Maagbas subjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sub12
    • Jun 2014
    • 12

Originally posted by MusicXtra
    Heb zo het vermoeden dat je met jouw verwachtingen nooit genoeg zult hebben aan een enkele sub per kant.
    Daarmee kun je best een lekkere vette sound neerzetten maar om echt druk te ervaren heb je er al snel minimaal twee per kant nodig.
    Normaal gesproken zorg je dan ook voor een behoorlijke overcapaciteit zodat je set niet de hele avond op zijn tenen hoeft te werken.
    Dat idee begin ik langzamerhand ook een beetje te krijgen

Het zal maar zo moeten, kwaliteit staat immers ook hoog in het vaandel.

De Cubo sub wordt me echter wel wat te groot. Dus ik denk niet dat ie het gaat worden.

De Beyma 15P1000FE zou dus goed moeten werken in de DHZ sub?

edit: Zie net dat de tekeningen niet meer online staan? Zijn de autocad tekeningetjes ook beschikbaar?
    Last edited by sub12; 07-06-14, 09:50.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ik kan je PDFjes leveren van de kast, vdlaanlichtengeluid hier op het forum heeft ze als DXFjes beschikbaar en al aangepast aan de Beyma.
      Stuur hem een PM en ik denk dat het goed komt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sub12
        • Jun 2014
        • 12

Dan ga ik dat doen!

Als ik aan de bouw begin volgt een uitgebreid foto verslag

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Leuk, ben benieuwd.

Comment

• kvdb013
            • Nov 2010
            • 337

Maar hoe komt het nu dat de keuze op de
            dhz sub is gevallen? Een goede keuze natuurlijk maar in het begin van dit topic was je nogal kritisch over bepaalde subs en nu ga je blind in op het advies van anderen.
            En hoeveel ga je er bouwen om de door jou genoemde maagbas te bereiken?
            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• sub12
              • Jun 2014
              • 12

Originally posted by kvdb013
              Maar hoe komt het nu dat de keuze op de
              dhz sub is gevallen? Een goede keuze natuurlijk maar in het begin van dit topic was je nogal kritisch over bepaalde subs en nu ga je blind in op het advies van anderen.
              En hoeveel ga je er bouwen om de door jou genoemde maagbas te bereiken?
              Voordat ik dit topic opende heb ik natuurlijk al wat research gedaan, en kwam toch al snel tot een BR kast vanwege de vele voordelen (makkelijk combineren, makkelijk te bouwen, vaak nog redelijk compact, etc.).

Ik begin met 2 subs. Voorlopig wel even genoeg, maar wil uiteindelijk zeker richting de 4.

Twijfel nu alleen nog tussen de G sub en de DHZ. Van de week maar eens wat simuleren.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

In een simulatie kun je, mits je de diverse grafieken juist kunt interpreteren, veel zien, alleen niets horen....

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

Mocht het budget het niet toelaten. Ik heb niet om budget reden maar versterker vermogen voor mij de kast geladen met een 15G40. Deze kosten ook niet heel veel. Ik ben momenteel beetje druk moet mijn tekeningen nog even aanpassen ivm de poortlengte maar als je dat zelf doet kan ik ze ook doorsturen.

Ik werd laatst ook benaderd voor de bestanden voor de frees... Deze heb ik niet. Dat is voor de leverancier van mijn panelen en dat is NLCases. Als je daar eventueel naartoe gaat en aangeeft dat je hetzelfde subje nodig hebt als ik (Van der Laan Licht&Geluid) dan komt het echt wel goed.

Comment

• sub12
                    • Jun 2014
                    • 12

Je hebt een PB

Comment

• Ruudlankman
                      • Dec 2013
                      • 9

Werk zelf met de plasma p2 subs van EV, subtiel, mooi en als het moet, maagzweer basje.

Comment

• Needmoresound
                        • Apr 2005
                        • 170

Ik heb de cubo sub en ik ben daar over te spreken (stuk groter als cubo 18). Ooit was ik ergens met 4x cubo sub in een flinke zaal, toen was het geluid dik. Kwam ik daar later terug met 2x dubbel 18" bass reflex en toen kwam er iemand naar mij toe dat de set niet goed was (hij herrinnerde zich het vette laag).
                        Als je voor veel laag voor je geld wilt, zal ik niet voor bass reflex gaan. Misschien is 2x tham 15 per kant ook een optie? Die zijn lekker compact, wel zwaar, maar hebben ook een lekker rendement. En je kan bij kleine ruimtes 1 sub per kant meenemen.

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Originally posted by vdlaanlichtengeluid
                          Ik werd laatst ook benaderd voor de bestanden voor de frees... Deze heb ik niet. Dat is voor de leverancier van mijn panelen en dat is NLCases. Als je daar eventueel naartoe gaat en aangeeft dat je hetzelfde subje nodig hebt als ik (Van der Laan Licht&Geluid) dan komt het echt wel goed.
                          Doe Nico dan de groeten van me

Verder kun je ook een afspraak met MusicXtra maken en zijn Prospect sub
                          eens gaan voelen. Een erg handzame kast, die een ongelooflijke druk levert.

Grtz

Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• sjig
                            • May 2012
                            • 909

Originally posted by NesCio01
                            Doe Nico dan de groeten van me

Verder kun je ook een afspraak met MusicXtra maken en zijn Prospect sub
                            eens gaan voelen. Een erg handzame kast, die een ongelooflijke druk levert.

Grtz

Nes
                            Hier heb ik ook zeker aan gedacht, ben alleen bang dat de prijs een mijn bereik zit

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by sjig
                              Hier heb ik ook zeker aan gedacht, ben alleen bang dat de prijs een mijn bereik zit
                              Daar zou je weleens een denkfout kunnen maken, vergeet niet dat versterker en processor ingebouwd zitten en die zijn meestal ook niet gratis.

Comment

• sjig
                                • May 2012
                                • 909

Originally posted by MusicXtra
                                Daar zou je weleens een denkfout kunnen maken, vergeet niet dat versterker en processor ingebouwd zitten en die zijn meestal ook niet gratis.

Woops, bedoelde dit:
                                "Hier heb ik ook zeker aan gedacht, ben alleen bang dat de prijs buiten mijn bereik zit

Comment

Working...