Maagbas subjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

Ik zelf heb in de cubo's de 18hp1030 van faital pro zitten, maar er zijn verschillende speakers die er in kunnen.
    Als je een driver op het oog hebt, en je vraagt je af hoe deze zich gedraagt in de cubo kun je het beste even contact zoeken met Johan Rademakers hier op het forum, dat is de bedenker van de succesvolle cubo serie.
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Hier is nog een optie van een leuk subje. KLIK
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Originally posted by MusicXtra
        Hier is nog een optie van een leuk subje. KLIK
        Die kwam ik ook enkele keren (met alleen maar positieve reacties) tegen. Enige probleem is dat de driver lastig schijnt om aan te komen?

Originally posted by kvdb013
        Ik zelf heb in de cubo's de 18hp1030 van faital pro zitten, maar er zijn verschillende speakers die er in kunnen.
        Als je een driver op het oog hebt, en je vraagt je af hoe deze zich gedraagt in de cubo kun je het beste even contact zoeken met Johan Rademakers hier op het forum, dat is de bedenker van de succesvolle cubo serie.
        Heb je al een keer iets van een meting hiermee gedaan? Bevalt het? Vergelijkbaar met een ander subje?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by sjig
          Die kwam ik ook enkele keren (met alleen maar positieve reacties) tegen. Enige probleem is dat de driver lastig schijnt om aan te komen?
          Klopt, de Selenium is niet te krijgen hier in NL.
          De Beyma 15SW1300ND doet het er ook erg goed in, alleen moet je de poorten dan 3 cm inkorten.

Comment

• sub12
            • Jun 2014
            • 12

De Beyma 15SW1300ND doet het er ook erg goed in, alleen moet je de poorten dan 3 cm inkorten.
            Hmmm, dat maakt hem wel aantrekkelijk. Ik ga der even naar kijken!

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Die driver is me nu even wat te duur. Zit al een tijdje te zoeken naar een geschikte sub voor onder m'n toppen.
              Zijn er nog andere drivers die goed presteren, het liefst ook goedkopere?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

De 15P1000FE zal iets goedkoper zijn, ook iets minder presteren.
                Kwaliteit kost nu eenmaal geld, in iedere sub zal een betere driver navenant betere prestaties leveren.

Comment

• PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

Kijk dan naar drivers met ferrietmagneet die kwa Thiele/Small parameters veel op de originele lijken: ferrietmagneten zijn op dit moment een stuk goedkoper dan neodynium. Nadeel is dat je zo'n 5kg per kastje meer meesleept.

De Beyma 15P1000Fe lijkt redelijk op de 15SW1300Nd. Toch zal de tuning weer net iets anders moeten zijn, dus je zult iemand een sommetje (of meting) moeten vragen te doen.

Edit: Sander had hetzelfde idee...
                  As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• sub12
                    • Jun 2014
                    • 12

Ik heb in het hifi-wereldje redelijk wat met zelfbouw ontwerpen gedaan, dus een kleine aanpassing gaat me nog wel lukken

Denk toch wel dat ik bij een BR kastje blijf. Is lekker makkelijk bouwen, en geeft nagenoeg de beste kwaliteit (en is makkelijker te combineren met ander spul).

Iemand een site waar nog een boel andere ontwerpen staan (speakerstore.nl/freespeakerplans.com)?

Zijn er van de 'DHZ' sub metingen beschikbaar? Of andere specs?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik heb het ding ontworpen alleen zelf er nooit een gebouwd.
                      Heb er ook al eens wat metingen op losgelaten alleen zijn die bij een inbraak allemaal verdwenen.
                      Tijdens een sub meeting had iemand een DHZ sub bij en eigenlijk was iedereen aangenaam verrast door het heerlijk warme en stuwende laag wat eruit dat minikastje kwam.

Comment

• kvdb013
                        • Nov 2010
                        • 337

Ik heb de cubo sub met 18hp1030 en de dhz sub met 15nlw9500 in mijn bezit, als je een keer wil komen luisteren ben je van harte welkom.
                        Dan krijg je een idee van beide subs.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Kvb, kun je het verschil tussen die twee omschrijven?

Comment

• kvdb013
                            • Nov 2010
                            • 337

De cubo's gaan in spl toch een stuk harder, en dragen echt een stuk verder!
                            De dhz sub gebruik ik onder mijn 8 inch topjes en tot 150Hz dit gaat erg goed tot een man of 50-100.
                            De cubo's gebruik ik onder 15inch toppen tot 80Hz en vanaf een man of 100 dit gaat echt een stuk harder dan het kleine setje.
                            De 15inch toppen kunnen echter wel nog twee van deze subs aan, op hoog volume kunnen de cubo's het net niet bijhouden.
                            Dit is misschien wel op te lossen door betere processor instellingen.

voordeel van de dhz , lekker compact en toch diepgang, voordeel cubo, draagt een stuk verder met toch wel meer druk.
                            nadeel dhz, eigelijk geen maar toch te weinig druk voor de 15inch toppen. Nadeel cubo, groot en zwaar.

Comment

• sub12
                              • Jun 2014
                              • 12

Komt die maximale 100 man met de DHZ's door de toppen, of gaan de subs dan over hun nek?

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Heb zo het vermoeden dat je met jouw verwachtingen nooit genoeg zult hebben aan een enkele sub per kant.
                                Daarmee kun je best een lekkere vette sound neerzetten maar om echt druk te ervaren heb je er al snel minimaal twee per kant nodig.
                                Normaal gesproken zorg je dan ook voor een behoorlijke overcapaciteit zodat je set niet de hele avond op zijn tenen hoeft te werken.

Comment

Working...