GSP 2, Hoorn geladen 3 weg top (eerste foto's!!)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michiel
    • May 2001
    • 1032

ik ben weer levend terug gekomen van de wintersport. Gelukig hoef ik hier niet 3 paginas door te lezen!

Groeten, michiel

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

Ben je immiddels al iets gevorders met het GSP 3 Michiel ?

Ik vind het een interesant kastjes gezien de afmetingen en wil dan ook graag aan een prototype gaan werken. Echter heb ik dan wel een definitieve tekening nodig van het GSP 3 waar je de exacte maten en hoeken in hebt gezet. Ik hoor het graag.

Wat voor subs heb je hier eigenlijk onder bedacht , ik dacht zelf aan 2 stuks BR118 van 18sound.

M.V.G
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

Ik heb er afgelopen week niets meer aan gedaan. Ik moet eerst een andere project afmaken wat een hogere prioroteit heeft als de gsp top.

Met subs kun je nog veel kanten op. Ik heb de top wel gemaakt met de M hoorn in m'n achterhoofd. 1 top zou goed op 1 m hoorn kunnen verwacht ik.
        Maar ik werk zelf nog een een 12" hoorn die er ook goed bij past. 2 12" hoorns met 1 top zou iets uit balans zijn volgens de simulatie (iets meer laag). Wat ik zelf niet als probleem zie. In de praktijk zal de max spl wat lager uitvallen dan in de simulatie.
        Deze hoorn gaat ook gebouwt worden, maar zoals ik al eerder heb aan gegeven geef ik de tekeningen niet vrij.

Ik kan aanraden om iets als de M hoorn te gebruiken.

Misschien dat ik volgende week tijd heb om de top verder uit te werken.
        Ondertussen kunnen we even kijken of we de drivers kunnen regelen.
        Groeten, michiel

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

Michiel, heb je de mail van mij ontvangen, of heb ik het verkeerde adres te pakken ?

Joost

Comment

• michiel
            • May 2001
            • 1032

Voor zover ik weet heb ik geen meel ontvagen. Probeer het eens op michiel_rijckaert@hotmail.com.
            Groeten, michiel

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

Trouwens, ik heb hier al een tijdje plannen liggen voor een 15" hoorn sub die goed bij de gsp top past. Dit ontwerp wil ik best vrij geven voor de zelfbouwers....
              Er moet nog wat aan gedaan worden, ik zal deze verder uit werken als er vraag naar is (wel serieus, ik krijg het de laatste tijd steeds drukker!!!).
              Groeten, michiel

Comment

• michiel
                • May 2001
                • 1032

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de tweede versie verder uit te werken.

Ik ben wel bezig met een proefkastje om meetingen aan te verrichten. Ik ben toch erg benieuwd wat de huidige laag sectie precies doet.

Lucas werkt aan de nieuwe mid sectie. Alle resultaten zullen uiteraard hier vermeld worden.
                Groeten, michiel

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

Michiel, je bent een laag hoorn aan het ontwerpen voor in je top, Als zuiver hoorn zou deze niet werken dus niks toevoegen. Wat is dan de reden dat je er een soort van hoorn van maakt? Op welke theorien is dat berust?

Begrijp me goed ik vertrouw erop dat het wel nuttig is, ik wil gewoon weten waardoor en waarvoor het nuttig is.

Verder wil ik nog eens zeggen dat ik dit een goed idee vind en dat er meer moet worden ontworpen via het forum. Je kunt zo leuke dingen bedenken en 10 mensen weten meer dan 1.
                  Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• michiel
                    • May 2001
                    • 1032

Een laag hoorn werkt wel, maar niet optimaal. Je levert op veel punten in als de kast handelbaar moet blijven, maar je krijgt er weer erg veel voor terug.
                    Groeten, michiel

Comment

• )jeroen(
                      • Jan 2001
                      • 546

Misschien is het wat om erover te denken om de mid hoorn zo te maken dat er ook een 10" in zou kunnen in plaats van een 8".
                      Gr.

)jeroen(

Comment

• michiel
                        • May 2001
                        • 1032

citaat:Geplaatst door )jeroen(

Misschien is het wat om erover te denken om de mid hoorn zo te maken dat er ook een 10" in zou kunnen in plaats van een 8".
                        Als je het goed gevolgt had weet je dat er aan een proto type 10" mid hoorn wordt gewerkt....
                        Groeten, michiel

Comment

• )jeroen(
                          • Jan 2001
                          • 546

Euh.. volgens mij werd er alleen nog maar over een 8" hoorn gepraat.

blijkbaar heb ik het niet goed gelezen
                          Gr.

)jeroen(

Comment

• michiel
                            • May 2001
                            • 1032

citaat:Geplaatst door )jeroen(

Euh.. volgens mij werd er alleen nog maar over een 8" hoorn gepraat.

blijkbaar heb ik het niet goed gelezen
                            Dan heb je inderdaad niet goed gelezen.

Het eerste proto type was al uitgerust met een 10" mid. De mid klonk niet goed, dus heb ik een niewe 10" mid hoorn ontworpen. Aan deze wordt langzaam gebouwd.
                            De 8" hoorn is exact het zelfde, behalve een andere hals en mond.
                            Groeten, michiel

Comment

• Reemski
                              • Dec 2001
                              • 690

Michiel,

He denk je over de kant en klare hoorns die bijvoorbeeld Monacor levert. Geschikt voor (volgens hen) zowel 8" als 10" speakers.

Afstraling van 50x30. Lijkt me ook niet echt verkeerd.

Comment

• frederik_
                                • Jul 2003
                                • 98

Dat is de hoorn die gebruikt wordt in GSP1.

Comment

Working...