Oplossen Brom /Aardlus van USB geluidskaart.
Collapse
X
-
Zijn we weer muggen aan het ziften ja? Op een laptopvoeding mag je al serieus hameren eer het plastic het begeeft en ik spreek uit ervaring want ik probeer ze soms open te krijgen om ze eens te onderzoeken/herstellen. Helaas is ziet het er dan ook niet meer uit om nog verder te gebruiken. Als jij dan nog zin hebt om dat te aarden dan moet jij dat weten. Maar dan moet je al goed gek zijn.
Overigens als extra nadenkertje: als klasse 2-apparaten dan toch niet geaard MOGEN worden: dan mag je dus bij een laptop met zo een voeding ook geen geluidskabeltje op de line out aansluiten naar je geaarde mengpaneel of versterker?? Want dan neemt hij langs daar zijn aarding...
Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
... dan gebruik je de ground-lift...Overigens als extra nadenkertje: als klasse 2-apparaten dan toch niet geaard MOGEN worden: dan mag je dus bij een laptop met zo een voeding ook geen geluidskabeltje op de line out aansluiten naar je geaarde mengpaneel of versterker?? Want dan neemt hij langs daar zijn aarding...

(heb je ook GEEN brom!)
Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
gaat over het apparaat zelf, wat je er verder aanhangt is niet interessant.Zijn we weer muggen aan het ziften ja? Op een laptopvoeding mag je al serieus hameren eer het plastic het begeeft en ik spreek uit ervaring want ik probeer ze soms open te krijgen om ze eens te onderzoeken/herstellen. Helaas is ziet het er dan ook niet meer uit om nog verder te gebruiken. Als jij dan nog zin hebt om dat te aarden dan moet jij dat weten. Maar dan moet je al goed gek zijn.
Overigens als extra nadenkertje: als klasse 2-apparaten dan toch niet geaard MOGEN worden: dan mag je dus bij een laptop met zo een voeding ook geen geluidskabeltje op de line out aansluiten naar je geaarde mengpaneel of versterker?? Want dan neemt hij langs daar zijn aarding...
Je kunt achter een Mini ook wel een 13meter oplegger hangen, maar daar heeft de fabrikant van de Mini niks mee te maken...
Wel is het zo dat de secundaire kant gescheiden moet zijn van de ingangspanning, en dus zweeft.
Klasse 2 boormachines met een stalen huis dienen dan ook regelmatig met 500V afgemeggerd te worden om de isolatie tussen de stroomvoerende delen en het aanraakbare metaal te garanderen.
Verder ben ik al een tijdje op zoek naar oranje tuinsnoer dat geaard is, om hier de pc's op de UPS aan te sluiten. Niet te vinden, dus, alleen 2-aderig snoer te verkrijgen...
Leuke materie...
NEN3140 regelt dat dan weer. En bij reparatie uitsluitend ongeaarde stekkers plaatsen !Last edited by Gast1401081; 01-11-10, 09:48.Comment
-
Ben toch blij dat ik al die regeltjes niet ken en gewoon mijn gezond verstand blijf gebruiken.
Laptoppie met randaarde dus gewoon in een geaarde contactdoos en als je brom hebt in de signaallijn een vorm van galvanische scheiding aanbrengen. Hoe moeilijk kan het zijn?
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Wat met een enkele laptop prima werkt, maar als je een DJ-setup meeneemt met een 4-kanaals geluidskaart of bijvoorbeeld een Finalscratch, dan mag je weer gaan knoeien om van 4 gebalanceerde uitgangen terug te gaan naar 4 RCA-stekkers zodat het op je DJ-mixer past.
Functioneel? Zeker. Efficient? Misschien niet zo zeer...First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Dan koop je toch een Focusrite Saffire USB6? Die heeft 4 uitgangen, 1&2 gebalanceerd, en dan nog 1&2+3&4 op tulp
Hier doet ie het prima:P DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Dat is wat je gelezen hebt.
Voor iemand die duizenden euro's in een geluidsset kan steken, is zo'n oplossing al gauw inferieur.
Die dingen zijn echter zo goedkoop, dat een proefje , je de kop niet zal kosten. Als je dan tot de ontdekking komt dat het voor jou prima werkt, dan heb je toch mooi een voordelige oplossing!. Houd die dingen wel uit de buurt van zware nettransformatoren, want dan pikken ze weer magnetisch veld op en dat bromt ook. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oplossingen met trafo's. Alleen de heel dure exemplaren, met een goede mu-metalen afscherming, hebben daar minder last van.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Dan schiet je er netto nog steeds niks mee op, want die tulp-uitgangen zijn dan nog altijd niet galvanisch gescheiden. Plus, ik denk dat een tweetal passieve DI's en een stapeltje verloopkabels je dan nog minder kost.
De eerste DJ-geluidskaart met geisoleerde tulp-uitgangen moet ik nog tegenkomen.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Heren,
We zijn wel weer op niveau he?? kijk even in de NEN, en al het goede zal tot u komen.
ik geloof wel dat er wat afdwaling is in het geheel. jullie zullen allemaal verstand hebben van de elektra die jullie tegenkomen, maar laat elkaar een beetje heel.. dit draagt nl. niet bij aan dit topic. voeding of niet, klasse 1 t/m 10 de brom gaat er niet van weg. mijn devies. geen stekkers afknippen ed. er zijn pasklare en nette andere opties.
Met betrekking tot Gerard, kijk ff bij de Action. als je alle oranje tuinsnoeren met randaarde moet opeten die ze daar verkopen....
1,5mmq dat wel, maar ze zijn er echt en niet zo weinig ook. kleur is klote, maar jij zocht specifiek oranje..Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Zoek eens op Google 'Orange Garden power cords' welke lengtes wilt u deze??
Overigens zijn ze ook in het mosgroen verkrijgbaar
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Ja, das handig.. als je dan aan het maaien bent zie je tenminste niet dat je eroverheen maaitJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment

Comment