Oplossen Brom /Aardlus van USB geluidskaart.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

bij jou misschien dan toch....
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Eigenlijk best wel vreemd, in de meeste woonhuizen zitten, behalve in de keuken, geen randgeaarde stopcontacten en daar worden laptops vaak gebruikt.
      Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar als dat zo is dan zitten we toch tenminste op 1 puntje voor in België: alle elektrische installaties van na 1982 moeten volgens het AREI uitgevoerd zijn met stopcontacten met (pen)aarde.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• daveyb
        • Aug 2009
        • 150

Ik raad een DIbox aan. Tenminste heb je gecheckt of hij bromt zonder de geluidskaart? anders zou er nog wel eens een elcootje kunnen lekken!
        We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by laserguy
          Ik weet niet hoe het in Nederland zit...
          Zover mij bekend hier in Nederland het hele huis verplicht vanaf nieuwbouw 1997.

Laten we de discussie wel/niet weglaten/knippen/plakken/etc randaarde hier stoppen. Randaarding, als het op een apparaat zit heeft dit een reden. Oplossingen welke zijn bedacht zoals DI's/etc hebben ook een reden.

(is ************** nog niet langs geweest voor een reactie hierop )

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Nee, dit is pas flauwekul!
            Spanning zit je ongeveer juist, echter meestal is het 19..21 V tegenwoordig, het gaat echter om AMPERES, NIET om miliampères (3-7 A is zowat de range).
            Ten tweede is het een schakelende voeding en is het ingangsfilter van de voeding wel degelijk berekend op een aarding indien die voorzien is door de fabrikant. Deze weglaten zorgt in ieder geval al voor een mindere werking van dat filter. Ten tweede kan bij doorslag van een bepaalde condensator er op de secundaire netspanning komen te staan! Indien een aarding op zo een voeding dus voorzien is, DIENT ZE GEBRUIKT TE WORDEN!
            Jij weet ook niet waar je over praat!!

Een mooi wazig verhaal waar je ook geen enkel punt hard maakt.

Luister, er zijn nog steeds vele electronica apparatuur in de handel waar GEEN randaarde aan de voedende kant zit.
            Daar is opzich niets mis mee, mede omdat er nog steeds vele ruimtes zijn waar helemaal geen randaarde beschikbaar is.

De voeding naar de batterij pack van een laptop is echt weinig kwa amperes, en de spanning is ook laag, dus wat lul jij nou?????

Zodra er ' een bepaalde condensator' doorslaat vliegt er eerst (hopelijk) een aardlek uit voor dat jij jeuk krijgt op je knietjes!!!

De beste oplossing is en blijft gewoon een D.I box op het uitgangs sugnaal.

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Neen, ik weet niet waarover ik praat. Ik krijg hier dagelijks dergelijke dingen op mijn hersteltafel maar ik weet niet waarover ik praat... Ff kijken, wat er vandaag ligt: Toshiba PA3516E-1AC3 adapter passend bij de Toshiba Satellite A300-129. Ff kijken: 19 V 4.74 AMPERE, dat zijn dus HEEL WAT miliamperes! Moet je het nog harder hebben of zal het gaan zo?
              Voor de rest raad ik je aan niet op mij te schieten als je het niet gelooft maar ZELF eens initiatief te nemen en zo een voeding open te maken en te kijken hoe ze in elkaar zit. Als je toch echt alles over elektronica denkt te weten dan is dit gewoon appeltje-eitje voor je (zucht...).
              Voor alle duidelijkheid: ik ga Vasco volgen. Dát is de enige echte juiste professionele manier. Einde discussie want als men zelfs de realiteit niet WIL geloven dan kan ik daar ook niet tegen op (wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil...).
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

"Toshiba Satellite A300-129. Ff kijken: 19 V 4.74 AMPERE"

Is niet dodelijk en staat niet ter discussie met het randaarde verhaal..

Einde verhaal.
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

ARX kent een 3-tal DI boxen
                  met USB.
                  Zo is er een USB in/uit met (2x) XLR uit/in,
                  is er een USB in naar (2x) XLR uit
                  en is deze er ook met een potmeter op de output.

Deze DI boxen gebruiken de audio
                  uitgang via USB van de computer en
                  vormen dit van digitaal om naar een
                  analoog (L + R) signaal.

Ik gebruik deze nu alweer enkele jaren
                  met veel plezier. Nooit problemen en altijd
                  een helder en schoon geluid.

Geen brom en ook geen gereutel van de HDD

De brom van de TS kan ik eigenlijk alleen maar
                  plaatsen, dat of de laptop/geluidskaart op een
                  andere fase zijn aangesloten dan de overige gear
                  of - zoals al geschreven - iets met de voeding.

Mijn ervaring is, dat als je de voeding oplost door
                  deze er gewoon uit te trekken, je dan juist vaak de
                  HDD hoort reutelen.

Maar ja, dat was in het windows tijdperk.

Grtz.
                  Last edited by NesCio01; 31-10-10, 10:06.
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

@Nescio,

is dat plug &Play, of moet je iets installeren op de pc?

Ik zit al een tijdje te denken zo een aan te schaffen, voor Laptop-DJ-inprikkers.
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by vasco
                      ....

(is ************** nog niet langs geweest voor een reactie hierop )
                      DingDong..

Na bijna 10 jaar op dit forum gezwoegd te hebben mogen jullie het zelf wel een keer bedenken...

Oh, en laptop = veilige lage spanning, dus valt niet onder de NEN1010 ..

Ik gebruik trouwens altijd een zakje Bromvreters...

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

heb t ff naaaageeeleeeezzzeennn..

Salsa en laserguy :: jammer, gezakt, wegens het verschil niet weten tussen Klasse 1 en Klasse 2 apparatuur.

Klasse 1 MOET ALTIJD geaard worden, de fabrikant geeft dit aan door er een geaarde stekker aan te zetten.
                        Klasse 2 MAG NOOIT geaard worden. Vandaar dat scheerapparaat stekkertje dus. Ook zichtbaar door een vierkantje in een iets groter vierkantje symbool. (deze dus ⧈)

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Ten tweede is het een schakelende voeding en is het ingangsfilter van de voeding wel degelijk berekend op een aarding indien die voorzien is door de fabrikant. Deze weglaten zorgt in ieder geval al voor een mindere werking van dat filter. Ten tweede kan bij doorslag van een bepaalde condensator er op de secundaire netspanning komen te staan! Indien een aarding op zo een voeding dus voorzien is, DIENT ZE GEBRUIKT TE WORDEN!
                          Jij denkt met klasses, ik denk met naakte elektriciteit maar in weze zeg ik toch net hetzelfde?
                          Klasse2 voedingen zijn altijd dubbel geïsoleerd en hebben meestal totaal geen naakte geleidende delen die bereikbaar zijn. Dan moet je echt wel een held zijn als je daar een aarding aan kunt maken...

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Dat is niet zo, er zijn zat klasse twee apparaten die in een metalen behuizing zitten, daar zou je een aarde aan kunnen voorzien.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

Ja, mogelijk maar het ging hier over laptopvoedingen... die zijn tot nader order nog altijd met een volledig plastic behuizing...

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by Whitefarmer
                                @Nescio,
                                is dat plug &Play, of moet je iets installeren op de pc?
                                Hoi Wf,

Het is plug and play. XP herkende de box direct,
                                de 1e keer op m'n MacBook moest ik m even aanwijzen.
                                (spdif)
                                Mijn boxje heeft geen potmeter en alle aansluitingen
                                zitten aan 1 zijde. Wat dat betreft is er alweer e.e.a.
                                verbeterd.

btw 1: het gele ledje flikkert als er een audiosignaal
                                binnenkomt.

btw 2: het kost wel wat, maar je weet gewoon zeker
                                dat je altijd een zuiver en bromvrij signaal hebt.
                                Ik durf m zelfs 5 minuten voor gebruik nog wel aan te
                                sluiten.

grtz
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...