Welk hout voor speakerkast?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ok, is me geheel duidelijk, natuurlijk hou je ons hier wel op de hoogte van de resultaten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

Originally posted by Dieter.R
      Als je ergens gaat draaien als Dj sta je ook niet op de grond he dan heb je ook een verhoog van circa. 1m
      Wel erg optimistisch hoor ( mag best) Maar wanneer er zo`n soort podium is komen die twee kastjes wel hééél erg veel te kort zelfs als Dj monitor !

misschien dat dit topic handig kan zijn om even te lezen:
      monitorstack dj`s

Comment

• Dieter.R
        • Jun 2011
        • 55

Bedankt allemaal voor jullie tips en ik zal tijdens het bouwen hier op deze discussie de foto's zetten.
        Het ineensteken van de speakerkast gaat me misschien 2 weken duren denk ik aangezien ik er niet elke dag aan kan werken.
        Met al jullie tips zal ik rekening houden en toepassen.
        En voor ik het vergeet: Weet iemand van jullie of DAP een goed merk is?

Grtz,
        Dieter
        Last edited by Dieter.R; 21-06-11, 19:19.

Comment

• laptop
          • Jan 2009
          • 187

Sommige producten van dap zijn redelijk oké, maar de meeste niet echt. Zelfde geld voor Behringer thomann ed..

Maar de zoekfunctie van het forum kan je hier ook goed mee helpen.

Comment

• Dieter.R
            • Jun 2011
            • 55

Originally posted by laptop
            Sommige producten van dap zijn redelijk oké, maar de meeste niet echt. Zelfde geld voor Behringer thomann ed..

Maar de zoekfunctie van het forum kan je hier ook goed mee helpen.
            behringer is goed genoeg voor signalen door te sturen, maar niet voor geluid door te sturen.
            Thomann merk valt redelijk goed mee, heb er drummicrofoons van en een micro, zijn niet kappot te krijgen en geven goed signaal en geluid door.

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Ik had de hoop enkele pagina's terug al opgegeven, maar goed. Ik neem aan dat de laatste reactie van MusicXtra ook sarcastisch is bedoelt.
              - Wees eens wat minder eigenwijs en neem de adviezen van anderen (met VEEL meer ervaring) op z'n minst eens in overweging
              - Pas de grootte van je poort aan op je laagwoofer
              - Ga niet zo'n klein hokje om de laagwoofer zetten, want dat zal nóg ergere gevolgen hebben. Ik krijg het idee dat je dat van plan bent, als ik je posts zo lees. De grootte van de kast moet berekend worden voor de woofer; in dit geval zal hij zeker niet zo groot moeten zijn als de hele kast en zeker niet zo klein als een kistje om de woofer heen (=ook geen koeling voor de woofer)
              - Laat die amp nou alsjeblieft gewoon buiten de kast, inbouwen krijg je later alleen maar spijt van. Je bent A. flexibeler B. amp gaat langer mee C. de kast kan kleiner
              - Zo'n klein kistje hoeft alleen om de mid-woofer, zodat deze niet enorm mee gaat trillen met de laagwoofer.

Mvg,

Teun

Ps. in het bestand in mijn eerdere post staat beschreven wat de afmetingen van de poort behoren te zijn, zelfs voor verschillende typen kast!

@mod: kan dit naar aub naar het newbie&beginners onderdeel?
              Last edited by 4AC; 21-06-11, 22:55.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by 4AC
                Ik had de hoop enkele pagina's terug al opgegeven, maar goed. Ik neem aan dat de laatste reactie van MusicXtra ook sarcastisch is bedoelt.
                Hoe kom je daar nou bij?
                @TS: Lees je eens in op het luidspreker zelfbouw deel van dit forum, dan kom je er vrij rap achter dat jouw plannen veel tijd en geld zullen gaan kosten zonder dat je er iets aan over zult houden waar je ook echt iets mee kunt.

Comment

• Dieter.R
                  • Jun 2011
                  • 55

Originally posted by 4AC
                  - Wees eens wat minder eigenwijs en neem de adviezen van anderen (met VEEL meer ervaring) op z'n minst eens in overweging
                  - Pas de grootte van je poort aan op je laagwoofer
                  - Ga niet zo'n klein hokje om de laagwoofer zetten, want dat zal nóg ergere gevolgen hebben. Ik krijg het idee dat je dat van plan bent, als ik je posts zo lees. De grootte van de kast moet berekend worden voor de woofer; in dit geval zal hij zeker niet zo groot moeten zijn als de hele kast en zeker niet zo klein als een kistje om de woofer heen (=ook geen koeling voor de woofer)
                  - Laat die amp nou alsjeblieft gewoon buiten de kast, inbouwen krijg je later alleen maar spijt van. Je bent A. flexibeler B. amp gaat langer mee C. de kast kan kleiner
                  - Zo'n klein kistje hoeft alleen om de mid-woofer, zodat deze niet enorm mee gaat trillen met de laagwoofer.

Mvg,

Teun

Ps. in het bestand in mijn eerdere post staat beschreven wat de afmetingen van de poort behoren te zijn, zelfs voor verschillende typen kast!

@mod: kan dit naar aub naar het newbie&beginners onderdeel?
                  Ok sorry, niet iedereen is zo'n grote proffesional in het bouwen van versterker, ik denk niet dat iedereen daar een pro in zou moeten zijn want dan zou het ook geen nut hebben om heen HULPFORUM te maken.
                  Ik vroeg hulp idd en ik ga deze ook toepassen.
                  Heb je mijn vorig bericht niet gelezen misschien?
                  Ik ga alles wat hier is gezegt toepassen, lees eerst voor je terug iets typt.
                  en da amp ga ik ook idd niet meer in de versterker bouwen.

grtz,
                  Dieter

Comment

• laptop
                    • Jan 2009
                    • 187

Ehh.. wij bouwen onze versterkers ook niet zelf, wel luidsprekers...

Last edited by laptop; 22-06-11, 19:46. Reason: van speakers luidsprekers gemaakt

Comment

• I.T. drive in
                      • May 2009
                      • 352

Ja, en als je helemaal wilt gaan miere*euken bouwen we de kast er omheen

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

@4AC: nee
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Dieter.R
                          Ik ga alles wat hier is gezegt toepassen, lees eerst voor je terug iets typt.

grtz,
                          Dieter
                          Dan heb je zelf ook niet echt goed gelezen wat er is geschreven....
                          Belangrijkste tip die als een rode draad door alle reacties heen loopt, en die jij structureel negeert, is om er vooral niet aan te beginnen zelf speakers te bouwen met de kennis die jij van de materie hebt.

Comment

• Dieter.R
                            • Jun 2011
                            • 55

Originally posted by MusicXtra
                            Dan heb je zelf ook niet echt goed gelezen wat er is geschreven....
                            Belangrijkste tip die als een rode draad door alle reacties heen loopt, en die jij structureel negeert, is om er vooral niet aan te beginnen zelf speakers te bouwen met de kennis die jij van de materie hebt.
                            Daarvoor dient dit forum denk ik he, om uitleg en tips te vragen.

Comment

• laptop
                              • Jan 2009
                              • 187

ja dat klopt, MAAR er wordt ook verwacht dat er een zekere basis kennis is. Alleen die lijkt hier nog al ver te zoeken. Dit zal ook de reden van hun antwoord zijn DENK ik.

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1087

Mijn advies aan iedereen die hier goedbedoelde gratis adviezen verstrekt:

Probeer op je lip te bijten en niet verder te reageren in deze eindeloze discussie. Laat jezelf niet verleiden en laten we afwachten tot we door de eerste foto's van dit bouwplan verrast worden.

En laten we vooral hopen op een goede afloop!

groeten, @lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...