coax drummonitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik kan je even niet volgen waarom je epoxy als grondlaag gebruikt, je haalt je nu onnodig veel werk en kosten op de hals. Warnex is bedoelt om zonder grondverf direct op het hout aan te brengen.
    Je had alleen de houtnerf en gaatjes vol met plamuur moeten trekken, vervolgens schuren met korrel 180 en daarna de Warnex erover.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• architect
      • Jun 2015
      • 61

dat buigplex is best kwetsbaar hout, ik had nog epoxy staan en heb dat opgemaakt; het epoxy maakt de kast robuuster en ik denk ook dat het hout zo minder kan werken op de hoeken zodat je op termijn minder goed de lagen van het multiplex gaat terugzien. ook zaten er enkele 'gaten' in de tussenlagen van het multiplex en die heb ik zo opgevuld en samengeplakt. het kost zo wel veel extra tijd maar het mooie daarvan is dat ik steeds meer zin krijg om ze af te maken. ik wil komend weekend de kasten gaan schuren-warnex-steenwol erin-speakons aansluiten en de speakers erin en dan blijft het afstemmen van het filter de laatste hindernis. als je het echt leuk vind om me daarbij te helpen dan wil ik daarvoor nog graag eens langskomen.

Comment

• john-xr3i
        • May 2009
        • 93

Warnex is zoals musicxtra al aangeeft bedoeld om rechtstreeks op het hout te smeren.

zelf heb ik op deze manier mezelf een hoop extra werk op mijn hals gehaald door de verkeerde plamuur te gebruiken.
        De Warnex hecht niet aan het hout/plamuur en doordat de kasten werken, werkt de Warnex niet mee met het hout. Gevolg bij mij was dat overal waar plamuur zat (en dat was veel) de Warnex ging bladderen en je hem met je hand eraf kan vegen.

Mij is toen door een oude bekende hier op het forum (Ivo) verteld dat ik "kneedbaar hout" als plamuur had moeten gebruiken.
        Een volgend kastje zo gedaan en nergens meer problemen mee gehad.

Om de grove bobbel structuur te krijgen met Warnex kun je het het beste spuiten, dit kost iets meer verf maar is het resultaat zeker waard.

Overigens petje af voor deze monitors! Ze zien er super netjes uit en ik hoop dat het goedkomt met de afwerking.
        echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
        vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Niet lullig bedoeld, maar je had ook voor een paar euro nog een tube wit pigment pasta kunnen kopen en dat door de epoxy mengen, dan was je nu min of meer klaar geweest !

Uiteraard kan dat nog steeds, met een topcoat laag : http://www.polyservice.nl/Topcoat-PS...N-p-16849.html

Dit lijkt mij veiliger dan nu nog met Warnex aan de gang gaan, de kans is enorm groot dat het niet gaat hechten op elkaar....
          Plus dat epoxy nog sterker is ook, win/win !!

Ter aanvulling, ik neem aan dat je je epoxy met een weegschaaltje erbij hebt gemengd ?! Het werkt iets anders als met polyester, met poly werk je in procenten en epoxy moet op gewicht gemengd worden.
          Dit in verband met het heet worden, duid meestal op teveel harder maar je moet het eigenlijk ook niet in de pot laten zitten waar je het in mengt, gewoon uitgieten in een bakje voor verfrollers.

Hou ook rekening mee dat de dampen zwaarder zijn dan lucht, dus huisdieren zoals honden en katten uit de buurt houden, want ook al ruik je het niet, het is gewoon nog steeds gif. (een stof maskertje helpt echt niet !!)
          Last edited by beyma; 24-03-16, 22:56.
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• architect
            • Jun 2015
            • 61

de warnex lijkt prima te hechten op geschuurde epoxy

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by john-xr3i
              De Warnex hecht niet aan het hout/plamuur en doordat de kasten werken, werkt de Warnex niet mee met het hout. Gevolg bij mij was dat overal waar plamuur zat (en dat was veel) de Warnex ging bladderen en je hem met je hand eraf kan vegen.
              Gewoon 2K staalplamuur hecht Warnex prima op. Ik merk dat mensen de TI bladen bij verfproducten niet of nooit lezen, Warnex vermeld heel duidelijk dat het direct zonder grondlaag op het hout aangebracht kan worden. Voor hechting op kunststof en andere ondergronden adviseren ze een hechtingstest te doen.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by architect
                dan blijft het afstemmen van het filter de laatste hindernis. als je het echt leuk vind om me daarbij te helpen dan wil ik daarvoor nog graag eens langskomen.
                Als je er niet uitkomt wil ik je er wel mee helpen.

Comment

• architect
                  • Jun 2015
                  • 61

Originally posted by MusicXtra
                  Als je er niet uitkomt wil ik je er wel mee helpen.
                  oke, mooi
                  dan probeer ik het eerst zelf wel even
                  kun je me nog een tip geven over dempingsmaterialen?
                  ik dacht aan steenwol op alle wanden eventueel aangevuld met polyester centraal in de kast om zoveel mogelijk de middentonen te dempen die uit de baspoort komen

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Steenwol is niet echt een lekker materiaal om als demping te gebruiken, het blijft stof afgeven wat door de poort naar buiten komt.
                    Beter is het om polyester wol te gebruiken, dat wordt ook toegepast in matrassen, op de wanden een laag van 30 mm is voldoende.

Comment

• architect
                      • Jun 2015
                      • 61

zo het warnexen is gelukt, maar met wit heb je zeker 3 lagen nodig en op plamuur hecht het matig
                      gisteravond alles aangesloten en vastgeschroefd
                      omdat ik al steenwol had, heb ik dat eerst op de wanden gezet en het midden van de kast opgevuld met polyesterwol

dan is nu de fase aangebroken van het meten en filterprutsen maar eerst eens relaxed luisteren

in beide grepen een speakonbus zodat de speakers kunnen worden doorgekoppeld

opstelling drummonitor

opstelling zangmonitor
                      opstelling pa zonder luidsprekerstandaard

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ziet er deftig uit zo, alleen nog ff de statiefflens wit laten poedercoaten... (Ral 9010)

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Erg mooi geworden hoor !!

Maar die statief buis wordt wel een interessant ding denk ik zo ??! Want het lijkt me dat daar een knik in moet komen? Of zit het van binnen onder een hoek gelast ?
                          Over dat steenwol, er gaat "in de wandelgangen" het gerucht dat steenwol het nieuwe asbest is ! Het stof wat er uit komt is zeer fijn en niet zo best voor je, ik zou het daarom ook niet meer gebruiken in bas reflex kasten !!
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by beyma
                            Erg mooi geworden hoor !!

Maar die statief buis wordt wel een interessant ding denk ik zo ??! Want het lijkt me dat daar een knik in moet komen? Of zit het van binnen onder een hoek gelast ?
                            Volgens mij zie je dat verkeerd, hoek van dat paneel ten opzichte van de speaker is 90ยบ.

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Komt er nog een rooster voor?
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Zonder speakerbescherming ziet dit er zeer riskant uit. Maar op zich wel een mooi ontwerp.

Comment

Working...