rookverbod zeer nadelig voor ons !!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

er wordt door rokers veel te diep over nagedacht.

van roken gaan een hoop mensen over hun nek / vinden dit vies.

en dat is nu weer een goed stuk `samen` opgelost.

dood gaan we toch. Maar de tijd ervoor is een stuk aangenamer als al die rokers buiten paffen ja. Echt waar.

En van die davidsterverhalen mag je zelf toch ook wel de conclusie trekken dat je niet al te zeer hecht aan de niet-rokers. Roken doe je toch wel overal en schijt aan de wereld. Da´s fijn, en ik zou flink gaan sparen voor de boetes als je dat dus in de horeca gaat doen. Daar gaat deze thread over.

Er zullen best een hoop geluidsbedrijven failliet gaan aan het rookverbod in de horeca. Dat komt echt niet door de regering. Dat komt omdat ze liever ruzie hebben met iedereen, inclusief de personen die hun moeten huren, dan dat ze zich aan wetten houden. Mooi om dat te constateren in een thread die erover gaat op een site waar iedereen voorop staat om over het toepassen van werkvoorschriften gaat.

Ik neem die klussen met liefde van jullie over op plaatsen waar cafehouders zich aan de wet wensen te houden dus ik moedig stug doorroken door collega´s in de branche alleen maar aan.

(stimuleer economische zelfmoorden minister klink!)
    lekker belangrijk!

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

Originally posted by MacGyverSounds
      sterker nog:

Je mag dus echt niks meer van die Klink...Nou snel het neuken nog ff verbieden...
      nou daar ben ik wel voor, dat vieze geneuk, bah
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by showband
        .

En van die davidsterverhalen mag je zelf toch ook wel de conclusie trekken dat je niet al te zeer hecht aan de niet-rokers. Roken doe je toch wel overal en schijt aan de wereld. Da´s fijn, en ik zou flink gaan sparen voor de boetes als je dat dus in de horeca gaat doen. Daar gaat deze thread over.

!)
        volgens mij gaat het over het feit dat sommige mensen liever een Hardock-café opzoeken, anderen een 70-disco, en ik een rookcafé/bruine kroeg. Sticker erop met WelRoken, en jij kunt rustig doorlopen naar dat café met die NietRoken sticker.
        En die keuze is door de regering onmogelijk gemaakt. Lang leve de democratie, naar Duits voorbeeld graag.

En nee, geen schijt aan de wereld. Als jou toko rookvrij is: geen probleem. Ik rook niet.
        Mijn toko is dat niet, en iedereen komt ook gewoon binnen.
        Last edited by Gast1401081; 01-10-08, 22:56.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Ik stel voor dat we neuken verbieden voor niet-rokers. Lost dat probleem zichzelf weer op

Klussen overnemen van mensen die roken...uhu! De opdrachtgevers knijpen oogjes dicht, aangezien ze bepaalde mensen toch perse willen behouden. Ik gok dat de hele regeling binnen nu en 12 maanden op zijn reed ligt... Gaan we een wedje leggen hier, of mag dat ook niet?
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by AJB
            Klussen overnemen van mensen die roken...uhu! De opdrachtgevers knijpen oogjes dicht, aangezien ze bepaalde mensen toch perse willen behouden.
            - Dat oogje dichtknijpen houdt vanzelf na de eerste boetes op (menig "je-mag-hier-stiekem-wel-roken"-gelegenheid is daar inmiddels weer vanaf gestapt na de eerste heftige boetes. Geen waarschuwingen meer, gelijk op de bon.)
            - Crew die elk kwartier, half uur of uur staat te paffen en geen rekening met regels wil houden heeft misschien wel een mentaliteit danwel houding die de opdrachtgevers op een gegeven moment vanzelf zat zijn.. Los van je prestaties..

Ik maak regelmatig opdrachtgevers mee die aangenaam verrast zijn te bemerken dat ik geen slok alcohol drink op een werk-avond en geen stinkende fopspeen in m'n mond nodig heb om te functioneren.
            Last edited by JeroenVDV; 06-10-08, 10:25.
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• ljanton
              • Sep 2003
              • 373

Drinken en roken doe je toch zowiezo niet aan je apparatuur als tech?

Gr

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

geen stinkende fopspeen
                ROFL!!!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Originally posted by ljanton
                  Drinken en roken doe je toch zowiezo niet aan je apparatuur als tech?
                  Nou, je wil niet weten hoeveel er dat dus WEL doen!

Vind drinken iig niet kunnen ivm je professionaliteit. Er zijn er zat die daar anders over denken...

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Er zijn er zat die daar anders over denken...
                    En weer wordt het een avond vol spitsvondige woordkeuzes
                    (voor de Nederlanders die iets hoger wonen dan de rand met België: "zat zijn" = Vlaams voor "dronken zijn").
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

We gaan niet afbuigen naar alcohol in de baas z'n tijd, het rookverbod is het gespreksonderwerp.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

Nou outline, dus het komt erop neer dat er mensen hier op het
                        forum zijn die er niets om geven dat er sigaretten assen tussen de faders vallen?
                        Dan stel ik de volgende vraag; in hoeverre ben je dan competent als je
                        instaat voor het goede gebruik/hanteren/onderhoud van je tafel?
                        Dat er veel goede tech's zijn hier op vlak van geluid en licht geloof ik wel,
                        maar als het daarop neerkomt ook?

Gr ljanton

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Laat ik het zo zeggen: wat iedereen met z'n eigen spullen doet, moet hij zelf weten. Maar degene die boven mijn spullen met drank of 'n peuk gaat hangen, heeft een serieus probleem!

Ik heb ook geen zin om iedereen op te voeden. Moet je ook niet willen. Ook ik heb regelmatig licht- & geluidstafels eerst onderste boven moeten draaien om de 'asbak' leeg te maken voordat ik de drank kon verwijderen en de faders vervangen.

En in dat opzicht vindt ik het eigenlijk helemaal niet erg! Kan ik er nog wat aan verdienen...

Elk nadeel heb z'n voordeel....

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by moderator
                            We gaan niet afbuigen naar alcohol in de baas z'n tijd, het rookverbod is het gespreksonderwerp.
                            Het heeft af en toe wel met elkaar te maken. Geen alcohol in de baas z'n tijd is omdat je representatief en professioneel wil blijven... maakt het een professionele indruk als je boven de tafel staat te roken of (tegenwoordig) met z'n allen voor de ingang, waar ook alle klanten door naar binnen moeten, de lucht staat te vervuilen?

Ik rook niet, en het komt vaak voor dat ik een hele set in mijn eentje moet babysitten omdat de hele crew met elkaar buiten peukenpauze staat te doen.

Op sommige vlakken heeft het zeker zijn voordelen. Je apparatuur blijft een stuk schoner, je kleren en de backdrops stinken niet na elk optreden naar een asbak. Maar voor een lege zaal in je eentje aan het werk zijn, is dat leuk?
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Originally posted by Stoney3K
                              [...] Ik rook niet, en het komt vaak voor dat ik een hele set in mijn eentje moet babysitten omdat de hele crew met elkaar buiten peukenpauze staat te doen [...]
                              Dat is dan behoorlijk ongezellig en onprofessioneel van jouw collega's !! Er kan best in partijen gepauzeerd worden, zodat jij niet alleen achter blijft. Heeft verder weinig met roken te maken. Ik wil ook dat er altijd iemand van ons op het podium is als de show draait... gasttechneuten of niet... het hoeft maar een prikker te zijn die snel actie kan ondernemen als er iets mis loopt.
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

en om alle verhalen even in een ander licht te zetten.

AD.nl - Economie - Onheil rookverbod blijft uit

natuurlijk zal dit ook wel weer als onzin worden afgedaan.

Onheil rookverbod blijft uit
                                Door OLOF VAN JOOLEN

ROTTERDAM - De economische gevolgen van het rookverbod in de horeca vallen vooralsnog mee. Het aantal cafés en restaurants dat failliet ging, nam niet toe, maar af.

De bieromzet daalde licht en de tabaksbranche heeft weinig tot geen last van de maatregel.

Uit een overzicht van horecafaillissementen blijkt dat sinds de invoering van het rookverbod op 1 juli ruim dertig cafés bankroet gingen. Middelgrote en grote zaken met twee of meer man personeel vormden het leeuwendeel. In totaal gingen 175 horecagelegenheden failliet. Daarmee zet de dalende trend van vorig jaar zich door.

De cijfers steken schril af tegen de 1500 tot 3000 cafés die volgens brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland dreigen om te vallen. ,,Vooralsnog lijkt er weinig paniek te zijn,’’ erkent Guus Landheer van Curatoren.nl dat de lijst produceerde. ,,De laatste maanden van het jaar zijn traditioneel een goede periode voor de horeca. Waarschijnlijk is het beeld pas in het tweede kwartaal van volgend jaar compleet.’’

Brouwer Heineken, bierleverancier, huisbaas en hypotheekverstrekker van veel cafés, heeft hetzelfde beeld. Woordvoerder Hans Jouke Koopal stelt dat het bedrijf wel een lichte daling in de bieromzet ziet. Een cijfer mag Heineken vanwege de beursnotering niet geven. ,,Je kunt geen rechtstreeks verband leggen met het rookverbod. De economische neergang speelt ook mee,’’ zegt hij. In landen waar het verbod eerder werd ingevoerd zag de grootste bierproducent van West-Europa ook eerst een omzetdaling. De verkoop trok later aan.

Supermarkten en tabakzaken zeggen niets te merken van het verbod in cafés en restaurants. Samen zijn ze goed voor driekwart van de tabaksverkopen. De tabaksomzetten zijn sinds het verbod gelijk gebleven. Exploitanten van sigarettenautomaten krijgen wel klappen. Hun omzet nam af met een kwart.

Comment

Working...