Muziek allemaal netjes kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

de cd zal in ieder geval verdwijnen uit het dagelijkse gebruik.
    Helemaal verdwijnen dingen nooit, maar veel zal er niet van over blijven

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Ik krijg toch aardig de indruk dat vinyl weer aan het afzakken is. Steeds meer DJ's stappen van vinyl over naar CD. Dit omdat cd's minder kwetsbaar zijn, 'n stuk minder wegen, minder ruimte in nemen EN de moderne cd-speler qua trucjes net zoveel, zoniet meer mogelijkheden biedt!

Comment

• AllroundRoLo
        • Jan 2006
        • 52

ik koop bijna alles wat nieuw is op singel, mits het leverbaar is. Alleen komen veel platen niet op singel of een paar maanden te laat. Ook zijn vele remixen alleen te downloaden en niet te koop. Als de platen zaken en maatschappijen er nu eens voor zorgen dat alles op tijd in het rack staat hoef ik niet te downloaden.

Daarnaast is het eigenlijk onzin dat een DJ betaald voor zijn muziek. Wij draaien hem dat wil zeggen dat het een goede plaat is. Je promoot die muziek eigenlijk aan een hoop andere mensen die concerten bezoeken en misschien zelf de cd kopen.

Als DJ's bepaalde platen in discotheken en kroegen niet zouden draaien, zullen die ook niet zo snel in de platenzaak verkocht worden.

Ik zelf ga graag voor kwaliteit en kwaliteit kost geld. Heb al vaak meegemaakt dat een DJ een top plaat op het juiste moment ingooide. Alleen was de kwaliteit zo bagger dat de hele plaat niet aansloeg. Ben je dan een F**k dj of niet.

Om geld te kunnen verdienen moet je investeren en zo dus ook in cd's en pak je het goed aan kun je af en toe nog weleens wat cd'tjes gratis krijgen of met fikse kortingen.

Comment

• dj_bob
          • Aug 2005
          • 112

Over dat muziek legaal downloaden goedkoper is ben ik het niet mee eens:
          als je uitgaat van een cd met 20 nummers:
          legaal downloaden: 20x1,20 = 24,-
          orginele cd(ik koop ze bij de m*diam*rkt)= 14,- (in de aanbieding 10,-)
          dus ik koop ze lekker

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

ja, en dan heb je op die cd alwel 4-5 nummers die je ooit gaat gebruiken, de rest zeul je voor jan doedel mee.
            Ergo: 20 downloads die je wel gebruikt is toch weer goedkoper...
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Als je naar de singleprijs van tegenwoordig kijkt is het niet verwonderlijk dat veel mensen die track voor 1 euro op internet kopen.
              dan kun je zeggen: ja maar er staan wel verschillende versie op een single. Al die edit's en remixen staan er vaak gewoon op omdat ze vinden dat er een remix op moet.

Voor mij lang leve de webshops. Daarbij vermeld ik wel dat ik geen drive-inn werk doe, maar voornamelijk thuis en af en toe op feestjes draai

Comment

• AllroundRoLo
                • Jan 2006
                • 52

Lang leve Freerecord shop 2 singels voor 5 euro

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

Originally posted by AllroundRoLo
                  Lang leve Freerecord shop 2 singels voor 5 euro
                  Idd! Ik snap echt niet waarom je commerciĆ«le/top-40 nrs zou downloaden als je voor 2.5€ de single (met idd verschillende remixen op) in handen hebt.

Ik vind 't wel spijtig dat ik moet kopen op FRS.nl of FRS.com om als belg van deze promoprijs te kunnen genieten want op FRS.be gaat die vlieger niet op

Verder vind je op internet oude nummers 2ehands zat aan een aardige prijs 0.5e/1€/2.5€. Heb er vannacht nog een 50-tal gekocht

Ik draai een 3-tal keer per week en ondervind toch vaak problemen met gebrande cd's (vinyl die ik op cd zette) terwijl ik toch Philips, TDK,... gebruik en geen Aldi-merk... Ik loop liever niet het risico van verspringende cd's en koop daarom meer en meer oude cds of mcd op internet of platenbeurzen. Dat vraagt wel wat tijd natuurlijk

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

nog afgezien van de kwaliteit, heb gisteravond weer een installatie ingeregeld, en de DJ wist er gewoon weer bagger van je maken... toonregeling netjes recht, enzo, maar tochweer een puinhoop.

vooral bij de wat "oudere" nummers alsof er een scheermes doorging, terwijl diezelfde nummers vanaf mn I-pod klonken alsof de band er zelf stond.

Oh. dat legale / illegale : is een pracht van een topic over, in principe moet de feestgever per vierkante meter betalen voor naburige rechten, terwijl de CD zelf "gekocht"moet zijn, dus eigendom en afspelen zijn 2 verschillende organisaties. Voor beide dokken, natuurlijk.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Muziekbedrijven pakken LimeWire aan

LOS ANGELES - Enkele grote muziekmaatschappijen hebben de makers van het computerprogramma LimeWire in de Verenigde Staten voor de rechter gedaagd. Volgens de platenmaatschappijen kunnen de gebruikers van de software illegaal muziek uitwisselen, zonder voor de auteursrechten te betalen.
                      De klacht is ingediend bij een rechtbank in New York, zo bleek zaterdag. Het is een volgende stap in het gevecht van de muziekindustrie tegen illegaal gebruik van muziek. De muziekbedrijven hopen tegen LimeWire een goede zaak te hebben omdat het Hooggerechtshof in de VS vorig jaar oordeelde dat er stappen genomen kunnen worden tegen technologiebedrijven die overtredingen van auteursrechten aanmoedigen.
                      Het gaat om de maatschappijen Universal Music, Sony BMG, EMI en Warner Music. Het viertal eist een vergoeding van 150.000 dollar voor elke overtreding die met LimeWire wordt begaan. De muziekbedrijven vinden dat de eigenaren van het computerbedrijf geld verdienen door overtredingen te begaan.
                      Ruim een week geleden trof de sector een schikking met de muziekuitwisselsite Kazaa. Het moederbedrijf van Kazaa, Sharman Networks, betaalde meer dan 100 miljoen dollar (78 miljoen euro) aan de vier grootste muziekbedrijven in de wereld.
                      Kazaa plaatst ook filters zodat het niet langer mogelijk is om illegale muziek te downloaden. Daarmee werd de onderneming legaal. De muziekindustrie heeft de afgelopen jaren een agressieve strategie gevoerd om het illegaal ruilen van muziek tegen te gaan. Naast Kazaa waren onder meer Grokster en Napster doelwit. Ook personen werden aangeklaagd. In Nederland pakt de stichting Brein bedrijven en particulieren aan die zich met dergelijke activiteiten bezig houden.
                      Er zwerven volgens brancheorganisatie IFPI op internet in totaal twintig miljard illegale kopieƫn van muzieknummers. De muziekindustrie is daardoor vorig jaar 4,5 miljard dollar aan omzet misgelopen.

bron: de telegraaf 5-8-2006
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

laten die juristen eerst even lekker smith&wesson of raytheon aanklagen.

vuurwapens of kruisrakketten maken lijkt mij veel duidelijker jurispondentie opleveren voor "technologiebedrijven die overtredingen van xxx-rechten aanmoedigen".

Voorlopig worden er nog duizenden muzikanten beter geholpen door internetprogramma“s dan er nadeel van ondervinden. Het enige verschil is dat de benadeelden allemaal bij de maatschappijen zitten en de rest niet.
                        lekker belangrijk!

Comment

• arie c
                          • Aug 2006
                          • 9

Originally posted by mac tecson
                          Als je voor een carnavalswagen muziek moet hebben is dat meestal van dat domme gebeuk. Daar zou ik m'n geld ook niet aan verspillen en dan maar wat van het web afplukken.

Ik lig er trouwens echt niet wakker van als ik een nummer van Robbie Williams, U2, Madonna download. Die verdienen genoeg en weten van gekheid niet wat ze met het geld aanmoeten.
                          Zelfs van de kaartverkoop van de hun concerten kunnen ze zowat hun luxe leventje in stand houden.
                          Iets anders vind ik kleinere artiesten die knokken voor iedere cent. Die moeten leven van de cd verkoop en concerten en kunnen soms maar net het hoofd boven wat houden.

Wat er nu weer over de kwaliteit van mp3's wordt gezegd is natuurlijk totale bullshit.
                          Mp3 is een compressie vorm, ja dat klopt. En wav. dan? Juist is ook een compressievorm.
                          Alle muziek op cd's en mp3's zijn digitaal. Ze zijn dus allen een compressievorm.
                          Het verschil tussen een goede mp3 en een wav is niet te horen.
                          Er zijn zoveel dj's die met mp3's draaien (ook voor groot publiek) via FS/Serato/oid.
                          Dat klinkt toch ook goed.
                          Iedereen die zegt dat een goede mp3 (320 kb/s) slechter klinkt dan een originele cd lult uit z'n nek.
                          ga zo door als je een keer gepakt word tijdens het draaien met illegaal spul ben je voor de rest van je leven klaar (niet met een cdtje natuurlijk)
                          een maat van mij had ook een drive-in samen met een vriend bijden 30 jaar oud hadden een computer met illegaale muziek en +/- 30 cd's allebij mooi hun huis kunnen verkoopen om de boete te betallen
                          ik draai nu zelf zo'n 15 jaar en ook ik brand wel eens iets om als ik geen kans zie om het te hallen maar na dien haal ik altijd het orgineel
                          groet
                          [CENTER]leve de lol, en altijd blijven lachen
                          [/CENTER]

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

Originally posted by arie c
                            ga zo door als je een keer gepakt word tijdens het draaien met illegaal spul ben je voor de rest van je leven klaar (niet met een cdtje natuurlijk)
                            Hoho, ik zeg niet dat ik alles maar van internet afpluk.Ik breng per maand een redelijk hoeveelheid geld naar de platenzaken en webshops.
                            Ik wil alleen maar zeggen dat ik het vooral spijtig vind voor kleinse artiesten die net het hoofd boven water kunnen houden. Dan is het natuurlijk ook weer afwegen tussen de aandacht die krijgt omdat mensen sneller je muziek luisteren of de inkomsten die laag blijven.
                            De meeste muziek die ik zelf draai is bovendien nauwelijks te vinden op Limewire/Kazaa/ed.

En dat ene nummer van bijv Robbie Williams dat ik dan voor de mp3 speler download is ook niet het einde van de wereld.
                            Als ik het niet had kunnen downloaden had ik toch niet gekocht; dus geld zouden ze toch niet aan mij verdienen.

Maar het blijft een hele moeilijk afweging tussen de aandacht die artiesten en tracks krijgen en het cash-verhaal. Er zitten aan beide kanten grote nadelen

Comment

• arie c
                              • Aug 2006
                              • 9

Inderdaad het is ook niet makkelijk ook ik download welen maar dan meer omdat het er nog niet is op cd of net uitverkocht.
                              Het blijft een fijt dat als je er mee gepakt word het een hoop geld kost, en je komt op het zw lijst waar door je sneller controle krijgt.
                              Nee het is niet makkelijk om te zegen dat haal ik wel van het net, het moet een bewuste afweging zijn
                              Last edited by arie c; 08-08-06, 18:05.
                              [CENTER]leve de lol, en altijd blijven lachen
                              [/CENTER]

Comment

• DJ nn
                                • Jun 2006
                                • 489

ik persoonlijk heb ook liever een mooie CD dan gebrand ding (ookal isset legaal)
                                zelf maak ik onderandere gebruik ven BPM-studio en daar staan legale geripte CDtjes in ...

koop een CD, leg hem opzij, rip hem, stop hem in de CDkoffer en voila.

het is ook goed om enkele adresjes te weten waar CD's wat goedkoper zijn ...
                                zoals in antwerpen (belgiĆ« dus) is er een grote (maar wel ongezellige) winkel waar ik pas een nieuwe CD heb gekocht voor 16€ en in andere winkels kostie 19-21€, er liggen ook nog vele oudere CD's voor 7,90€ (ook dubbelCD's en 3CD's ... dat vind ik toch interesanter dan downloaden)
                                en natuurlijk uitkijken tijdens koopjes-periode of uitverkoop van stock

en ik beken dat ik ook wel eens een liedje download maar dat is dan dat ik zit te wachten op de nieuwe van verzamel-CD-serie of een liedje dat ik toch niet zou kopen

singletjes komen er hier niet zo vaak in omdat je dan beter even kan wachten op verzamelCD (en als je dan echt DAT nummer moet hebben DIE avond, dan durf ik het dus te downen of toch maar de single)

grtzz DJ nn
                                ... the sound of silence...

Comment

Working...