Compact goedkoop line array ontwerpen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Waarom denk dat de naam SPL750 is ? [:P]. We zijn nu praktisch al 2 jaar met dat kastje bezig.
    Die faseplugs die er nu inzitten zijn uit plaaster gemaakt dacht ik.

Kastje gaat ook niet bijzonder laag. 70Hz en het is gedaan. Bedoeling is om deze met subs te gebruiken.
    Alsook is het mogelijk om dit kastje vertikaal (line array) zoals horizontaal (cluster) te gebruiken dankzij de rigging dat we aan het ontwerpen zijn.
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• michiel
      • May 2001
      • 1032

citaat:Geplaatst door PowerSound

Kastje gaat ook niet bijzonder laag. 70Hz en het is gedaan. Bedoeling is om deze met subs te gebruiken.
      Dat vind ik behoorlijk laag voor een high spl top kast!!

Staat die 2 jaar voor deze specifieke kast, of voor het complete project om een top te ontwikkelen??

Wil je de mids net zoals de TD1 plaatsen? Of verzin je zelf een andere oplossing. Ik zou denk ik eerder een grote (10") mid aan het eind van de hoorn plaatsen en het HF gedeeltje laten zoals het is (of met nog een kleine aanpassing).

Heel erg interesant!! Misschien dat ik in een creatieve bui ook eens wat op papier slinger. [)]
      Groeten, michiel

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Kast blijft zo, goede tot zeer goede resultaten gehad. Nu nog ook een manier vinden om de juiste volume (litrage) te krijgen voor die 6.5".
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

Als je iets meer van de spl td1 afkijkt kun je op dezefde manier ruimte creeeren aan de zijkanten voor de 6"ers. Voor jou betekent dat dat je je kast moet verbouwen om deze aan de achterkant smaller te maken zodat je voldoende ruimte hebt voor de "dubbele wand".

Groeten, michiel

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

Het is volgens mij juist het doel in dit ontwerp om de 6.5 inches vertical te plaatsen, ipv links en rechts.
            Dat vind ik juist het elegante eraan. of bedoel je alleen de liters...
            knoppen en waarden :)

Comment

• sompi
              • Mar 2003
              • 200

iemand ondertussen al gebruikerservaring met het AK ARRAY systeem van AED ?

Comment

Working...