rookverbod zeer nadelig voor ons !!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Nee, daar heb je gelijk in. Overigens vind ik het als niet-roker niet zo erg, dat rookverbod. Maar ik heb wel het idee dat we iets te veel betutteld worden. (kende iemand 'betuttelen' voor dit kabinet?) Mooi voorbeeld in deze vind ik ook dat, als er nu overlast voor de zaak ontstaat door rokers, hier de uitbater ook verantwoordelijk voor wordt gehouden. Terwijl die beste man er A: niks aan kan doen omdat hij B: zich netjes aan de regeltjes houdt.

Overigens ben ik benieuwd hoeveel hoger het ziekteverzuim deze winter zal uitvallen door het 'even buiten peukje roken'.

Ik heb altijd gezegd: als je wil roken: mij best! Maar niet zolang ik er last van heb! Volgens mij zijn we nog altijd vrije individuen die mogen doen en laten wat we willen. Roken hoort daar ook onder. En ik snap dat de staat de niet-roker wil beschermen maar tegen welke prijs?

Anyhow...

Iemand die Delorean van Emmet Brown recentelijk nog gezien? Moet even terug in de tijd...

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by Outline
      Anyhow...

Iemand die Delorean van Emmet Brown recentelijk nog gezien? Moet even terug in de tijd...
      Die 9,6 gigawatt moeten we wel bij elkaar kunnen schrapen. Paar aggregaatjes cascaden... alleen hopen dat je niet in 1955 belandt!

Misschien dat je het ding op F.A.C.T.S. (volgend weekend, België) kan vinden.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Outline
        ............. Volgens mij zijn we nog altijd vrije individuen die mogen doen en laten wat we willen. Roken hoort daar ook onder. ........
        Dus niet.
        Alhoewel er accijns geheven wordt op tabak mag de kastelein niet zelf bepalen of hij een rookvrij café of een rokershol wil.
        Verder zal het me aan mn reet roesten. Ik koop de dvd wel van dat rookvrije concert, en ga gewoon buiten staan roken in de kroeg. Als er dan toch zo'n behoefte is aan rookvrije cafés, waarom zijn er dan niet al duizenden opgestart?

De beperking van vrije keuze (en het fanatisme dat enkelen aan de dag leggen..) doet mij denken aan een tijd die ik niet meegemaakt heb. Maar ik schijn er binnenkort aan te moeten geloven...

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Dus niet.
          Alhoewel er accijns geheven wordt op tabak mag de kastelein niet zelf bepalen of hij een rookvrij café of een rokershol wil.
          Verder zal het me aan mn reet roesten. Ik koop de dvd wel van dat rookvrije concert, en ga gewoon buiten staan roken in de kroeg. Als er dan toch zo'n behoefte is aan rookvrije cafés, waarom zijn er dan niet al duizenden opgestart?
          Op een auto zit BTW EN accijns! Mag je in NL ook niet alles mee doen wat je technisch prima met zo'n ding kan doen.
          Zijn regels voor...parkeren, gas geven...

Er is sprake van fanatisme bij de mensen die proberen om ( vaak op creatieve/ludieke wijze) proberen onder het rookverbod uit te komen.Treffend voorbeeld hiervan is de 'Rokerskerk'.

Ik heb zelf nog steeds een werkvrije rookplek, gebeurt niet uit fanatisme overigens.

Betuttelend, HET argument om iets te omschrijven wat je in je vijheid van keuzes beperkt.
          Dit rookverbod is ingevoerd onder bewindvoering van het huidige kabinet, wanneer je terug gaat rekenen zal je merken dat het initiatief wetsvoorstel van ruim voor deze kabinetsperiode is....Wel de feiten kennen voordat je ergens de schuldvraag neerlegt!
          Last edited by moderator; 01-10-08, 09:02. Reason: tiepvaudje
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by moderator

Ik heb zelf nog steeds een werkvrije rookplek, gebeurt niet uit fanatisme overigens.
            Mag, respecteer ik, vind ik prima. Jouw werkplek, jouw feestje.

Maar als ik niet mee wil doen op mijn werkplek wordt ik betutteld, en belemmerd in MIJN vrijheid om te kiezen. En dat is ongrondwettelijk.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

en voor tegenspartelen is het gewoon jaren te laat.

Al die "meedenkende" rokers kunnen nu zich gaan schikken naar de "meedenkende" niet rokers. vette pech voor de kabouters methode hetzelfde.

Net alsof al die wetten vanuit het niets op symathieke meedenkende rokers zijn neergedaald HAHAHAHA
              lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by showband
                en voor tegenspartelen is het gewoon jaren te laat.

Al die "meedenkende" rokers kunnen nu zich gaan schikken naar de "meedenkende" niet rokers. vette pech voor de kabouters methode hetzelfde.

Net alsof al die wetten vanuit het niets op symathieke meedenkende rokers zijn neergedaald HAHAHAHA
                dus als ik op mijn werkplek (op mijn kantoor in mijn bedrijf) wil roken vind jij dat niet goed..

Volgens mij ben je net zo eng als die minister Klink.

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

Originally posted by MacGyverSounds
                  Mag, respecteer ik, vind ik prima. Jouw werkplek, jouw feestje.

Maar als ik niet mee wil doen op mijn werkplek wordt ik betutteld, en belemmerd in MIJN vrijheid om te kiezen. En dat is ongrondwettelijk.
                  je word niet betutteld op jou vrijheid van roken,
                  maar op een ander zijn vrijheid van niet roken.

zodra je voor 100% kunt garanderen dat niemand last kan hebben van roken op jou werkplek mag jij rustig jezelf ziek roken.

bron;
                  Arbosite FNV Bondgenoten

[FONT=Arial]Dat is dus geen absoluut rookverbod. Maar de speelruimte om in werkruimtes 'gewoon' te laten roken is wel vrijwel gelijk aan nul. [/FONT]

[FONT=Arial]Alleen als voor 100% gegarandeerd kan worden dat niemand - dus ook geen collega die even voor zijn of haar werk in de buurt moet zijn - schade of hinder ondervindt van het roken, is roken toegestaan. [/FONT]
                  [FONT=Arial]Dat geldt voor de magazijnmedewerker maar ook voor de president-directeur. [/FONT]
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Originally posted by MacGyverSounds
                    dus als ik op mijn werkplek (op mijn kantoor in mijn bedrijf) wil roken vind jij dat niet goed..

Volgens mij ben je net zo eng als die minister Klink.
                    Yep op dit gebied ben ik net zo erg.
                    Ik wordt namelijk al sinds kindsbeen letterlijk tot overgeven gebracht als er iemand sigaren rookt.
                    Dan leer je snel dat je pas "samen er uit kan komen" nadat je over iemands schoenen heenkost.

geen slap verhaal. tot op de dag van vandaag hang ik bij tijd en wijle over de rand van de plee omdat er sigarenrokers niet meedenken.

Ik weet dat andere niet rokers datzelfde ervaren bij sigaretten en (lichte) vormen van astma. Er wordt echt, 100%, altijd geen enkele peuk uitgemaakt als je met een serieus verhaal komt. Been there bought the T-shirt.

Na 43 jaar nul op het rekest snap je wel dat deze nederlander zijn ballen uit zijn broek lacht om het ronduit pathetic gejank van alle rokers die nu ineens doen alsof er al jaren prima niets aan de hand is en dat ze gegijzeld worden door niet rokers. De discussie is gewoon opgelost op de zelfde manier als hij tot nu toe is gevoerd. De ene groep heeft de andere wat opgelegd.

Op een of andere manier dringt dat bij de rokers maar niet door.
                    lekker belangrijk!

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Zaterdag een feestje gehad, zaaltje met ongeveer 200 man, leuke band geschoven. Grappig genoeg hing zo'n 30% van de mensen consequent net buiten de voordeur rond met een breezer in de ene en een peuk in de andere hand. In de pauzes van de band werden dat er een stukje meer.

Wel is het zo dat een deel van de rokers dus gezellig naar binnen kwam als het leuk was en in de pauze een peuk opstak.

Was een "verademing" om rookvrij te werken. Toen de kisten de volgende dag open gingen was het nog veel fijner... geen sigarettengeur die aan de backdrop was blijven kleven én alle andere kisten roken ook "fris".

Wel jammer is dat we op de route naar buiten door de laatste rokers moesten én dat menig roker niet de moeite had genomen om op de wc over z'n nek te gaan (tja... ook bij het over je nek gaan moet schijnbaar je peuk mee), maar dat leuk voor de ingang gedaan had.

Rookvrij werken... ik ben 100% voor (zelfs als ex-roker)
                      Last edited by SoundOfSilence; 01-10-08, 14:30.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

Voor degenen dat ze denken dat er voor 'hun' werkplek een uitzondering moet gemaakt worden ff dit:

In de US heb je het 'adopt a highway program'... denk je dat je op dat stukje - dat jij 'geadopteerd heb - je eigen snelheidslimiet mag bepalen?

Denk dat hier veel mee gezegd is en deze eindeloze discussie kan afgesloten worden?
                        Last edited by axs; 01-10-08, 13:53.
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

nee...
                          a we zijn niet in de US
                          b ben ik in mijn eigen (als in eigendom!) werkkamer blijkbaar niet meer eigen baas

c zal ik binnenkort de davidsster maar opplakken..met de tekst "roker"

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Ik vind niet-rokers grappig, omdat ze denken nu iets bereikt te hebben. De horecaondernemers laten iedereen roken en zijn amas aan het sparen voor de (mogelijke) boetes.

Restaurants en werkplekken: prima jongens, als je echt denkt dat je aan roken kapot gaat maar wel auto rijdt: succes met de naïeve en vreselijk simplistische instelling. Als ik een bedrijf heb en wil dat iedereen kan roken huur ik wel freelancers. Wat ik doe in mijn eigen kantoor is mijn zaak, daar heeft geen wetgever iets over te zeggen.

In de horeca (kroegen etc.) is het ronduit belachelijk dat roken verboden is. Laat de ondernemer dit zelf uitzoeken en de niet-rokers naar saaie naar zweet stinkende locaties vertrekken. Het anti-rookverbod is een typisch voorbeeld van het pathetische tijdsbeeld waarin ADHD, obesitas en andere welvaartsziektes de overhand krijgen. Mensen kunnen niet omgaan met de vrijheid en willen elkander betuttelen.

Sociaal denken is niet langer vanzelfsprekend in dit land, DAT moet onderwerp van gesprek zijn, niet het verbieden van iets dat erg veel mensen erg fijn vinden...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

LEES DIT EVEN GOED

Toen ik in het leger was ( 1980 tot 1985 , reserve kapitein bij de luchtmacht, kleine brogel ( B ) ) was er een aanvoer van sigaretten, niet normaal !
                              Dit aan een prijs die je nu niet meer voor mogelijk houd.

Roken was in die tijd stoer in ( en ) het leger ( onze Belgische staat deed daar goed aan mee ) want die verdiende er goed aan .

Nu ben ik een verstokte roker en velen met mij hier op het forum zullen dit ook meegemaakt hebben, behalve dan de jongere generatie die nooit in het leger zijn geweest ( onze stoere boys dus )

Hoe zit het nu eigenlijk ????

sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

sterker nog:

DEN HAAG - Minister Ab Klink (Volksgezondheid) wil zo snel mogelijk komen met een streefcijfer voor het terugdringen van het aantal zelfmoorden. Vorig jaar had hij al een streefcijfer aangekondigd, maar de Tweede Kamer drong er woensdag op aan daar niet te lang mee te wachten.
                                (telegraaf.nl)

Je mag dus echt niks meer van die Klink...Nou snel het neuken nog ff verbieden...

Comment

Working...