ARLS sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Die wou ik er ook et opzetten ! Was hem aan het uploaden.

VAn deze tekening heb ik ook gebouwd.

Die andere is in principe hetzelfde maar te weinig gegevens.

jij was me net voor ..........................
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• sidefill
      • Sep 2009
      • 130

Thnx Rolandino, voor je snelle (re) aktie.

Ik ga er binnen kort mee aan de gang, reuze zin in.

Ben benieuwd welke amp je er op wil gaan zetten.
      Gebruik je een rack driver of een x- over.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Heb nu deze kast getest met een C31800 versterker van JB Systems.

Je zult wel lachen maar dit is echt een waanzinnige versterker !

Veel druk op het laag vanwege zijn hoge dempingsfaktor.

Geeft maar 900W op 4ohm op het sub maar klinkt echt goed !

Als ik er straks 4 af heb kga ik ze testen met een Synq Audio Digit 3K6 waar ik erg tevreden over ben !

Gebruik deze amps nu op een kopie MD218 van Master en ik heb gewoon meer volume en druk dan met de originele DPU3K6 !
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by Rolandino
          Heb nu deze kast getest met een C31800 versterker van JB Systems.

Je zult wel lachen maar dit is echt een waanzinnige versterker !

Veel druk op het laag vanwege zijn hoge dempingsfaktor.

Geeft maar 900W op 4ohm op het sub maar klinkt echt goed !

Als ik er straks 4 af heb kga ik ze testen met een Synq Audio Digit 3K6 waar ik erg tevreden over ben !

Gebruik deze amps nu op een kopie MD218 van Master en ik heb gewoon meer volume en druk dan met de originele DPU3K6 !
          Ok, leg eens uit!

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Mij is geleerd hoe hoger het dempingsfaktor een beter laagweergave !

Dempingsfaktor is boven de 500 meer als gemiddelde versterker in deze prijklasse.

Is ook hoorbaar.

Versterkers met minder dempingsfaktor klinken ook minder warm

Kan het ook verkeerd hebben.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Dempingsfaktor is boven de 500 meer als gemiddelde versterker in deze prijklasse.

Is ook hoorbaar.

In theorie heb je gelijk, in de praktijk niet.
              Lab gruppen versterkers hebben bijvoorbeeld een hele lage dempingsfactor en toch klinken die best lekker op het sub
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

komt ook dat hij veel meer vermogen geeft en meer kwaliteit heeft.

ben erg tevreden over deze serie van JB systems ZEKER voor het geld !

er zijn weinig versterkers in dit budget die deze prestaties levert.

Comment

• blackfox
                  • Sep 2008
                  • 48

sorry voor offtopic. bij welke dealer/bedrijf had je de 15w700 speakers gekocht?
                  als ik vragen mag.

Comment

• Dirk Wijnen
                    • Dec 2006
                    • 189

Originally posted by blackfox
                    sorry voor offtopic. bij welke dealer/bedrijf had je de 15w700 speakers gekocht?
                    als ik vragen mag.

Google is je vriend!
                    Je moet gewoon het type nummer intype, genoeg plaatsen waar 18sound te koop is..
                    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• ivo
                      • Jul 2003
                      • 390

De klank van een versterker, speaker of speakerkast word bepaald door de combinatie van de drie en het menselijk gehoor.
                      Een versterker op zich maakt geen geluid even als de speaker of de kast.
                      Daarnaast is het gehoor heeeeel persoonlijk, wat de een lekker, vol en warm vindt klinken vind de ander niets.

Goede eigenschappen van een versterker kan omzeep worden geholpen door een kwalitatief slechte speaker of slecht ontworpen kast (met speaker) te laten aandrijven.
                      Last edited by ivo; 22-11-09, 23:03.
                      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by ivo
                        De klank van een versterker, speaker of speakerkast word bepaald door de combinatie van de drie en het menselijk gehoor.
                        Een versterker op zich maakt geen geluid even als de speaker of de kast.
                        Daarnaast is het gehoor heeeeel persoonlijk, wat de een lekker, vol en warm vindt klinken vind de ander niets.

Goede eigenschappen van een versterker kan omzeep worden geholpen door een kwalitatief slechte speaker of slecht ontworpen kast te laten aandrijven.
                        Die reactie past goed bij je handtekening.
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• sidefill
                          • Sep 2009
                          • 130

Oke, nog even on topic.

Zit er wat betreft de kwaliteit of het geluid, nog veel verschil tussen de 18sound 15w700 en de Beyma 15k200 ?

Er zit nogal prijsverschil tussen die 2.

M.a.w wat zou de beste keuze zijn.

Comment

• ivo
                            • Jul 2003
                            • 390

Voor deze kast zou een rcf l15p540 ook een goede optie zijn, goed leverbaar en betaalbaar (170,-)
                            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

De Beyma SM115K ( vervanger voor 15K200 ) kost 182,00 in BTW
                              18Sound 15W700 kost 156,00 in BTW

Speaker liggen dus in dezelfde prijsverhouding,

Dat er verschil is in de prijs komt ook omdat het totaal 2 verschillende speakers zijn maar allebei zijn het goede speakers.

Keus is denk ik ook persoonlijk mijn keus is persoonlijk de Beyma maar de 18Sound is ook erg goed !

De RCF die Ivo opnoemt is ook een goede speaker !

Keus genoeg dus in dezelfde prijsklasse.

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

Is ook hoorbaar.

Dempings factor heeft meer te maken of je de versterkers wel of niet dicht bij je speakers moet plaatsen i.v.m de kabellengte impedantie wat serieel is met je output impedantie.
                                Dit is wel de minst zeggende specs van een versterker, ik zelf vindt de Harmonische vervorming op 'vol gas' veel belangrijker, en ook de minimale impedantie per kanaal.

De klank van een versterker ligt puur aan hoe de voedings kwaliteit is.
                                Zeker met bass en subwoofers vallen de verschillen goed waar te nemen.
                                Maar voor alles geldt; Meten is weten, het gehoor brengt tenslotte alles weer in de war !!

Dave
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...