Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bolle 2960
    • Apr 2009
    • 12

    #91
    ok
    dank u wel

    het zal niet direct af zijn omdat ik eerst nog wat verbouwingen moet doen aan huis

    maar tussendoor als ontspanning kan ik al platen zagen en af en toe eens wat lijmen en schroeven

    mvg jimmy

    Comment

    • jenny
      • Aug 2009
      • 44

      #92
      cubo

      Ik heb hier een hele hoop RCF 18P300 spaekers liggen.Ik deze spaeker geschikt voor in een cubo 18 of extended cubo.

      Comment

      • Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

        #93
        De RCF L18P300 is ook een leuke speaker voor in Cubo 18 Extended. Terzijde, ik ben nog geen 18" luidsprekers tegengekomen die niet in de Standaard of Extended versie werken (er zijn er waarschijnlijk wel een paar).

        Mvg Johan

        Comment

        • Pepperduck
          • Mar 2011
          • 14

          #94
          Is de EMINENCE DELTA-15LFA ook geschikt voor de Cubo 15? Of is dit eerder af te raden?

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #95
            Laat ik Rademakers eens helpen in het beantwoorden van de vele vragen die hij krijgt:
            [INDENT]Quote:
            what do you recon to using eminence Delta 15A LFs instead of the kappas? (money is an issue but if its gona make a big difference ill go with the kappas)
            [/INDENT]If money is a real issue I reccon the Delta’s will work fine. If however, we’re talking about working that one extra day, to afford the Kappa 15LF’s I would think twice

            Regards

            Cubo
            Voor de zoveelste keer: respect voor Rademakers. Voor zijn fantastische ontwerp, alom geprezen, en daarnaast alle 'service' en hulp die hij biedt.
            Ik wou dat er meer Rademakertjes waren.

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • Pepperduck
              • Mar 2011
              • 14

              #96
              Bedankt!

              Is het nodig om een filter te gebruiken? (het is de eerste keer dat ik zelfbouw luidsprekers ga maken)

              Groetjes
              Manu

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #97
                Aiii, over de vraag die je nu stelt is al erg veel geschreven. We willen je graag helpen, maar we houden er niet van om alles te moeten voorkauwen. Gebruik de volgende keer dus even de zoekfunctie. Daarnaast is het ook zonde van de ruimte op dit forum om voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal te lullen.

                Mvg,

                Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  #98
                  Zou dit ontwerp ook kleiner schalen naar bijvoorbeeld een Cubo 12 of een Cubo 10?

                  Niet voor stampende PA-systemen natuurlijk, maar misschien wel een mooi idee als drumfill-sub, extra kastje bij presentaties om de muziek wat op te vullen, of als subje in de studio/huiskamer.
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  • Pepperduck
                    • Mar 2011
                    • 14

                    #99
                    Originally posted by 4AC
                    Aiii, over de vraag die je nu stelt is al erg veel geschreven. We willen je graag helpen, maar we houden er niet van om alles te moeten voorkauwen. Gebruik de volgende keer dus even de zoekfunctie. Daarnaast is het ook zonde van de ruimte op dit forum om voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal te lullen.

                    Mvg,

                    Teun
                    Begrijp ik wel maar ik denk dat ik de zoekfunctie niet goed door heb want ik vind niet echt wat ik nodig heb.

                    Mvg
                    Manu

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      Originally posted by Stoney3K
                      Zou dit ontwerp ook kleiner schalen naar bijvoorbeeld een Cubo 12 of een Cubo 10?

                      Niet voor stampende PA-systemen natuurlijk, maar misschien wel een mooi idee als drumfill-sub, extra kastje bij presentaties om de muziek wat op te vullen, of als subje in de studio/huiskamer.

                      Goh wat is dit toch ook lastig... en er is ook al geschreven over een 10" woofer in de cubo 12...


                      Mvg,

                      Teun

                      Ps. Dit is trouwens ook een leuke verrassing: Cubo Sub/Cubo 21! Cubo is duidelijk een multi-functioneel en breed-inzetbaar ontwerp. Een Tapped Horn is sowieso erg mooi spul!
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • paul_ulrix
                        • Mar 2009
                        • 74

                        welke 18 incher of 15 doet het goed in die cubosub ?
                        Ik heb al een 15 inch cubo extended ( in de auto )
                        compleet overdreven, maar klinkt wel lekker

                        Comment

                        • I.T. drive in
                          • May 2009
                          • 352

                          Ik heb na de DHZ sub weer plannen om een nieuwe sub te bouwen.
                          Deze wordt beter afgewerkt.
                          Ik ga de cubo 12 bouwen om als drum-subje te gebruiken.
                          De driver die erin komt is een Dayton Audio PA310-8

                          Comment

                          • Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

                            Niet voor stampende PA-systemen natuurlijk, maar misschien wel een mooi idee als drumfill-sub, extra kastje bij presentaties om de muziek wat op te vullen, of als subje in de studio/huiskamer.
                            Voor dat laatste zou ik Cubo 12 / 10 niet gebruiken, met de juiste luidspreker is dat eerste geen punt.

                            welke 18 incher of 15 doet het goed in die cubosub ?
                            15" of 18" met een grote Xmax hebben de voorkeur. Tot nu toe lijken alle luidsprekers die werken in Cubo 15 en Cubo 18, ook te werken in Cubo Sub. Binnenkort plaats ik een lijstje met geadviseerde luidsprekers bij de plannen. Mocht je de plaats er voor hebben dan is Cubo Sub een leuke upgrade voor in de auto

                            Ik ga de cubo 12 bouwen om als drum-subje te gebruiken.
                            De driver die erin komt is een Dayton Audio PA310-8
                            Tegen Amerikaanse tarieven is dat een luidspreker met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Denk je dat de luidspreker hier kunt krijgen zonder extra douanetoeslagen, etc?

                            Mvg Johan

                            Comment

                            • 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

                              Originally posted by Rademakers
                              Voor dat laatste zou ik Cubo 12 / 10 niet gebruiken

                              Mvg Johan
                              Waarom niet? Omdat het kastje niet laag genoeg doorloopt?

                              Mvg,

                              Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                              Comment

                              • Whitefarmer
                                • Oct 2003
                                • 1244

                                de cubo 12 gaat in elk geval hard genoeg
                                Groeten John
                                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                                Comment

                                Working...