ARLS sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Tja het is een feit dat op advertentiesites vaak lachwekkende bods en dingen afgesproken worden die men niet nakomt.

Men kan het vaak altijd NIEUW voordeliger kopen !

Maar goed nu weer naar de ARLS

Vandaag de set getest en jammer genoeg geeft een 15W700 ( nieuw uit doos ) bij veel,vermogen een krakend geluid

Zou dit mss komen omdat ik ze alle 4 achter mekaar heb aangesloten ( dus 2ohm ) dat de versterker het niet aankan ofzo ( het is een C31800 amp van JB )

1 van de vier speakers kraakt bij hoog volume ( denk dat het de Xmax is ) tis net of de speaker niet onder kontrole is terwijl de andere 3 het wel goed doen.
    Last edited by Rolandino; 16-01-10, 18:14.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• blackfox
      • Sep 2008
      • 48

als je alleen de kast aansluit met de speaker die "kraakt"
      kraakt die dan ook?

Comment

• ivo
        • Jul 2003
        • 390

Als je 4 kasten paralel aansluit en 1 van de 4 speakers "kraakt" is deze beschadigd, ik vermoed dat hij niet goed gecentreerd zit en de spreekspoel aanloopt.
        Je kan dit controleren door bij de conus op 4 plaatsen tegelijk de speaker in te drukken en zo te voelen/horen of de spreekspoel aanloopt (doe dit wel voorzichtig en met gevoel).

Heb je de speaker ook nog alleen geprobeerd voor je deze met 4 stuks paralel probeerde?
        Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Heb de kast nog niet los getest ik denk zelf ook dat deze speaker niet goed is om dat de andere 3 niet over de xmaxx gaan.

Zal maandag ff kijken wat de kast alleen doet met een goed vermogen erop.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Als je de speaker alleen in combinatie met de andere 3 aangesloten is geweest is deze in de fabriek niet goed van de band gekomen of bij vervoer gevallen (verschoven magneet, verbogen spider ed)
            Ga er niet verder mee aan het experimenteren maar weer in de doos en er mee naar de leverancier terug (gevalletje garantie).
            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Zoals ik al zei ga ik hem maandag ff onder de knie nemen en als het weer fout gaat gaat ie retour. Dat is een feit.

Alvast bedankt voor de kennis !

Als ik het foam mervoor heb maak ik weer nwe foto's

Comment

• joe
                • Jan 2003
                • 446

[FONT=Verdana]Ruil ook even de speaker om met een andere kast, als de zelfde speaker kraakt in een andere kast, zie post van ivo.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Als de zelfde kast kraakt met een andere speaker ligt het natuurlijk aan de kast.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Het kan dan van alles zijn natuurlijk, zelfs al een keer mee gemaakt dat het klankbord iets schuin (getordeerd) er in zat zodat de speaker aanliep bij hogere vermogens.[/FONT]
                [FONT=Calibri][/FONT]

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Probleem opgelost.

Was een lekkage om de speaker. Heb nu een "tochtstrip " achter de speaker geplaatst en het geluid is weg.

Dat ander geluid is gewoon de Xmaxx die ik heb opgelost door een hipass-filter aan te zette n op de amp.

Vreemde is wel dat de deze speaker sneller zijn X-maxx bereikt dan de andere 3 ( dit zijn wat oudere modellen van 18Sound )

Mss is er toch een verschil tussen een jaar geleden en nu met de speakers.

Heb wel het idee nu achteraf dat de nieuwe 18Sound een iets lossere ophanging heeft dan de speakers die ik al had.

Maar goed alles is nu in orde na wat testjes nu nog in de praktijk brengen,

Dan kan ik er meer meer over zeggen.

Het is iig een leuke aanwinst ( bas top per kant - 2xbas + top per kant )

Heb nu een opstelling van 4x bas met 3 toppen gedaan en was best onder de indruk ( alles op een AMP C31800 van JB Systems ) en toch een dik uur tegen het rood getest zonder terugval van de AMP ( ik draai het laag nu op 2ohm terwijl hij in theorie dit niet zou kunnen volgens fabrikant )

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Vandaag eindelijk foam binnengehad ( THNX IVO )

Hier de subjes MET foam :

Wat een stukje schuim toch wonderen kan doen he ?

Morgen tussen de bedrijven door probeer ik de toppen af te werken.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Hier een foto van de toppen :

Hier voorbeelden van setup :

Comment

Working...