Nieuwe subs omnitronic bx 1850 is dit wat ??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtom
    • Jan 2009
    • 142

    #16
    oke wat zouw beter zijn van omnitronic dubbele 15 inch of enkele 18 inch.

    gr.tom

    moet makkelijk te verplaatsen en niet enorm groot.
    Last edited by djtom; 05-02-09, 15:31.

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #17
      Originally posted by djtom
      oke wat zouw beter zijn van omnitronic dubbele 15 inch of enkele 18 inch.

      gr.tom

      moet makkelijk te verplaatsen en niet enorm groot.
      13 of niet, Nederlandse taal krijg je op school, en 'ZouW' heb je daar niet geleerd.


      Ik gok erop dat die dubbel 15" LANGER BRANDT!

      ...maarrrrr....
      die 18"-er gaat misschien wat harder, weet je ook waarom? (tipje zie specs)

      groeten John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

        #18
        Originally posted by Whitefarmer
        Ik gok erop dat die dubbel 15" LANGER BRANDT!
        tuurlijk daar zit meer hout aan. En natuurlijk brand de plastic van de 2x 15"ers langer dan het plastic van 1 18"er:P
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

        Comment

        • djtom
          • Jan 2009
          • 142

          #19
          oke moet wel makkelijk te verplaatsen wat is beter een dubbel 15 inch of 18 inch.

          moet makkelijk me te nemen en een gewone auto.

          Comment

          • Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

            #20
            Ik zou voor de 18"-er gaan. Hij geeft harder geluid ( volgens de specs ) en kan ook lagere frequenties weergeven. Een beetje fatsoenlijke top kan ook 40 hz verspreiden, maar 15 hz niet.
            Voor de " handbaarheid " zou ik eens even kijken naar de maat van je auto en deze vergelijken met de maten van de speakers.
            Bovendien. Aangezien je maar een klein budget hebt, zul je toch niet al te vaak optreden. Misschien is het dan een idee om gewoon eens in je kennissenkring te informeren. Er is vast wel iemand met een bus of aanhanger. Werkt stukken makkelijker.

            Groeten Jasper
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

            Comment

            • djtom
              • Jan 2009
              • 142

              #21
              oke ik koop eerst 1 sub en meschien later nog een.
              versterker vor de sub word de dap palladium 700 in bridger mode.
              en voor de topjes de dap k-112 word de dap palladium 1200.
              is dit wat

              gr.tom

              Comment

              • Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

                #22
                Mijn keuze zou het niet zijn. (heeft DAP geen leuke subwoofer?) Maar als jij het een mooie set vind zou ik het zeker niet laten. Denk voor een beginner een zeer mooi setje. Laat je wel nog weten hoe het klinkt als je de boel hebt gebruikt op een feestje?

                Groeten Jasper
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                Comment

                • djtom
                  • Jan 2009
                  • 142

                  #23
                  oke zal ik zeker doen ik heb de topjes de k112 en de palladium 1200.
                  die heb ik rond julie en dan de sub heb ik rond september en dan laat ik, het horen wat ik er van vind en bij draaien kan ik hier mee 150 man mee, aan.

                  gr.tom

                  Comment

                  • EST drive in show zwolle
                    • Nov 2008
                    • 78

                    #24
                    ik heb een start gemaakt met dit setje.

                    2x18 inche bass omtro:
                    2x15 inche top Skytec

                    Naar 2x spelen kreeg ik rare geluiden bij elke bas. deze oorzaak was ook niet te vinden. alleen te horen erg eritant

                    Bleek later de spider los te zitten.? rara hoe kan dat. van een hagel nieuwe sub. niet 1 maar 2x subjes waren vernaggeld.

                    er speelde een jb VX700 op.

                    maar goed dit mijn ervaring met deze jongens
                    verder spelen ze goed op half vermogen en voor een man of 25.

                    succes met je set. en kijk uit met over belasting

                    e-s-t-drive-in-show-zwolle
                    Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      #25
                      Originally posted by EST drive in show zwolle
                      ik heb een start gemaakt met dit setje.

                      2x18 inche bass omtro:
                      2x15 inche top Skytec

                      Naar 2x spelen kreeg ik rare geluiden bij elke bas. deze oorzaak was ook niet te vinden. alleen te horen erg eritant

                      Bleek later de spider los te zitten.? rara hoe kan dat. van een hagel nieuwe sub. niet 1 maar 2x subjes waren vernaggeld.

                      er speelde een jb VX700 op.

                      maar goed dit mijn ervaring met deze jongens
                      verder spelen ze goed op half vermogen en voor een man of 25.

                      succes met je set. en kijk uit met over belasting
                      En voor hoeveel man kon je spelen met die stofzuiger?


                      Maar was dat geluid niet het resoneren van de aluminium plaat aan de voorzijde van de sub? Een kennis heeft héél lang geleden ook deze subs gehad (als ik me het goed kan herinneren...). Op een geven moment heeft hij gewoon de frontplaten eraf gehaald vanwege het resoneren.

                      en een paar dagen later werden nieuwe subs gekocht... (4-acoustic FCS118 gevalletjes)
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • djtom
                        • Jan 2009
                        • 142

                        #26
                        dus 2x bx 1850 en 2xdap k-112 en een palladium 2000.
                        haal ik geen 150 man mee.

                        Comment

                        • Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

                          #27
                          Nee, dat gaat je echt niet lukken..
                          Mijn set is genoeg voor 200 man. Maar dan praat je over gegevens als 129 dB. Daar komen jou bassjes met hun 99 dB nog niet eens bij in de buurt.
                          (aangezien het zo'n lompe gevallen zijn blaas ik ze niet 1,2,3 om met mijn sub's )
                          Maar als je echt 150 personen ermee wilt bespelen, raad ik je aan te huren.
                          De prijzen van huren zijn tegenwoordig (abnormaal) laag, dus voor de prijs hoef je het niet te laten. Bovendien heb je dan echt materiaal dat goed klinkt. Lees: EV, RCF, JBL enz...

                          Groeten Jasper
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                          Comment

                          • djtom
                            • Jan 2009
                            • 142

                            #28
                            oke dank je ik heb naar een dj winkel gemaild en zeiden dat 1000 watt rms genoeg is voor 100 man.
                            dus dan zouw het ongeveer 150 man moeten lukke toch max.

                            Comment

                            • Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

                              #29
                              Wat voor winkel was dat dan? Het wattage zegt niets over de hoeveelheid mensen die je ermee kunt bespelen. (ik dacht het vroeger ook hoor )
                              Waar het om gaat is het aantal dB dat een kast kan produceren.
                              Voor 150 man zul je toch echt richting de 120 dB moeten gaan. Ik heb zelf 2 topkasten met 109 dB. Hiermee doe ik tot 75 personen mee. Anders zul je de hele tijd in het "clip" vermogen van de speakers werken.
                              Bedenk je eens goed wat je wilt en wat je budget is. Maar met dit setje ga je geen 150 man bespelen.

                              Groeten Jasper
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                              Comment

                              • sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

                                #30
                                Beckers entertainment , ik heb een vermoeden dat je dingen door elkaar haalt .
                                Sensitivity ( gevoeligheid ) en SPL ( sound pressur level ) zijn 2 verschillende begrippen .

                                Voor de volledige uitleg verwijs ik je naar wikipedia.

                                Bij deze heb ik een voorbeeldje van een NEXO PS 15 kast.
                                [FONT=TradeGothic-CondEighteen][FONT=TradeGothic-CondEighteen]
                                [LEFT]Sensitivity 1W @ 1m [b] 102 dB SPL Nominal - 99 dB SPL Wideband[/LEFT]
                                Nominal Peak SPL @ 1m [b] 131 to 134 dB Peak (for 550 to 1200 W RMS Amp.)

                                sis
                                [/FONT]
                                [/FONT]
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                                Comment

                                Working...