Geluid in theater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by tididi
    ...
    electrische gitaren via di
    contra bas met mic voor basversteker/box
    dit ook bij de basgitaar
    Hadden de gitaristen geen versterkers?
    Ik had anders eerder de DI's bij de bas gebruikt en de mic's voor de gitaarversterkers omdat je dan het vaak eigen geluid van de versterkers ook meekrijgt. Is een meer gebruikte methode bij bands dan welke jij nu hebt gebruikt maar als ze geen versterkers hadden dan was dit een logische keuze natuurlijk.

Bij een contrabas had ik misschien ook nog wel een mic op z'n snaren/klankkast willen hebben voor het aanslaan/strijken van z'n snaren maar dat was misschien in deze setting niet nodig/overbodig geweest.

Leuk om te horen dat het een goede ervaring voor je was en dat je met meer vertrouwen naar je volgende optreden gaat.

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Originally posted by tididi
      heb het erg basic gehouden \
      ...
      bij de hammmond orgel 1 mic voor de kast
      Stond er een Lesley bij de Hammond? Als dat het geval was, had je die mooi met 3 mic's kunnen oppikken. Eentje onderaan voor het laag, en dan een boven links, en boven rechts. Mooi voor het panning-effect...

Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• tididi
        • Aug 2001
        • 352

Originally posted by keenoncoolstuff
        Stond er een Lesley bij de Hammond? Als dat het geval was, had je die mooi met 3 mic's kunnen oppikken. Eentje onderaan voor het laag, en dan een boven links, en boven rechts. Mooi voor het panning-effect...

Groet, Rob.
        haai rob
        er was inderdaad een leslie aanwezig
        erg mooi trouwens
        voor de volgende keer ga ik zker meer mic gebruiken
        maar het effect van de leslie was best wel te horen hoor alleen geen pan

ga ik dus volgende keer beter doen!
        bedankt voor de tip!
        p.j

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by keenoncoolstuff

Groet, Rob.
          Ik zou de microfoons aan de bovenzijde niet links en rechts zetten maar een links of rechts en een aan de voor of achterzijde, dus onder een hoek van 90 graden t.o.v. elkaar.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Originally posted by MusicXtra
            Ik zou de microfoons aan de bovenzijde niet links en rechts zetten maar een links of rechts en een aan de voor of achterzijde, dus onder een hoek van 90 graden t.o.v. elkaar.
            Een beter plan inderdaad! En door de afstand tussen de mics te vergroten of te verkleinen maak je je sound "breder" en "smaller"...?
            Of redeneer ik nu verkeerd?

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

Working...