Nieuwe subs omnitronic bx 1850 is dit wat ??

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Daarnaast is het gegeven aantal db's niet direct te koppelen aan het aantal personen.
    Denk aan locatie, muziekstijl en vooral de correctheid van die gegevens.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

...zucht...

als de TS nou eens gewoon hier gaat LEZEN op dit forum, want iets zegt me dat hij niet verder kijkt dan zijn eigen 'dit wil ik nu weten' vraag.

Ik heb hem al 3!!! keer aangegeven dat die baskastjes max 99dB zijn.

Als je dan nog door blijft z$%ken over 'is dit goed spul', begint bij mij de broekrand ter hoogte van de enkels te geraken.

Tom, koop die meuk, (in JULI en SEPTEMBER ) en vertel ons in oktober welk volgend k#t-setje je wilt gaan kopen(omdat wat je hebt RUK is), kunnen we daar ook weer 30+ threads aan spenderen om het niet te kopen!
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Originally posted by sis
        Beckers entertainment , ik heb een vermoeden dat je dingen door elkaar haalt .
        Sensitivity ( gevoeligheid ) en SPL ( sound pressur level ) zijn 2 verschillende begrippen .
        Je hebt gelijk!
        Zal wel komen door mijn voorliefde voor actieve speakers, dan hoef je hier verder geen rekening mee te houden..
        Ik wil het wel leren, maar vind het helaas niet op wikipedia. Heb je niet toevallig een directe link?

@ 4AC, het geeft wel een redelijke indicatie, toch?

Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Allez vooruit,

Vertaalde versie van http://www.acoustics.salford.ac.uk/student_area/hnd1/acoustics_and_audio_systems/24%20Loudspeaker%20Sensitivity%20and%20maximum%20S PL.doc

Hier heb je meteen leesvoer voor een ganse zondag en de komende week

sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djtom
            • Jan 2009
            • 142

oke dank je wel voor jullie advies zal eff kijken or er iets anders is voor dat geld.

Comment

• djtom
              • Jan 2009
              • 142

als iemand iets tekoop heefd of een leuke set in gedachten heefd voor 1500 euro max mag je gerust zegge

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Met dat budget kun je wel meer dan die Omnitronic speakers kopen.
                Wil je actief of passief? We weten dat je voor 250 wilt draaien, maar in wat voor conditie?
                Achtergrond, disco? Buiten of binnen?
                Leg wat gedetailleerder uit wat je wilt doen. Dan kunnen we je vast helpen

Groeten Jasper

Comment

• djtom
                  • Jan 2009
                  • 142

mijn buget is 1500 euro max.
                  rond de 150 man.
                  meestal binnen open dagen en sportdagen en musicol en draaien.
                  de moderne muziek jansmit nick simon madonna en zoon soort.

gr.tom.

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Actief of passief? Wat geniet jou voorkeur?
                    Wat moet er voor dat geld worden aangeschaft? Alleen speakers en eventuele versterker? Of ook een mixer, statieven enz..

Groeten Jasper

Comment

• djtom
                      • Jan 2009
                      • 142

het liefs passief of actief mag ook moet er wel limmitor lampje (ledje),
                      op zitten aners zie ik niet of ik te hard speel want sommige hebben dat,
                      niet passief mag ook met versterker crosover verder niks

gr.tom

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Neem eens een kijkje bij dB technologies.
                        Setje: 2 x opera 402
                        1 x sub 05
                        Zit je op ongeveer 1500 euro en heb je een hele mooie set.

KLIK HIER

Dat is de site van dB. Kijk maar bij het actieve gedeelte.

Groeten Jasper

Comment

• djtom
                          • Jan 2009
                          • 142

ik ga toch voor passieve set actief is veel te zwaar staat op zolder.

wie kan mij helpen.

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Bij een passief setje moet je alsnog het versterkerrack meezeulen. (al geniet dit ook mijn voorkeur, passief)

Ikzelf zou gaan voor een setje van 4-Acoustic met versterkers van een willekeurig merk. (of ook van 4-acoustic, maar daar heb ik geen ervaring mee)
                            Klink zeker goed voor het geld.

Of misschien marktplaats even doorsnuffelen? Is veel leuks te vinden voor dat geld.
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djtom
                              • Jan 2009
                              • 142

en de omnitronic as 1500 is dit wat kost 1000 euro is 1500 watt rms.
                              2x10 inch topjes 300 watt rms
                              1x18 inc hsub 900 watt rms

is dit wat is acttief en makelijk me te nemen hier zitten clip lampjes op,
                              dus kan zien of ik in de clip speel.

Comment

• Whitefarmer
                                • Oct 2003
                                • 1244

Originally posted by djtom
                                ik ga toch voor passieve set actief is veel te zwaar staat op zolder.

wie kan mij helpen.
                                Heb je al gezien wat dat 'subje' weegt?

Ik ben blij dat je met een groter budget aan het 'shoppen' bent, maar ga nu niet elk uur een thread plaatsen met elk setje wat onder de 1.5K€ te koop is.

Voor dat budget komt ineens ook EV zx4 binnen bereik, dus zet (voor jezelf) een aantal setjes op een rijtje, gebruik de 'search' of google en zoek de specs en gebruikservaringen op.
                                Analyseer die en als er na eliminatie nog maar een paar setjes overblijven ga je die bij 'een grote muziekzaak' beluisteren.

Analyseer je bevindingen en stel dan OVERWOGEN KRITISCHE vragen.

En probeer aan je zinsopbouw en interpunctie te denken, je post's 'lezen niet echt lekker'.
                                Groeten John
                                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...