2x21" kastenbouwer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subbass
    • Sep 2006
    • 78

Daar heb je absoluut gelijk in. Echter het is altijd top als het haalbaar is, met enige output en impact, tenminste zo zie ik het.

Enige jaren geleden was het opeens "foei" en nog meer "foei" als een speaker groot en zwaar was en top kasten gingen de deur uit en als ik dan zag wat er vaak voor terug kwam...........
    Valt me tevens op dat er meer en meer 21ers en 2x21ers op de markt te vinden zijn dus wederom kasten van formaat en gewicht.
    Overigens nog niet zo lang geleden vond men 18ers ook maar niets terwijl de 18er tegenwoordig wel haast standaard is.

Heb de 21er ook mogen horen naast enigzins gerespecteerde 18ers (Ohm TRS, GAE Director) en mij persoonlijke bevielen de 21ers beter.
    Natuurlijk geen 10" topje erboven zetten met nauwelijks mid/low output capaciteiten.
    Last edited by subbass; 31-12-11, 19:50.

Comment

• subbass
      • Sep 2006
      • 78

In een BR kast van zeg maar 70x60x(max 100cm diep) welke speaker performed beter ? Welke zou jullie voorkeur genieten ?
      Beyma 21SW1600
      RCF 21N451
      18S- 21NLW9600

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

De 21NLW9600 is niet gemaakt voor gebruik in basreflex (te lage Qes) maar typisch hoorngeladen, tapped en bandpasskasten.

De 21NLW9000 is juist wel geschikt voor basreflexkasten (hogere Qes) (de 21NLW9000C overigens weer niet).

De 21SW1600 is een typische basreflexluidspreker, de RCF houdt het midden maar is geen typische hoornluidspreker (het is ook de lichtste van de drie mede door de kleinste spoeldiameter).

Mvg Johan

Comment

• subbass
          • Sep 2006
          • 78

dank je !

Vooral de RCF is betaalbaar, de Beyma gaat ook nog net.
          Financieel gezien is de RCF de betaalbaarste voor me.

Kijken of ik ergens een plan voor een BR kast in de genoemde dimensies kan vinden
          Mocht iemand kastjes kunnen bouwen nu dan gewoon melden

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Behuizing voor een 21" een "kastje" noemen is een lekker begin van 2012!
            Iedere timmerman met een CNC frees kan zo'n kastje voor je fixen.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• subbass
              • Sep 2006
              • 78

Iedere timmerman met een CNC frees kan zo'n kastje voor je fixen.
              Dat kan en mag zeker zo zijn, echter of het dan ook mag klinken ?
              Derhalve zie ik meer heibel hier in het forum dan bij de "klusjesman" om de hoek !

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by subbass
                Dat kan en mag zeker zo zijn, echter of het dan ook mag klinken ?
                Derhalve zie ik meer heibel hier in het forum dan bij de "klusjesman" om de hoek !

als de andwoorden je hier niet zinnen dan ga je toch gewoon naar die "klusjeman" om de hoek?!
                ze hebben het allemaal het beste met je voor hoor.
                althans nog snap ik niet waarom je geen fatsoenlijke dubbel 18ér pakt die klinken minstens net zo lekker en zijn ook zeker betaalbaar.
                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• subbass
                  • Sep 2006
                  • 78

als de andwoorden je hier niet zinnen dan ga je toch gewoon naar die "klusjeman" om de hoek?!
                  ze hebben het allemaal het beste met je voor hoor
                  De antwoorden zinnen me perfect dus volgens mij begrijp je me verkeerd.
                  Echter zonder een fatsoenlijk plan naar de klusjesman gaan dat schiet nu ook weer niet op.
                  Een klusjesman zal toch lichtelijk verteld dienen te worden wat ie moet gaan maken...

Dubbel 18 of 21, nu het is gewoon de 21er welke ik wil.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Gevalletje: put your money where youre mouth is...
                    Een CNC frees werkt alleen met de juiste tekening, zover was Subbass.
                    Dat je moet dokken voor een tekening, dat is nieuws zo te lezen, niet alles is freeware!
                    ...gelukkig maar denk ik dan ook wel weer, anders was er op iedere hoek van de straat een klusjesman!

ps. bedoel je heil waar je heibel zegt? anders snap ik je reactie ook niet
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by moderator
                      Een CNC frees werkt alleen met de juiste tekening, zover was Subbass.
                      Dat je moet dokken voor een tekening, dat is nieuws zo te lezen, niet alles is freeware!
                      ...gelukkig maar denk ik dan ook wel weer, anders was er op iedere hoek van de straat een klusjesman!
                      +1
                      Een goed ontwerp is veel kennis voor nodig en kost veel tijd, voor enkele exemplaren betekent dit dat het kostenvoordeel van zelf bouwen er niet is.
                      Voor zover ik weet zijn de meeste vrij beschikbare ontwerpen al behoorlijk gedateerd en zullen mogelijk niet het resultaat geven waar TS naar op zoek is.
                      De keus uit gratis 18" ontwerpen is veel groter net als de keus in chassis, ik denk ook dat het, zonder zelf te kunnen ontwerpen, slimmer is om een goed 18" ontwerp te bouwen.
                      Maar, dit is slechts mijn mening.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Je opent een topic met een vraag voor een bouwer van je kasten terwijl je niet eens een ontwerp hebt.
                        Je krijgt tekeningen aangeboden, er wordt iemand aanbevolen die voor je zou kunnen bouwen, en nog blijf je doordrammen over een bouwer en wat voor ontwerp.

De bouwer die zich aanbied blijkt te duur te zijn de ontwerpen die worden aangeboden zijn niet goed, je vindt de houtboer / timmerman op de hoek van de straat minder heibel geven.

Conclusie is ga gewoon met de tekening van het net ( of die hier zijn aangeboden ) naar de timmerboer bij je op de hoek en met geluk heb je voor 100 euro een kale kast waar voor jou de RCF speaker instopt e n je hebt een subkast 21"

op de sites van B&C en 18Sound ontwerpen staan voor dubbel en enkel 21" kasten ( maar die zijn te groot voor jou ) maar hou er wel rekening mee dat juist voor 1 of 2 21" speakers een grote hoeveelheid kastruimte nodig is om er een goed geluid eruit te kunnen krijgen.

Die kasten die je hebt gehoord waar je zo verliefd op bent welke waren dat en welke speaker werd er in gebruikt en wat voor kast was dat ?
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• subbass
                          • Sep 2006
                          • 78

Wat mij betreft kan het top gesloten worden, thx voor de input.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Wij zijn hier wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

En we zijn natuurlijk ook benieuwd hoe het er uit ziet en wat voor ontwerp het is geworden.

Mss kunnen we nog wat leren van jou.
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj-inkognito
                                • Jun 2011
                                • 416

idd!
                                en ben ook benieuwd naar welke timmerman je met je planken gaat, en wat het uiteindelijk gekost heeft uiteraard.
                                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

Working...