Welk hout voor speakerkast?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dieter.R
    • Jun 2011
    • 55

mijn boxen zijn af en klinken beter dan ik had gedacht

morgen volgend foto's

Comment

• Dieter.R
      • Jun 2011
      • 55

niet op de gasbus of stofzuiger letten :d
      Last edited by Dieter.R; 24-07-11, 13:55.

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

kasten zien er toch aardig strak uit.
        Alleen heb ik men vraagtekens bij sommige punten.
        1 waarom popnagels in je verbindingen?
        2 geen basspoorten? die gaten zijn maar de diepte van je frontbaffle en derhalve dus geen aanwinst voor je afstemming.
        3 je componenten zitten direct op je baffle en niet ingefreesd, ga je de speaker zo laten of was je van plan er frontex voor te doen?
        4 voor een fullrange kastje lijkt hij me nogal huge.

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Is dit toevallig de inhoud van een JBL M serie 3-weg top? Komt me akelig bekend voor namelijk.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by SPS
            Een dubbel 18 inch van plastic?
            Dat wordt inderdaad een novum. Ik vrees dat je er een aantal leuke resonanties gratis bij krijgt bij een uitsturing van zeg 1 kW............

In de hifi wordt wel eens gewerkt met composiet materiaal, maar dat zijn toch kleine kastjes en geen dubbel 18-ers..

Ben benieuwd
            Grote laagkasten van kunststof zie je niet vaak volgens mij. Je kan met glasvezel wat doen. Maar of je gewichtsbesparing krijgt...Met kevlar en bracings zou het moeten kunnen. Maar dat kost een vermogen. Al is het maar om de autoclaaf te huren hahaha

er zijn best een hoop grote systemen met kunststof mid/hoog geweest.

sound projects heeft trouwens wel erg veel ervaring in spuitgiet speakers.
            lekker belangrijk!

Comment

• Dieter.R
              • Jun 2011
              • 55

Originally posted by Ericsamandj
              kasten zien er toch aardig strak uit.
              Alleen heb ik men vraagtekens bij sommige punten.
              1 waarom popnagels in je verbindingen?
              2 geen basspoorten? die gaten zijn maar de diepte van je frontbaffle en derhalve dus geen aanwinst voor je afstemming.
              3 je componenten zitten direct op je baffle en niet ingefreesd, ga je de speaker zo laten of was je van plan er frontex voor te doen?
              4 voor een fullrange kastje lijkt hij me nogal huge.
              1 weet ik niet
              2 de basspoorten zijn nog niet af, zoals iemand hier zei: pvc buizen
              3 er zit een soort zachte kunststof tussen. dit zat bij de componenten bij.
              4 valt redelijk mee. foto is bedrieglijk :d
              extra 5 er komen nog grillen voor en word zoals vaak bekleed in een jasje van warnex

Comment

• Dieter.R
                • Jun 2011
                • 55

Originally posted by dexter
                Is dit toevallig de inhoud van een JBL M serie 3-weg top? Komt me akelig bekend voor namelijk.
                ik zou het niet weten

Comment

• krizzz
                  • Aug 2009
                  • 10

Originally posted by Dieter.R
                  zit er in die harde plastic dan toch iets voor de akoestiek binnenin?
                  Ja er zit wat binnen in.
                  Deze sub kast word best groot. Ik kan er weinig nog over vertellen want het is nog research. Weet wel dat er onder tussen voor 120 duizend euro research kosten aan zitten.
                  Er zitten wat professoren van de tu delft of zoiets die de kast ontwikkeld en meten en van dat ongein, daarnaast een eigen amp ontwikkelen met eigen dsp troep.

Eerst kom de sub en daarna een ontwikkeling van een line ray systeem dat past bij de sub.

Eerst is het het idee om de sub van 18mm berken hout temaken. Dat speciale plastic is een tweede optie
                  In the beginning there was Jack. And Jack had a groove. And from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box Jack boldly declared "Let there be house!" And house music was born

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by krizzz
                    Ja er zit wat binnen in.
                    Deze sub kast word best groot. Ik kan er weinig nog over vertellen want het is nog research. Weet wel dat er onder tussen voor 120 duizend euro research kosten aan zitten.
                    Er zitten wat professoren van de tu delft of zoiets die de kast ontwikkeld en meten en van dat ongein, daarnaast een eigen amp ontwikkelen met eigen dsp troep.

Eerst kom de sub en daarna een ontwikkeling van een line ray systeem dat past bij de sub.

Eerst is het het idee om de sub van 18mm berken hout temaken. Dat speciale plastic is een tweede optie
                    120K aan research voor een sub? Had je niet beter
                    20 stuks Meyersound HP700 voor dat geld kunnen kopen? Had je nu al een verpletterende hoeveelheid sub gehad

Of willen jullie er zoveel van gaan laten bouwen dat je de researchkosten er ooit uitkrijgt?? Moet het wel een serieuze concurrent voor de a merken worden

Paul
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...