2x21" kastenbouwer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
    Vraag je eens af waarom de 18's op iedere straathoek te krijgen zijn, en de 21" met een lampje te zoeken..
    Omdat een 21" speaker een slecht imago heeft uit vroeger tijden, traag, scheurende conussen, etc. omdat er een grote kast voor nodig is en omdat de huidige 18" speakers een dusdanig grote X-max hebben dat ze bijna net zoveel lucht verplaatsen als een 21".
    Maar, dankzij de ontwikkeling in nieuwe materialen zijn conussen sterker en lichter, is de aandrijving door neodynium magneten sterker waardoor een 21" ook snel is en niet meer scheurt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

To MusicXtra :

Kan jij geen kast bouwen voor TS ?
      Last edited by Rolandino; 30-12-11, 16:27.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Rolandino
        To Watt Xtra :
        Bedoel je idd WattXtra of bedoel je mij?

Comment

• subbass
          • Sep 2006
          • 78

Ja, dat is lekker makkelijk ...
          Nee, dat is gewoon on topic blijven en straight to the point.
          Ik vraag enkel of iemand een persoon kent die kasten kan en wil bouwen.
          Wil juist niet van die eindeloze discussies veroorzaken !

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Haha ik doelde op jou MusicXtra had ff vaut getypt
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ik kan best kasten bouwen voor TS alleen zijn die wel volgens eigen ontwerp en gevuld met speakers, denk niet dat TS daarop zit te wachten.

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by MusicXtra
                Ik kan best kasten bouwen voor TS alleen zijn die wel volgens eigen ontwerp en gevuld met speakers, denk niet dat TS daarop zit te wachten.
                met de kasten + speakers zal die vast heel blij zijn.... kosten plaatje waarschijnlijk een heel stuk minder:P
                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• subbass
                  • Sep 2006
                  • 78

Daar is, helaas, het budget niet naar / voor.
                  Ik zal eens contact opnemen met de speaker-shop.

Comment

• Turboke
                    • Oct 2006
                    • 463

Zoals eerder vermeld neem eens contact met HW sound die verkoopt 721 aan redelijke priis.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

wat ik mis is de aanleiding om met 21 inch drivers te werken. In plaats van de bestaande conventionele maten?

Uiteindelijk zal het je toch een worst zijn zoland afmetingen, specificaties, gewicht en geluid ok zijn?

Al zitten en 6 inchers in...
                      lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by MacGyverSounds
                        Vraag je eens af waarom de 18's op iedere straathoek te krijgen zijn, en de 21" met een lampje te zoeken..
                        Originally posted by showband
                        wat ik mis is de aanleiding om met 21 inch drivers te werken. In plaats van de bestaande conventionele maten?

Uiteindelijk zal het je toch een worst zijn zoland afmetingen, specificaties, gewicht en geluid ok zijn?

Al zitten en 6 inchers in...
                        dat bedoelde ik dus. Verer : leef je uit, het is tenslotte niet voor niets bijna 2012.

Comment

• subbass
                          • Sep 2006
                          • 78

Nu gewoon daar ik 21ers gehoord heb met een indrukwekkende performance, welke ik niet verwacht had.
                          Het betrof 21ers (Beyma, 18Sound) in een BR kast. (75x75x90cm)
                          Van te voren had ik iets van tja 21" (traag, slechte controle) en een slechte controle echter het bleek niet zo te zijn. Derhalve mijn interesse.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Dan ben ik benieuwd wat er op die 21" lag, veel mensen vergissen zich in wat (mooi) laag is.
                            Maar er zijn inmiddels best 21" speakers die ook wel wat hoger door kunnen lopen...

Comment

• subbass
                              • Sep 2006
                              • 78

Wat is mooi laag ? Is dat niet hetzelfde als je afvragen waarom een lepel een lepel genoemd wordt ?! ?!

Heb ze gehoord met wat flinke "old school" toppen.
                              AP SL2, TMS3, RS880

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Die 30Hz waar jij zelfs onder wilt komen komt bijna niet in muziek voor, meestal is het zo rond de 50 Hz wat voor heftig laag zorgt en 90 Hz voor 'warmte' in de muziek.

Comment

Working...