Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    @ Rademakers, iets gemist denk ik, de CuboSub...
    Vertel eens wat meer!!

    Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      @Salsa: de persconferentie gemist?
      Het schijnt dat de Cubo Sub effectief is tot wel 5000 meter onder water...

      Mvg,

      Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        Originally posted by 4AC
        Waarom niet? Omdat het kastje niet laag genoeg doorloopt?

        Mvg,

        Teun
        Indien wel, is ie dan gewoon nog steeds te groot? Hoever schaalt het 'Cubo' concept naar beneden? Cubo 8? Cubo 6? Cubo Home Cinema?
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • I.T. drive in
          • May 2009
          • 352

          Originally posted by Rademakers

          Tegen Amerikaanse tarieven is dat een luidspreker met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Denk je dat de luidspreker hier kunt krijgen zonder extra douanetoeslagen, etc?

          Mvg Johan
          Ik heb die seleniums ook uit amerika, het is een gokje, maar dan betaal je iets van 60 euro meer.

          Comment

          • Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

            Waarom niet? Omdat het kastje niet laag genoeg doorloopt?
            Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een huiskamesub die tot ca. 30 Hz weergeeft en daarmee ook goed als HT-sub inzetbaar is.

            Daarom komt momenteel alleen Cubo Sub daarvoor in aanmerking

            Indien wel, is ie dan gewoon nog steeds te groot? Hoever schaalt het 'Cubo' concept naar beneden? Cubo 8? Cubo 6? Cubo Home Cinema?
            Er staan nog meerdere concepten in de wachtrij. Toevallig van de week twee kasten letterlijk doormidden gezaagd omdat ze niet voldeden. Meer kan ik er momenteel nog niet over zeggen.

            iets gemist denk ik, de CuboSub...
            Te zagen uit 1,5 platen van 122 x 244, zelfde gevoeligheid als Cubo 15 maar bruikbaar vanaf 30 Hz ipv 40 Hz. Al een tijdje geleden initieel besproken vanaf deze post: http://www.licht-geluid.nl/forum/zel...tml#post540198

            De metingen aan prototype 1, 2 en 3 staan hier: Free Speaker Plans - Free Speaker Plans ? View topic - Cubo 18

            Het is prototype 3 geworden met een paar aanpassingen.

            Er wordt nog gewerkt aan Cubo 21 (de 21" versie van Cubo Sub), die wordt ondergebracht bij de plannen van Cubo Sub.

            Mvg Johan
            Last edited by Rademakers; 30-03-11, 13:51.

            Comment

            • Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

              Originally posted by Rademakers
              Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een huiskamesub die tot ca. 30 Hz weergeeft en daarmee ook goed als HT-sub inzetbaar is.

              Daarom komt momenteel alleen Cubo Sub daarvoor in aanmerking
              Prima toch? Heb je gelijk een mooie bijzettafel om je receiver en andere home-theater meuk op te zetten.

              De buren zullen er alleen wat minder blij mee zijn ben ik bang.
              First make it work, then make it look pretty!

              Comment

              • I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

                Hoe zouden die cubo 12'jes het doen tegenover een paar JTR growlers?

                Comment

                • Pepperduck
                  • Mar 2011
                  • 14

                  Is het noodzakelijk om met een delay te werken met de cubo?

                  Comment

                  • Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

                    Originally posted by Rademakers
                    Persoonlijk gebruik ik op kleine feestjes geen processor maar een gewone crossover. Delay is wat mij betreft geen must bij dit soort kasten.

                    Mvg Johan
                    Originally posted by Pepperduck
                    Is het noodzakelijk om met een delay te werken met de cubo?

                    dusss een kwestie van een topic lezen .
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                    Comment

                    • Stefan
                      • Jun 2003
                      • 27

                      Moet er dan ook maar eens aan geloven eentje te bouwen. Omdat het precies uit een plaat kan wordt het inderdaad een sport om te kijken hoe goedkoop het allemaal kan (zeker voor een testkastje), vandaar dat ik een driver heb opgesnord die nog best redelijke parameters lijkt te hebben, maar toch weer een slagje goedkoper is dan de voorbeelden die langs komen. Helaas wel maar een 3 inch voicecoil en maar iets van 7mm lineaire slag, maar voor een prijs van 100 euro zeuren we daar niet over natuurlijk :P Mocht het ontwerp nou goed bevallen dan maar eens zien of je met een dubbel zo dure driver ook significant betere resultaten behaalt

                      Is er iemand die het kastje ergens gesimuleerd heeft staan en kan kijken of ik de extended of de normale het beste kan bouwen? het gaat om de Fane Sovereign 15-600 LF, parameters zijn hier te vinden: Fane International Ltd Loud Speakers

                      Mijn gevoel zegt dat de extended beter gaat zijn, maat beter safe then sorry natuurlijk

                      Comment

                      • Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

                        Fane Sovereign 15-600 LF
                        Dat is een hele nette luidspreker, zeker voor het geld dat je er voor hebt betaald. Deze werkt het beste in Cubo 15 Extended (dat is wel een paneel van 58,4 x 18 cm voorbij een hele plaat).

                        Een testkastje zou ik persoonlijk van 18 mm mdf maken of minimaal 7-laags, 18 mm multiplex. Ook wel eens testkastjes gemaakt van 11-laags, 15 mm berken. Dat hoeft je de kop niet te kosten en geeft naar mijn idee ook al een significant verschil.

                        Dubbel zo dure luidsprekers laten hun voordelen vooral op hogere vermogens blijken. Tot zo'n 400-500 Watt is dit een prima keuze met slechts een klein verschil.

                        Mvg Johan

                        Comment

                        • Stefan
                          • Jun 2003
                          • 27

                          De extended wordt het dan... Heb nog wel een plaatje MDF 18mm staan, maar ook nog wat 18mm Underlayment liggen (wel van die echte, geen OSB zooi), dat lijkt me wat weer/stootbestendiger mocht het kastje goed bevallen en ik er een likje verf op willen doen om 'em eens op wat kleine klusjes uit te proberen.

                          Driver inmiddels ook binnengekregen, ziet er voor het geld optisch in ieder geval prima uit. Morgenavond maar eens even de tools ter hand nemen

                          Comment

                          • Stefan
                            • Jun 2003
                            • 27

                            Vandaag kastje afgemaakt en even getest. Moet zeggen dat ik nu al erg tevreden ben, ondanks dat het een testkastje is (en ik een beetje gesmokkeld heb met de bracing links en rechts). Ik mis niet eens echt laag, ondanks de 40hz cutoff die inderdaad toch wel aan te raden is voor de akkoestische belastbaarheid.

                            Binnenkort misschien eens een paar nette maken, Rademakers heb je toevallig ook tekeningen kant en klaar liggen voor 15mm dik hout? Ben toch ook wel benieuwd naar een 15mm berken kastje + 3015lf neo driver. Licht gewicht is toch wel erg ideaal als het de performance niet (teveel) beinvloedt

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Originally posted by Stefan
                              Ik mis niet eens echt laag, ondanks de 40hz cutoff die inderdaad toch wel aan te raden is voor de akkoestische belastbaarheid.
                              Dat kan heel goed kloppen want er zit maar weinig informatie onder de 40 Hz in muziek, 40 Hz is dan ook al heel serieus laag.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • Rademakers
                                • Jul 2003
                                • 1281

                                Blij om te horen dat je tevreden bent

                                Rademakers heb je toevallig ook tekeningen kant en klaar liggen voor 15mm dik hout?
                                Er zijn plannen voor 15 mm, 11-laags berken. Het beste kun je even een mailtje sturen naar questionaboutcubo at gmail com

                                Mvg Johan

                                Comment

                                Working...