Nieuwe subs omnitronic bx 1850 is dit wat ??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtom
    • Jan 2009
    • 142

    #46
    ja dat klop die wegen 60 kilo iets te zwaar denk ik.
    ik denk dat ik gewoon bij 2x 12 inch topjes blijf en 1 goede 18 inch sub.
    en dan 2 goede versterkers met crosover.

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #47
      Originally posted by Whitefarmer
      ... maar ga nu niet elk uur een thread plaatsen met elk setje wat onder de 1.5K€ te koop is.

      .... dus zet (voor jezelf) een aantal setjes op een rijtje, gebruik de 'search' of google en zoek de specs en gebruikservaringen op.
      Analyseer die en als er na eliminatie nog maar een paar setjes overblijven ga je die bij 'een grote muziekzaak' beluisteren.

      Analyseer je bevindingen en stel dan OVERWOGEN KRITISCHE vragen.
      ...zucht...

      Is goed Tom!
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

        #48
        jk eens naar de C3 1800 amp van JB Systems.

        Dit is een aktieve versterker met regelbare x-over

        Je hebt 900W 4ohm voor het sub en 2x 450W 4ohm op de toppen

        X-over kun je schakelen tussen 90 en 250hz en de toppen kun je vanaf de frequentie of fullrange laten meespelen.

        Prijs is 462,00 in BTW !

        Versterker is super ( jajaja veel zullen er lachen ) maar presteerd echt goed !

        Als je voor de 4a subs gaat weet ik een adresje in Holland die dezelfde prijs heeft als 4A alleen inclusief bezorging !
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #49
          Of je gaat in maart met 1500 euro op zak shoppen op de PA-markt !

          trouwens, hoeveel jaar zakgeld heb je vooruit gevraagt aan je ouders ?!
          Last edited by beyma; 09-02-09, 20:49.
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • djtom
            • Jan 2009
            • 142

            #50
            ik ga zo wie zo in stapjes kopen eerst de topjes naarna de subs+versterker.

            ik heb 70 euro permaand aan inkomsten 50 zakgeld en 20 kranten wijk.

            Comment

            • djtom
              • Jan 2009
              • 142

              #51
              ik denk dap de topjes dap k-112 worden de subs de omnitronic bx 1850.
              en dan een dap palladium 1600 is dit wat voor mij ben beginnend.
              en hoeveel man kan ik hier ongeveer mee aan.

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #52
                Originally posted by djtom
                ik denk dap de topjes dap k-112 worden de subs de omnitronic bx 1850.
                en dan een dap palladium 1600 is dit wat voor mij ben beginnend.
                en hoeveel man kan ik hier ongeveer mee aan.
                hahahahaha

                Ben ik nou de enige.....


                .......ja?
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                • Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

                  #53
                  Nee hoor John.
                  Ik denk dat we ongeveer hetzelfde denken
                  1500 euro als budget hebben en dan vervolgens voor Omnitronic en Dap gaan is niet stom maar dom ofzo!

                  Met deze set je kun je nooit het zelfde aan als je met bijv. het voorgestelde dB of 4-acousticssetje zou halen!

                  Als je toch zelf weet wat je wilt, waarom vraag je dan uberhaubt nog om onze mening/ideeën?

                  Groeten Jasper
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #54
                    Ik adviseer ook hier een paar mooie wind-ups met een stukje truss en een eindje touw...


                    Zie het Topic van Emile voor de uitleg...

                    Comment

                    • EST drive in show zwolle
                      • Nov 2008
                      • 78

                      #55
                      doe je dit alleen tom? zo niet kan je vriend of wie dan ook niet mee betalen?

                      niet dat die bedragen die je opnoemd giga zijn. maar goed alle beetjes helpen.
                      en de eenige optie voor jou is gewoon door sparen tot je 18e wil je goed voor de dag komen. en in de tussentijd gewoon door gaan met thuis feestjes.

                      afgezien van de instalatie ben je er nog lang niet. laten we het alleen nog maar hebben over -ervaring - vervoer - site - verlichting en adverteren.
                      want je zuld wel bekent moeten staan wil je klussen krijgen.

                      al met al huppel maar lekker door zo. en leg geld achteruit
                      e-s-t-drive-in-show-zwolle
                      Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

                      Comment

                      • djtom
                        • Jan 2009
                        • 142

                        #56
                        ik doe het alleen.
                        dan draai ik nog eff door met dit.
                        2xdap mc 12 250 watt max.
                        2xdap mcb 15 300 watt max.
                        1xdap palladium 700.

                        hoeveel ma zouw ik hier me aan kunnen ben gevraag voor een school feest en daar komen 120 leerlingen haal ik dat of moet ik bij huren ??.

                        gr.tom

                        Comment

                        • Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

                          #57
                          Je geeft eerst aan een budget van 1500 te hebben en vervolgens ga je toch die "troep" kopen?
                          Ik snap best dat je iets wilt kopen voor dat feest en je liever zo goedkoop mogelijk uit bent. Maar je moet niet vergeten dat je voor kwaliteit gewoon betaald. Je kunt beter beginnen met een mooie set, dan dat je met iets "goedkoops" begint. Dat is een fout die vele maken. Zorg voor een mooie set die goed klinkt, dan zul je ook eerder worden gevraagd voor feestjes. Ook al draai je zo goed..

                          Ik ken de dap's niet zo goed om te kunnen oordelen of je 120 personen ermee aankunt.

                          Groeten Jasper

                          PS. Leer het "zouw" eens af, slechte gewoonte?
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                          Comment

                          • djtom
                            • Jan 2009
                            • 142

                            #58
                            nee het is niet voor nu bij dat feest.
                            maar dat is voor later als nieuwe set.
                            maar 120 man haal ik niet ook niet als ik de topjes op statief zet.
                            zo niet hoeveel dan ongeveer

                            Comment

                            • Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

                              #59
                              Die 1500 euro is voor later bij een nieuwe set?
                              Je weet dus al dat je een nieuwe set wilt kopen? Als ik jou was zou ik nu dat geld van die daps besparen en zometeen bij de nieuwe set erbij stoppen. Heb je dan direct een goede set. Want voor 2000 heb je heel wat.
                              Voorlopig gewoon huren en doorrekenen naar de opdrachtgever..

                              Je wilt 2 bassen en 2 toppen kopen? Ik raad je altijd aan om daar een tussenstang tussen te zetten. Tenzij ze op een podium staan, dan sta je al mooi op hoogte..

                              Groeten Jasper
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                              Comment

                              • laptop
                                • Jan 2009
                                • 187

                                #60
                                hoi,

                                wat dacht je van deze set:
                                dB Technologies Compact System sub-top combinatie Luidsprekerset prijsvergelijking goedkoopste

                                2x dB opera 210, 120db
                                2x dB 12" sub, 127db
                                met tussen paal
                                en het zijn allemaal actieve speakers dus geen versterker nodig.

                                wil je niet in de clip draaien let dan op de leds van je mixer, dit scheelt al een stuk als je hier niet in het rood!!! draait.

                                mvg.

                                Comment

                                Working...