Muziek allemaal netjes kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Ik download nummers en als ze mij aanstaan koop ik ze op cd.
    Ik vind het gebruik van cd-r met mp3's niet van toepassing op drive-in.
    Ten eerste moet je met cd-r goed uitkijken met krassen en dergelijke.
    Ten tweede heb ik geen zin om met facturen, zoals ik hier eerder gelezen heb, op pad te gaan en ten derde, ik hoor zeker kwaliteitsverschil en dit is misschien voor discussie vatbaar.
    Ik blijf bij het origineel, cd's dus.

mvg
    Last edited by GuntherM; 08-07-06, 09:24.

Comment

• renebiemans
      • May 2006
      • 156

Opzich heb ik een beetje geluk dat mijn broer ook een beetje een Dj is en dat die soms wel eens muziek koopt en nu dus 3 koffers vol heeft. Daar maak ik dan soms gebruik van. Ook staan al deze nummers bij mij op de computer.

Comment

• TWENTYSEVEN
        • Oct 2001
        • 61

www.pbsound.nl is mijn leverancier,
        voor mijn Bpm systeem..
        met veel plezier ontvang ik (al 3 jaar) elke maand een up-date van plusminus 150 zeer bruikbare nieuwe nummer. De e.v.t. aanvulling en laatste `lokale` hits koop ik regelmatig bij de plaatselijke CD shop.

Lekker makkelijk...en nooit geen gezeik

Arno

Comment

• LarsG
          • May 2006
          • 33

Zoals al gezegd, wav is geen compressie vorm en mp3 wel en compressie is altijd verlies.. Zoiezo vind ik het niet kloppen wat er wordt gezegd van die muziek draai ik toch nooit meer dus jat ik het wel ffe van internet...

Komt toch op hetzelfde neer als ik gebruik een grasmaaier maar 1 keer en daarna toch niet meer dus jat ik 'm maar ffe..?

Nee dat gaat er bij mij niet in, ik zal wel een zeikerd zijn maar je moet maar eens een gesprek aan gaan met een producer of medewerker van een platenmaatschappij dan snap je het misschien beter

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

even als muzikant nog opmerken...

schijt aan de platenmaatschappijen en de industrie. Als je daarvoor legale bestanden gebruikt...doe het dan maar niet De industrie staat ook niet echt te huilen om jou als consument te foppen. En waar zijn die DCC, wasrol, LP, casette, MD legale versies van die muziek die ze uitbrengen? Ze smeren je eerst apparaten aan, dan mag je opnieuw al je platen kopen, en daarna ondersteunen ze je format niet meer. Nou is een groot deel van deze discussie of je MP3´s gericht op bestaand repertoire. Mag jij kopieen gebruiken van nummers waar zij bij het uitbrengen van die MP3´s voor het overgrote deel van de backcatalog geen artiest voor gaan betalen. (ZIJ beheren jouw repertoire en je krijgt xcent per verkochte geluidsdrager...héé MP3 is geen drager) Nee dat mag jij niet want als jij een MP3 kopie van jouw singel van mr tambourine man draait steel je van een platenmaatschappij die er nooit een cent van aan een artiest heeft gegeven. En het ook nog steeds niet van plan is te gaan doen.

Voor de muzikanten, producers, studiobazen, tekstdichters, arrangeurs enz o.k. prima
            Last edited by showband; 09-07-06, 16:42.
            lekker belangrijk!

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

Legale muziek, bestaat zoiets al wel eigenlijk.Bij BUMA/STEMRA zou je voor alles moeten betalen, dus ook voor de cd's die je netjes gekocht hebt en dan ten gehore brengt.

Hoe ik mijn collectie heb samengesteld? Ik koop voornamelijk de verzamelcd's voor de meest actuele nummers ( denk aan hitzone of megatop etc.). Goede tip als je regelmatig bij je platenzaak komt, praat is over korting, je krijgt al snel 5 tot 10%. Verder ben ik veel op de rommelmarkten aan te treffen. Verbazigwekkend hoeveel cd's je daar aantreft voor een relatief laag bedraag. Laatst heb ik een hele doos ( ongeveer 150 stuks ) TMF verzamelcd's gekocht voor 50 euro.

Ik probeer zoveel mogelijk een origineel te hebben in ieder geval. Zo heeft tenslotte iedereen zijn beperkingen.
              Last edited by HR Soundproductions; 17-07-06, 11:15.

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Als je een cd koopt mag je deze nog steeds niet draaien op een feest. Is alleen voor jezelf of huiselijke kringen. Is dus onzin om te zeggen dat een LEGAAL gedownload mp3-tje niet mag en een cd wel.
                Kortom: je hebt dezelfde rechten met een legaal gedownload mp3-tje als met een originele CD.

Over de qualiteit: Op een gemiddelde dap/jbsystems etc setje hoor je echt geen verschil tussen een 192kb legaal mp3tje of een originele cd.
                Last edited by Drive inn tnt; 17-07-06, 18:28.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Originally posted by Drive inn tnt
                  Over de qualiteit: Op een gemiddelde dap/jbsystems etc setje hoor je echt geen verschil tussen een 192kb legaal mp3tje of een originele cd.
                  het enige verschil is dat voor een klein beetje meer. (en als je tweedehands verzamelaars gebruikt voor je basis collectie, voor een klein beetje minder) Bouw je een platencollectie op die je nog steeds kan gebruiken als je wel eenmaal een goede setup hebt.
                  lekker belangrijk!

Comment

• LarsG
                    • May 2006
                    • 33

Geloof mij maar, downloaden etc. kun je beter niet doen, ik heb het ook altijd gedaan en ben nu sinds 2 jaar serieus bezig en ben al 2 jaar aan het kl*ten om alles origineel te krijgen.. en dat is geen pretje, je verdient dan bijna niks meer..

Comment

• Full Effect

Originally posted by Drive inn tnt
                      Als je een cd koopt mag je deze nog steeds niet draaien op een feest. Is alleen voor jezelf of huiselijke kringen. Is dus onzin om te zeggen dat een LEGAAL gedownload mp3-tje niet mag en een cd wel.
                      Kortom: je hebt dezelfde rechten met een legaal gedownload mp3-tje als met een originele CD.
                      Cd's die je koopt, mag je zeker wel draaien op feesten. wij hebben navraag gedaan bij de toenmalige Buma Stemra (heet nu anders geloof ik), de optredende partij is in geen geval aansprakelijk voor het afdragen van de bedoelde rechten, dit geldt ook voor de rechten op gedownloadde mp3 of realaudio-stukken, mits je hier betalingsbevestigingen van hebt en is aangegeven dat je de stukken op cd mag branden voor dj-werk, zoals bij ID&T.com.
                      De inhurende partij (klant dus) is verantwoordelijk voor het afdragen van de stemra-rechten, tenzij anders is overeengekomen met de drive in show of artiest in kwestie. Wij bieden bv als extra service het verzorgen van deze verplichting tegen gemaakte kosten (plus! ). dit kan per bezoekend hoofd of per m2 feestruimte geregels worden.
                      cd's die je voor thuis koopt kun je dus gewoon gebruiken, mits je de orriginele verpakking kunt tonen om te laten zien dat je de aankoop zelf hebt gedaan.

Let wel op, sommige sites bieden muziek aan (bv 538), die is beveiligd op een hoop vlakken, dit om copieren te voorkomen. je kunt dus 1-malig branden, niet copieren, etc.. deze muziek kan dus niet gedraaid worden op feesten omdat de licentie niet klopt.

mzzls

Comment

• Full Effect

Originally posted by HR Soundproductions
                        Legale muziek, bestaat zoiets al wel eigenlijk.Bij BUMA/STEMRA zou je voor alles moeten betalen, dus ook voor de cd's die je netjes gekocht hebt en dan ten gehore brengt.

Hoe ik mijn collectie heb samengesteld? Ik koop voornamelijk de verzamelcd's voor de meest actuele nummers ( denk aan hitzone of megatop etc.). Goede tip als je regelmatig bij je platenzaak komt, praat is over korting, je krijgt al snel 5 tot 10%. Verder ben ik veel op de rommelmarkten aan te treffen. Verbazigwekkend hoeveel cd's je daar aantreft voor een relatief laag bedraag. Laatst heb ik een hele doos ( ongeveer 150 stuks ) TMF verzamelcd's gekocht voor 50 euro.

Ik probeer zoveel mogelijk een origineel te hebben in ieder geval. Zo heeft tenslotte iedereen zijn beperkingen.
                        kijk ook eens op Ebay en marktplaats ed, werkt ook prima, halen wij heel veel vandaan voor weinig

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Cd's die je koopt, mag je zeker wel draaien op feesten.

Daar ben ik het niet mee eens. Je koopt een verzamel cd met het recht om deze in huiselijke sfeer af te spelen. Ga je dit doen in een publieke ruimte ben je strafbaar want daar moet apart voor betaald worden.
                          Als je als Drive in show in een cafe of zaal moet draaien ben niet strafbaar omdat de eigenaar in deze ruimte rechten betaald om geluid weer te geven.

De drive in show is wel degelijk fout bezig als deze MP3 of andere kopie's gebruikt, Het ergste is dat bij een controle de eigenaar van het pand aansprakelijk is want die geeft tosstemming aan de drive in om deze te gebruiken in zijn cafe waar alleen het recht wordt betaald voor legale geluidsdragers.

Let wel op, sommige sites bieden muziek aan (bv 538), die is beveiligd op een hoop vlakken, dit om copieren te voorkomen. je kunt dus 1-malig branden, niet copieren, etc.. deze muziek kan dus niet gedraaid worden op feesten omdat de licentie niet klopt.

Als je bij deze site download moet er eerst betaald worden. Hiermee ga je akkoord met de regels die die site stelt. Een van de regels is dat deze MP3 alleen gebruikt mag worden in huiselijke sfeer en dat deze mp3 niet koipieerbaar is en ook niet verplaatsbaar naar een andere computer.

Bij het " Kopen " van deze MP3 heb je niet het recht om deze te gebruiken in openbare ruimtes, hetzelfde als wat bij het kopen van een originele cd geldt.

Ikzelf ben gewoon geen voorstander van kopieren zeker als het gaat om legale drive in shows.

Ook de MP3 systemen die nu op de markt zijn vindt in slecht.

Ze kloppen je een hoop geld uit je portemonee maar je bent geen eigenaar van de files ( ook al heb je het gekocht je bent alleen eigenaar in dit geval van de computer dus niet van de muziek de er opzit )

Weet niet hoe het bij BPM studio zit maar ik denk dat je voor dat maand bedrag wat je betaald ook geen eigenaar bent van de mp3 die je wordt toegezonden want met dat maandbedrag betaal je het recht om ze te mogen gebruiken.

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Leuke discussie!

Ik ben alweer een paar jaar als profi all round dj onderweg. Door verandering van werkzaamheden verminderd de belangstelling om met de muziek helemaal ( lees: iedere week) bij te blijven.

Vanaf begin dit jaar ben ik wel bezig om mijn cd collectie te digitaliseren.
                            Werkgever had in het kerstpakket een cd rom met PCDJ red vrm gestopt.

Nu dus een half jaartje onderweg met dit pakket, en sinds twee weken neem ik nog maar 1 koffertje met cd's mee.
                            Rest is inmiddels allemaal omgezet naar MP3.

Voor het aanschaffen: loop nog steeds 1x per maand bij mijn vaste cd boer naar binnen, die voorziet me dan wee netjes van passend recent spul.

MP3 bestanden via het web aanschaffen trekt mij niet zo aan. Ik heb graag een tastbaar origineel.

Wel ben ik er heilig van overtuigd dat de cd langzamerhand gaat verdwijnen.
                            Be real: zodra er een bestandsvorm is die net zo goed of beter klinkt dan cd kwaliteit, waarom dan nog investeren in dat plastic!

Comment

• mac tecson
                              • Feb 2006
                              • 348

Ik ben ook van mening dat de cd gaat verdwijnen; steeds vaker hangen mensen gewoon hun mp3speler aan hun hifi setje.
                              En ook de opkomst van dingen als Final Scratch zullen de cd verbannen

Comment

• Banned
                                Banned
                                • Dec 2003
                                • 951

ik weet het niet wat je nu zegt. vinyl komt ook weer terug van weggeweest.

op zich is MP3 makkelijker kompakt en snel gevonden. Zeker een voordeel.

Maar ik denk dat voor controle en kwaliteit de cd wel blijft.

Comment

Working...