Contructies bass

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by michiel12
    als ik het goed gelezen heb moet ik 2 crossovers kopen voor een versterker

met de draai knopen kan ik dus instellen of ik lage tonen of midden of hogen tonen wil hebben
    het maak mij niet uit of zo crossover nu 100 of 150 euro kost ik heb hem toch nodig
    sorry ik ga niks meer zeggen. zorg maar dat je goed en veel leest. Dan kom je er wel uit... anders niet, dan niet maar dan zien we je weer wel hier op het forum
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

als ik het goed gelezen heb moet ik 2 crossovers kopen voor een versterker

met de draai knopen kan ik dus instellen of ik lage tonen of midden of hogen tonen wil hebben
      Je snapt het totaal niet hé.
      Ik denk dat het hoog tijd is om je eens goed in te lezen in het zelfbouwforum .
      Daar staat al een schat aan informatie .
      En neen je hebt geen 2 maar 1 actieve crossover nodig.
      oefffffffffffff

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• michiel12
        • Dec 2008
        • 95

oke dat snap ik maar meschien had ik duidelijker moeten zijn ik bedoel de 4 bassen op een crossover maar dat gaat niet

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

oke dat snap ik maar meschien had ik duidelijker moeten zijn ik bedoel de 4 bassen op een crossover maar dat gaat niet
          Nee , je snapt het niet en je leest de waardevolle links niet die al gegeven zijn door forumleden.
          Laatste maal, een actieve crossover is een electrische filter die het laag en het mid-hoog - hoog scheidt. daar komt dus geen lawaai uit .
          Daarvoor bestaan er versterkers .
          Ik vind dat het NU WEL HOOG TIJD WORDT DAT JE EENS GOED GAAT LEZEN OP DIT FORUM :
          J en H Licht en Geluid® Forum - Search Results
          Brrrrr
          sis
          Last edited by sis; 13-03-09, 16:12.

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Boehoehoehoe! Je bent hardnekkig bezig.

Die 4 bassen geven maximaal 2 verschillende signalen weer... laag links en laag rechts (jongens, nu ff niet roepen dat dat onzin is omdat sub toch geen richtingsinformatie bevat). Dus heb je 1 crossover nodig om laag links en laag rechts te maken.
            Die splits je dan netjes naar 2 versterkers en je hebt 4x laag.

Gratis tip: verdiep je erin voordat je 4 subs van 600 euro per stuk gaat bouwen... 2400 euro is een hoop geld om erachter te komen dat je teleurgesteld wordt door het geluid wat ze produceren.... vooral omdat het door het ontbreken van kennis komt. (het kan zeker lekker klinken).

Ben overigens erg benieuwd wat voor 'n chassis je erin gaat zetten... Die bepalen namelijk voor een groot gedeelte echt wel hoe goed ze gaan klinken.

Originally posted by www.popschoolmaastricht.nl
            Cross-over, speaker management systeem

Als je met aparte hoge tonen, midden tonen en bas speakers werkt, die elk hun eigen eindtrappen hebben, moet een filter er voor zorgen dat elk systeem die frequenties krijgt toegevoerd die het kan weergeven. Het totaal moet dan in balans klinken. Tussen mixer en eindtrappen komt dan een cross-over, die er voor zorgt dat het geluidssignaal in lage, midden en hoge tonen wordt gesplitst. Op zo'n cross over kun je de scheidingsfrequenties en de steilheid van de filters (selectiviteit) instellen. Die moet je aanpassen aan de eigenschappen van je boxen. Ook kun je het volume per frequentiegebied instellen.
            Bij meer uitgebreide cross-overs kun je bijvoorbeeld ook nog de compressie per frequentiegebied instellen, de delay, limiting, enz. Bij zo'n uitgebreider apparaat spreekt men dan van een speaker management systeem. Ze worden door sommige merken passend bij hun luidsprekersysteem geleverd. In sommige actieve speakersystemen en line-arrays zit een vorm van speaker management systeem al ingebouwd.
            Last edited by SoundOfSilence; 13-03-09, 16:11.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• michiel12
              • Dec 2008
              • 95

ik ga wel een bass maken maar daar ga ik een constructie gebruiken die staan op speakerstore dus dat gaat wel lukken maar ik begrijp het nu wel en ik lees de websites wel maar het duurt altijd even voor ik het begrijp dat komt door dat ik dislecties ben

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

ik ga wel een bass maken maar daar ga ik een constructie gebruiken die staan op speakerstore dus dat gaat wel lukken maar ik begrijp het nu wel en ik lees de websites wel maar het duurt altijd even voor ik het begrijp dat komt door dat ik dislecties ben
                Oké, excuses aanvaard.
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Ok, goed dat je dit verteld, dan kunnen wij daar ook rekening mee houden.
                  sis

Comment

• michiel12
                    • Dec 2008
                    • 95

kan ik dat er standaart onderzetten wat jullie ook hebben als jullie iets plaatsen
                    om dit gedoe tevorkomen

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

kan ik dat er standaart onderzetten wat jullie ook hebben als jullie iets plaatsen
                      om dit gedoe tevorkomen
                      Michiel, bovenaan links zie je " User CP " daar even op klikken .
                      Dan zie je edit signature.
                      Daar kan je iets invullen, klik vervolgens op save signature . Is dan bij elke nieuwe post automatisch te zien .
                      sis
                      Last edited by sis; 13-03-09, 17:05.

Comment

• michiel12
                        • Dec 2008
                        • 95

bedankt allemaal

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by sis
                          Nee, dat kan je dus niet
                          Zo moet het dus : van de mengtafel naar de input van de actieve crossover ,outputs van de actieve crossover naar de eindtrappen gescheiden , een eindtrap voor het laag en een eindtrap voor de toppen.
                          Van de eindtrappen naar de respectievelijke boxen ( meestal speakon dus ) .
                          sis

ik weet het, ik reageer een beetje laat (wat een bak posts in een avondje zeg...) maar michiel vroeg of hij binnenin de speaker zelf meteen naar de speakon-ingang kon zonder gedoe met printjes tussen de speaker zelf en de ingang v/d kast.

daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Door iets te lezen en niet te snappen is volgens mij totaal iets anders dan begrijpen waar je het over hebt, ik stoor me eraan dat er mensen zijn die gauw 'excuses en smoezen hebben' om gewoon 'normaal' te handelen op een forum...

Als ik eens moet gaan opnoemen wat ik allemaal heb.....

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• michiel12
                              • Dec 2008
                              • 95

dus met anderen woorden bedoel jij dat ik geen dislecytie heb als je dat bedoelt moet je niet zo lullig doen want het is zo dus wen er maar aan dat er wel mensen rond lopen die dit probeem wel hebben en wat er bij jouw allemaal mis is intereceert mij hellemaal niks!!!!!!

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

dus met anderen woorden bedoel jij dat ik geen dislecytie heb als je dat bedoelt moet je niet zo lullig doen want het is zo dus wen er maar aan dat er wel mensen rond lopen die dit probeem wel hebben en wat er bij jouw allemaal mis is intereceert mij hellemaal niks!!!!!!

ik denk dat 'ie het over mij heeft/had.......

noujaaa, maakt wat uit

daan

en nu weer on-topic!
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...