Comment

• tuurKE
                    • Jan 2005
                    • 252

citaat:Geplaatst door sis

Dan ben ik wel goedkoop als ik Tuurke zijn materiaal zie [V][V]
                    sis
                    Mss wel, ofwel zijn wij duur!! Heb wel gezien dat er een foutje in mn posting staat, onze geluidsets zijn niet van DAP, maar van DAS audio, scheelt toch weer ff iets.

Wat ik me wel een beetje afvraag is wat het materiaal te maken heeft met de prijs. het gaat in eerste instantie toch over de muziek/entertainment dat er gebracht wordt, of je daar nu staat met EAW of met JB-systems, je moet de mensen bezig houden.

Voor live muziek is dit wel iets anders. daar moet je wel met het betere materiaal komen, alhoewel ik verschillende zangers/groepjes ken die op behringer spelen en daarom niet minder optredes hebben.
                    Maar om als live-muzikant beter over te komen heb je idd meer vermogen nodig.

Denk dat het ook een beetje met eigen ingesteldheid te maken heeft. Persoonlijk speel ik ook liever over een Martin Blackline systeem. Maar of ik daardoor meer contracten ga binnenhalen?? Ik denk het niet.
                    Ik heb nog nooit een reactie gehad van: " Ohh, jij speelt maar met DAS dan hoef je niet te komen". Meestal vragen ze gewoon wat we spelen en dikwijls horen we op voorhand al van: " Niet te hard he!!".

Greetz Tuur
                    Maar wij hebben.......
                    .......chamsys!!

Comment

• Bastisito
                      • Sep 2004
                      • 185

citaat:Geplaatst door tuurKE
                      Wat ik me wel een beetje afvraag is wat het materiaal te maken heeft met de prijs. het gaat in eerste instantie toch over de muziek/entertainment dat er gebracht wordt, of je daar nu staat met EAW of met JB-systems, je moet de mensen bezig houden.
                      Als drive-in show heb je ook te maken met afschrijvingen. Je zal het toch met me eens zijn dat de afschrijvingen met EAW iets hoger uitvallen dan DAP bijv. Neemt niet weg dat EAW (waarschijnlijk) ook wel langer mee zal gaan. Toch ga ik geen 400 euro betalen voor een basisshowtje met alleen maar kijkshop apparatuur, hoe goed de presentatie ook is.

Tuurlijk ben ik het met je eens dat de presentatie het belangrijkste is, maar de gebruike apparatuur moet daarbij wel een beetje in verhouding zijn.
                      Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Vorig jaar was ik op een bruiloft in Belgie ( Knokke )
                        Daar was een DJ bezig , op en top in orde, belichting, presentatie enz...
                        Ik was vooral verrast door zijn geluidssysteem , eigenlijk had ik dit nog nooit eerder gezien voor een DJ , nl 2 x Meyersound MTS4-A op een bruiloft !!!

sis

Comment

• tuurKE
                          • Jan 2005
                          • 252

citaat:Geplaatst door Bastisito

Toch ga ik geen 400 euro betalen voor een basisshowtje met alleen maar kijkshop apparatuur, hoe goed de presentatie ook is.

Tuurlijk ben ik het met je eens dat de presentatie het belangrijkste is, maar de gebruike apparatuur moet daarbij wel een beetje in verhouding zijn.
                          vind zelf toch dat we niet echt met kijkshop apparatuur op de baan zijn. Correct me if I'm wrong.

en heb intussen mn posting aangepast, want er is verschil tss DAP zoals er eerst stond en DAS.

Wil er ook nog ff bijzeggen dat al onze CD's uit de winkel komen, en niet illegaal van het net geplukt!!!!! Daar kruipen ook behoorlijk wat euro's in!!!!! Want als ik mn CD's ook van het net haal, had ik allang een Martin of EAW setje geluid!! Maar zolang ik tevreden ben van die DAS setjes blijven die meegaam.

Tuurke
                          Maar wij hebben.......
                          .......chamsys!!

Comment

• Bastisito
                            • Sep 2004
                            • 185

citaat:Geplaatst door tuurKE
                            vind zelf toch dat we niet echt met kijkshop apparatuur op de baan zijn. Correct me if I'm wrong.
                            Heb het in die post totaal niet over jou of jouw show
                            Was meer algemeen bedoeld. Teruglezend begrijp ik dat ik het wat ongelukkig heb neergezet en het makkelijk verkeerd op te vatten is.

PS: ik ken DAS, leuke kasten!
                            Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

wat voorn Das set heb je dan?Want ik durf men dassen st 215 zat naast een gemiddelde eaw set te zetten, natuurlijk klinkt eaw gemiddeld beter maar voor een gemiddelde coverband en of drive in show voldoet DAS 110%, helemaal nu er bij ons ook nog labgruppens fp6400 achter hangen.En dus zou je als je professioneel bent hier ook best een prijsje voor mogen vragen, nu ben ik amateur met een uit de handgelopen hobbie, dus vraag niet zo veel.groeten arjan

Comment

• tuurKE
                                • Jan 2005
                                • 252

citaat:Geplaatst door arie

wat voorn Das set heb je dan?Want ik durf men dassen st 215 zat naast een gemiddelde eaw set te zetten, natuurlijk klinkt eaw gemiddeld beter maar voor een gemiddelde coverband en of drive in show voldoet DAS 110%, helemaal nu er bij ons ook nog labgruppens fp6400 achter hangen.En dus zou je als je professioneel bent hier ook best een prijsje voor mogen vragen, nu ben ik amateur met een uit de handgelopen hobbie, dus vraag niet zo veel.groeten arjan
                                Het juiste type weet ik echt niet meer,ik heb zo ooit 2dehands gekocht. Kasten zijn al verschillende keren opgelapt en voorzien van speakon's. kenplaatjes zij weg, kan eventueel eens opzoeken welke spaekers erin zitten. Het is een 15" frontgeladen subje en een 10" + 1.5" topje. Volgens een collega van me zou het gaan om een voorloper van de reference serie. Ze spelen begoorlijk goed, ook op laag volume en zolang ze dat blijven doen gaan ze der nog niet uit.

Greetz Tuur

Maar wij hebben.......
                                .......chamsys!!

Comment

Working...