rookverbod zeer nadelig voor ons !!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thesoundfeestmuziek
    • Sep 2008
    • 4

rookverbod zeer nadelig voor ons !!!!!

Sinds het rookverbod hebben wij te maken met een vervelend verschijnsel,nml:
    Steeds zie je mensen verdwijnen naar buiten om te roken en ik maak het mee dat je rond 23.00 uur ineens met een halve zaal zit (ik doe voornamelijk familiefeesten en bruiloften ,vandaar)
    Een paar keer per avond moet ik steeds weer iets verzinnen om de mensen naar binnen te krijgen.
    Gisteren hoorde ik van een uitbater van een partycentrum dat er bij een bruiloft een paar weken geleden de helft van de mensen buiten stond te roken en de live band wilde opstappen want die had er genoeg van om voor een halve zaal te spelen.
    Ik ga de mensen dan in een kring zetten en laat ze mee bleren met bv lee towers.
    Hoe lossen jullie dit op ?????
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Klopt helemaal,
    Ik had vrijdag een bruiloft , tijdens de polonaise gingen ze lekker na elkaar naar buiten om te gaan roken , daar sta je dan
    Afgelopen met de polonaise
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 377

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bovenstaand rampscenario wel verwacht had, maar geheel tot mijn verbazing valt het wel mee. Uiteraard zie je wel effect, maar ik had de gevolgen voor de feestende dansvloer erger ingeschat.

Niet alleen bij bruiloften, maar ook in de feesttenten en discotheken lijkt de leegloop mee te vallen. Het enige waar we sinds 1 juli rekening mee moeten houden is dat we na een pauze de boel weer vol moeten spelen. Dit geldt zowel voor de bruiloften al voor de grotere klussen. In feesttenten komt de boel pas na 1 á 2 nummers weer vol op gang, terwijl het voorheen na 1 minuut al wel weer losging. We hebben onze setlist hier maar een beetje op aangepast. We beginnen niet meer elke set met zo'n "stoer" nummer (U2-dingetje of een kwalitatief *kuch* hoogstaand openingsnummer) maar gooien er eerst even twee vloervullertjes tegenaan. Werkt prima...

Iets waar we wel tegenop zien komt voort uit het feit dat bij ons in de band iedereen rookt, op de zangeres en geluidsman na. In veel kleedkamers mag ook niet gerookt worden en buiten wordt het inmiddels al wat kouder. Afgelopen weekend werd al snel duidelijk dat één item de komende maanden erg belangrijk wordt tijdens optredens: Een warme jas! Ik liep een paar keer in een onbewaakt moment met m'n bezwete t-shirt naar buiten met een sigaretje. Dat moet je volgens mij snel afleren, anders komt er een keer een dag dat een optreden afgezegd moet worden wegens een doodziek bandlid
      Last edited by Robert H; 14-09-08, 18:56.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

we hebben al weddenschappen lopen over het percentage dat het aantal longontstekingen stijgt, dit winter.

Ik zelf gok op een 240 % stijging...

Comment

• ljanton
          • Sep 2003
          • 373

Nou, maar ik denk dat het wel beter is voor de apparatuur,rookvrij, of zie ik dit verkeerd?

Greetzz Ljanton

Comment

• djsunnyday
            • Nov 2005
            • 112

Originally posted by ljanton
            Nou, maar ik denk dat het wel beter is voor de apparatuur,rookvrij, of zie ik dit verkeerd?

Greetzz Ljanton

Helemaal mee eens!..

En als je er leuk op inspeelt.. dan draai je toch het laaste rondje of houdoe en bedankt ole ole..

Wilt u uw 50 jarige bestaan ook nog door laten gaan? Stop met roken!. en kom naar binnen

Mag ik hier roken?
            Zonde van de Zendtijd.

Comment

• J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

hoe vaak hebben we dit al gehoord?

Met de komst van de cd is de toekomst van de dj afgelopen, met de komst van de alcolhol wet zijn de feesten niet meer leuk etc etc etc.

En telkens weer is er toch een groep mensen die het wel lukt. Dus zie het gewoon als een nieuwe uitdaging....
              Account niet meer actief.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Weinig problemen met roodverbod hoor, vind het wel lekker... Je kleren meuren tenminste niet meer zo erg na avondje plaatjes opzetten.

Van leegloop door roken ook weinig last, tuurlijk heb je wel wat mensen die gaan roken, maar geen hele bevolkingsgroepen tegelijk. Zaaltjes blijven goed vol.

Zou het soms te maken hebben met de dj/band die er aan het spelen is ?

Wel irri nu, de wc's stinken naar rook... schijnbaar zijn sommige mensen zo triest dat ze zich maar opsluiten op de wc om daar maar te gaan roken...
                Vitality Show

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

lekker belangrijk dat rookverbod.

Als mensen buiten willen roken is dat prima. Al staat er maar een persoon in de zaal. Spelen doe ik met net zoveel plezier.

Nooit veel opgehad met die rokers die vonden dat het alleen gezellig kan zijn als zij de lucht mogen vervuilen. Dus nu kun je eindelijk voor de gezellige en sociale mensen spelen. Ruimt lekker op! Als ze nu ook strenger aan alcoholmisbruik gaan werken zijn al die vervelende bezopen gasten straks misschien ook opgehoepelt. Nu is het pas gezellig als er een paar meter bier naar binnen gaat. IJzeren wet. Liefst alvast in-dronken in een bierkeet vooraf, zodat je tenminste goedkoop je avond niet bewust mee maakt "zoals het hoort".

Wie weet leert Nederland wel eens feesten in plaats van tanken en roken.
                  Ooit wel eens een zuid amerikaans feest gezien? Vanaf 5 uur hartstikke gezellig en gewoon twaalf uur door dansen terwijl de overgrote meerderheid nuchter naar huis gaat....

Tot die tijd speel ik mijn set met liefde voor die ene aanwezige persoon die niet sociaal gehandicapt is. De mannen worden van de mietjes gescheiden.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by showband
                    lekker belangrijk dat rookverbod.

Als mensen buiten willen roken is dat prima. Al staat er maar een persoon in de zaal. Spelen doe ik met net zoveel plezier.

Nooit veel opgehad met die rokers die vonden dat het alleen gezellig kan zijn als zij de lucht mogen vervuilen. Dus nu kun je eindelijk voor de gezellige en sociale mensen spelen. Ruimt lekker op! Als ze nu ook strenger aan alcoholmisbruik gaan werken zijn al die vervelende bezopen gasten straks misschien ook opgehoepelt. Nu is het pas gezellig als er een paar meter bier naar binnen gaat. IJzeren wet. Liefst alvast in-dronken in een bierkeet vooraf, zodat je tenminste goedkoop je avond niet bewust mee maakt "zoals het hoort".

Wie weet leert Nederland wel eens feesten in plaats van tanken en roken.
                    Ooit wel eens een zuid amerikaans feest gezien? Vanaf 5 uur hartstikke gezellig en gewoon twaalf uur door dansen terwijl de overgrote meerderheid nuchter naar huis gaat....

Tot die tijd speel ik mijn set met liefde voor die ene aanwezige persoon die niet sociaal gehandicapt is. De mannen worden van de mietjes gescheiden.
                    ben blij dat ik op dit forum nog mag roken...

Comment

• vasco

• Oct 2003
                      • 2568

Originally posted by Robert H
                      Ik moet eerlijk zeggen dat ik bovenstaand rampscenario wel verwacht had, maar geheel tot mijn verbazing valt het wel mee. Uiteraard zie je wel effect, maar ik had de gevolgen voor de feestende dansvloer erger ingeschat.
                      Ik had hetzelfde maar inderdaad het is helemaal tegen de verwachting in. En in theaters mocht je toch al niet in de zaal roken dus daar verandert niets.

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

kwestie van gewenning,
                        direct na de vakantie was er idd wat leegloop in de tenten,
                        afgelopen vrijdag (12-09) gestaan in een tent ,toen had ik de indruk dat er al veel minder rokers naar buiten gingen.
                        het wachten is nu ook op de groep die wegbleef vanwege de rokers,
                        ik denk dat het op langere termijn een voordeel biedt.
                        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Intamin_AG
                          • May 2005
                          • 34

Ik heb der wening moeite mee hoor gaat de ene groep roken draai je toch voor de volgende?

Ik wordt toch wel betaalt dus of ik nou voor een zaal van 100 man sta of voor een zaal van 20. Mijn best doe ik toch wel. Tis wat minder leuk maar nou en?

Verleden week ging de hele zaal opeens naar buiten om teroken.. Echt gewoon de hele zaal en ze zijn bijna een uur weg gebleven..

Lekker cdtje opgezet en ff met de barkeepsters staan auwezeiken..

Je doet er toch niets aan. Dus druk maken heeft geen zin.

Comment

• Dave
                            • Jan 2001
                            • 757

Het grootste nadeel wat ik tot nu toe heb ervaren is dat de hazer een standje harder moet om een mooie haze te krijgen. Zeker in de kleinere kroegen hoefde ik het ding eerder niet eens aan te zetten, er werd genoeg gerookt.

Het is al gezegd: Het is even wennen voor iedereen, zeker nu langzaam de koudere periode er weer aankomt. Ik moet eerlijk zeggen dat het gebrek aan sigarettenrook me niet echt opvalt, totdat ik thuis m'n kleding uittrek, of de aanhanger de dag na het optreden opentrek. De bier/zweet-lucht begint nu te overheersen
                            U x I = Boem.

Comment

• frodolight visuals
                              • Nov 2005
                              • 37

Nog even een klein nadeel!!!

Waneer bands of acts vragen geen rookmachine te gebruiken vondt ik dat niet zo heel erg want mensen rookte toch altijd, maar sinds dat rookverbod kan ik geen gebruik maken van de rook... hmm dan maar hopen dat het een stoffige zaal is hahaha..

Maar eh jullie hebben het nu over drive in shows en band die balen maar wat dacht je van de lichttechnicus.. vinden wij ook niet zo leuk hoor om het licht te moeten doen voor een lege zaal..

maar ja wij zijn ook afhankelijk van de dj, act of band want als die slecht zijn kunnen wij ook niets..
                              Thats rock & roll

Comment

Working...