2x21" kastenbouwer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subbass
    • Sep 2006
    • 78

Nu heb in de tussentijd een officieel Beyma (1x21" en 2x21") ontwerp ontvangen voor de 21SW1600 van Beyma, echter geen AutoCad hier dus enigzins problematisch om te kunnen openen. Zal me spoedig verdiepen hoe deze file te converteren naar een gangbaar bestand.

Daarnaast zag ik wel een heel groot formaat design op de RCF website staan, het betreft een 4x21" kast.

Spoedig hoop ik tevens te mogen gaan beluisteren bij iemand in de regio welke vier 21" basjes besteld heeft in het zuiden des landes.

Comment

• world sound
      • Jan 2007
      • 77

Ik weet niet uit welke regio je komt, anders kan ik je misschien wel helpen.
      Ik ben namelijk timmerman van beroep, en heb al diverse luidspreker kasten gemaakt.
      Ik woon zelf in het zuiden van het land.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Check hier eens : KLIK

Dit is de nieuwe vervanger van IVO

Kan de kasten kaal maken als bouwpakket en half afgewerkt en natuurlijk kompleet afgewerkt.

Weet niet wat jij betaald voor een Beyma 21" maar ik kan ze krijgen voor 549,00 in BTW ( 21SW1600ND )

En eerlijk is eerlijk voor deze prijs heb je maar 1 speaker en een dubbel 18 heb je er 2 bv de 18LW2400 van 18sound ( 500,00 voor 2 speakers ) de kerel van de link bouwt kasten ervoor die echt super gaan.
        Last edited by Rolandino; 20-01-12, 23:21.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by Rolandino
          Check hier eens : KLIK

Dit is de nieuwe vervanger van IVO

Kan de kasten kaal maken als bouwpakket en half afgewerkt en natuurlijk kompleet afgewerkt.

Weet niet wat jij betaald voor een Beyma 21" maar ik kan ze krijgen voor 549,00 in BTW ( 21SW1600ND )

En eerlijk is eerlijk voor deze prijs heb je maar 1 speaker en een dubbel 18 heb je er 2 bv de 18LW2400 van 18sound ( 500,00 voor 2 speakers ) de kerel van de link bouwt kasten ervoor die echt super gaan.
          Planken aan elkaar timmeren , en klankkasten bouwen die goed klinken is nog een groot verschil. (Met Ivo)

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Ach, ik vind er persoonlijk niets mis mee als iemand die een goede timmerman is en zich richt op luidsprekers zich een speakerbouwer noemt. Een ander verhaal wordt het als zo iemand zonder enige kennis van zaken zich ineens speaker ontwerper gaat noemen (of zelf ontworpen speakers gaat verkopen).

Er zijn een aantal beproefde ontwerpen in omloop waarmee het voor een goede meubelmaker/timmerman prima mogelijk is om zelf een goed systeem te bouwen (met veel bang for the buck). Als ze passief gefilterde kasten gaan bouwen is er al meer kennis nodig en daar begint vaak het probleem al.
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1066

Ik ben timmerman en heb 6 jaar terug 4 eighteen sound sub kastjes gemaakt! dat gaat prima hoor. Je moet je er wel even in verdiepen. verder zijn er genoeg tekeningen in omloop waar je prima systemen mee kan bouwen. en er zit wel natuurlijk verschil tussen een standaart top-sub setje of een complete line array

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Originally posted by Big Bang
                Als ze passief gefilterde kasten gaan bouwen is er al meer kennis nodig en daar begint vaak het probleem al.
                Wat is het verschil tussen een aktieve kast bouwen en een passieve ? De bouw van de kast blijft hetzelfde hoor.

Je kunt ook kant en klare filters kopen voor een systeem.

Een filter bouwen daar komt een stuk meer kennis bij kijken tenzij je een kant en klaar ontwerp heb die je gaat bouwen.

Een filter ontwerpen is heel iets anders dan een speakerkast bouwen.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by Rolandino
                  Je kunt ook kant en klare filters kopen voor een systeem.
                  Kant en klare filters kan alleen imo alleen als zijn afgestemd op een exacte kast(ontwerp)/drivers/hoorn(s) combinatie.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Dat klopt maar vaak bouw je een kast van af een ontwerp dus is de kast ontworpen voor de bijbehorende speakers en bijpassende filter of de filter moet jezelf maken en zijn de onderdelen bekend van wat je moet hebben.

Maar goed TS laat niet meer van zich horen of hij nu al een ontwerp heeft en zo ja voor welk hij heeft gekozen, of hij al een timmerman heeft gevonden die wilt bouwen voor hem. Daar ben ik best wel benieuwd naar.

Hoewel ik twijfel aan TS dat hij nog reageert.

Mss nog een tip :

Ik heb in het verleden gewoon bij de HUBO een set kasten laten maken voor niet al teveel geld ( materiaal en wat arbeid )

Mss ook een idee om eens bij jouw plaatselijke HUBO te vragen ( je moet toch het hout ergens halen en op maat laten zagen )

Comment

Working...