Oplossen Brom /Aardlus van USB geluidskaart.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Futureline
    • Sep 2010
    • 2

Oplossen Brom /Aardlus van USB geluidskaart.

Na de zoek functie te hebben gebruikt heb ik toch nog een aantal vragen.

Ik heb een Yamaha EMX5014C powered Mixer. Als bron gebruik ik een laptop met daar aan gekoppeld een externe geluids kaart. De Tascam US-144. De geluidskaart heeft geen stroom voorziening nodig en word gevoed via de USB. Als ik deze aansluit krijg ik een een aardlus / brom.

Nou dacht ik eerst aan een "ground loop isolator" de makkelijke oplossing. Maar na wat lezen blijken deze apparaatje het hoog en laag te slopen.
    Dan is de volgende stap een DI-Box. Maar daar komt mijn vraag.
    Ik vind nergens een DI-Box met een "Line-out" aansluiting. Om het audio signaal nou op een mic aan te sluiten lijkt me een beetje waardeloos.

Is er nou geen elegantere oplossing. Of bestaat die DI-Box met line-out wel?
    Of is er misschien nog een oplossing buiten een ground loop issolator of DI-Box.

Ik hoop dat er iemand is die me kan verder helpen.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Die oplossingen zijn er zeker wel.
    Snuffel dit topic eens even door: http://www.licht-geluid.nl/forum/rec...te-manier.html
    Kom je o.a. een DI tegen 'that does the trick'.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Je zoekt op zich gewoon een line audio transformator. 1:1.
      Die zitten vaak in passieve DI-boxen.

Heb een tijdje geleden zelf een paar van die kastjes gemaakt met Amplimo TM-8's erin die ik nog had liggen.
      Last edited by remco_k; 10-09-10, 08:29.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Lemmen
        • Mar 2004
        • 45

Heb je al geprobeerd of de brom er ook inzit als je de adapter uit het stopcontact haalt?

Als dit het geval is kun je de storing simpel oplossen door een nieuwe stekker op je voedingskabel te zetten waarbij je de aarde kabel niet aansluit.

Groeten,
        Lemmen
        DMZ Events

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

De meeste adaptors hebben geen randaarde dus dat zal niet gaan.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Lemmen
            • Mar 2004
            • 45

Originally posted by MusicXtra
            De meeste adaptors hebben geen randaarde dus dat zal niet gaan.
            Mijn laptop heeft een soort euro kabeltje naar de adapter lopen, die kabel bedoel ik. Daarvan heb ik de stekker eraf geknipt en een nieuwe erop gezet
            DMZ Events

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by Lemmen
              Mijn laptop heeft een soort euro kabeltje naar de adapter lopen, die kabel bedoel ik. Daarvan heb ik de stekker eraf geknipt en een nieuwe erop gezet
              Dat geeft hetzelfde effect als de aardpen van de adapter afplakken. NIET DOEN!

Wat je wel kan doen is een nieuwe laptop-adapter kopen die van zichzelf al een ongeaarde aansluiting heeft. Ik heb zelf een universele adapter van Cooler-Master:

SNA 95 - Cooler Master

Goed te betalen en een reserve-adapter voor je laptop achter de hand hebben is altijd nuttig.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Ik gebruik deze met veel plezier:

LA AUDIO DBT PLUS - Dutch International Cyberstore

En deze voor de budget oplossing:

ART DTI - Dutch International Cyberstore

Succes
                d&b Audiotechnik

Comment

• Lemmen
                  • Mar 2004
                  • 45

Originally posted by Stoney3K
                  Dat geeft hetzelfde effect als de aardpen van de adapter afplakken. NIET DOEN!

Wat je wel kan doen is een nieuwe laptop-adapter kopen die van zichzelf al een ongeaarde aansluiting heeft. Ik heb zelf een universele adapter van Cooler-Master:

SNA 95 - Cooler Master

Goed te betalen en een reserve-adapter voor je laptop achter de hand hebben is altijd nuttig.

En wat is het verschil dan tussen het weglaten door hem zelf te verwijderen of een nieuwe te kopen zonder? lijkt mij dat het je alleen maar geld scheelt.
                  DMZ Events

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Nou, het enige verschil is dat een aarde draad er niet voor niets zit en hem weglaten extreem dom is.....
                    Een adapter die vanuit de fabriek geen aarde draad heeft zal wel op een andere manier ontworpen zijn denk je niet?

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Flauwe kul,

De adaptors van laptops bestaan vaak uit een kunstof behuizing en geeft een spanning richting de laptop tussen de 14-24 volt met een paar milli amperes.

Het kan absoluut geen gevaar worden om je aarde weg te halen.

Je aarde heeft niets te maken met aardlek, DAT wordt door vele zo door elkaar gehaald...

Het is gevaarlijker je laptop op een groep te zetten zonder aardlek schakelaar dan je laptop voeding de aarde weg te halen en op een groep MET aardelek schakelaar te zitten...

Denk daar maar eens over na..

Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Futureline
                        • Sep 2010
                        • 2

Bedankt voor alle reacties.

Ik had eerst al wat geprobeerd met aarde contact bij de laptop. De brom veranderde alleen maar van klank kleur en niveau. Verder kreeg ik de aard-lus alleen maar weg door op zoek te gaan naar een andere stroom groep. Maar zo als jullie weten is dat op locatie soms erg moeilijk.

Mijn vraag was eigenlijk of er een DI-Box was met stereo en line-out.
                        Het antwoord is dus.. Palmer PLI 04

Hij is aardig aan de prijs. Maar met de gedachte dat je een dergelijk apparaat eenmaal aanschaft is het redelijk.

Bedankt allemaal voor het mee denken. Verrassend hoe verschillend iedereen anders omgaat met een probleem.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by salsa
                          Flauwe kul,

De adaptors van laptops bestaan vaak uit een kunstof behuizing en geeft een spanning richting de laptop tussen de 14-24 volt met een paar milli amperes.

Dave
                          100% eens mits je weet waar je mee bezig bent en gezien de reacties in dit topic heb ik daar mijn twijfels over. In dat geval moet je dus gewoon geen apparatuur gaan 'modificeren' (los van het feit of het probleem ermee opgelost wordt want daar heb ik ook mijn twijfels over).

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Nee, dit is pas flauwekul!
                            Spanning zit je ongeveer juist, echter meestal is het 19..21 V tegenwoordig, het gaat echter om AMPERES, NIET om miliampères (3-7 A is zowat de range).
                            Ten tweede is het een schakelende voeding en is het ingangsfilter van de voeding wel degelijk berekend op een aarding indien die voorzien is door de fabrikant. Deze weglaten zorgt in ieder geval al voor een mindere werking van dat filter. Ten tweede kan bij doorslag van een bepaalde condensator er op de secundaire netspanning komen te staan! Indien een aarding op zo een voeding dus voorzien is, DIENT ZE GEBRUIKT TE WORDEN!
                            Last edited by laserguy; 14-09-10, 22:44. Reason: schrijvvautjes
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Eigenlijk best wel vreemd, in de meeste woonhuizen zitten, behalve in de keuken, geen randgeaarde stopcontacten en daar worden laptops vaak gebruikt.

Comment

Working...