Contructies bass

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by michiel12
    oke dat zal dan wel dan ga ik dat niet proberen als jij dat zecht maar he hoef niet meteen zo tereageren dus ik moet er dus gewoon een crossover halen voor bass
    Je mag al blij zijn dat we je willen helpen .
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

oke dat heb ik bij een vriend van mij gezien en dat was een passive dat weet ik zeker
      is mijn toetsen bordt kapot of is dat een gijntje
      en ik denk dat we er allemaal wel over eens zijn als ik zeg dat je gewoon een actieve filter moet gebruiken. Makkelijk in te stellen. Makkelijk en snel te wijzigen op locatie. En je kunt hem altijd nog later ergens gebruiken.

En als je actief gaat, hoef je ook niet te printjes in je speakers te solderen
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• michiel12
        • Dec 2008
        • 95

als ik zelf zou kiezen ga ik liever voor een passive
        wat jullie al zeggen dat een active makelijker is dan ga ik denk ik daar voor
        een active crossover moet ik voor een versterker doen en dan kan ik er tegelijkertijd 2 bass en aan sturen

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

als ik zelf zou kiezen ga ik liever voor een passive
          wat jullie al zeggen dat een active makelijker is dan ga ik denk ik daar voor
          een active crossover moet ik voor een versterker doen en dan kan ik er tegelijkertijd 2 bass en aan sturen
          precies. En ik weet niet wat je budget is. Maar de behringer x-over is prima. Heb zelf ook een CX3400. Maar ik denk dat bij jou ook al een CX2310 voldoende functie's bevat kun je fijn in je case met versterker zetten

of heeft iemand anders een andere visie hier op?
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• michiel12
            • Dec 2008
            • 95

wat is het verschil er tussen en mijn butget maak niet veel uit
            maar hoeveel versterkers kunnen er aan die crossover

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

hier een linkje naar de CX2310
              hier mee kun je stereo 2weg (dus top met sub) ook kun je 3weg. Maar dat is als je laag-mid-top appart hebt. Maar ik denk niet dat je dat hebt.

hier een linkje naar de CX3400
              deze kan 2weg 3weg en 4weg. En heeft een limiter

even opzoeken en naar behringer site gaan. Dan vergelijk je maar even
              hoeveel versterkers ga je gebruiken dan, of ben je van plan te gaan gebruiken?

Comment

• michiel12
                • Dec 2008
                • 95

ik bedoel van dat je op een crossover er bijvoorbeeld 2 versterkers kan doen of moet je voor iederen versterker een aparten crossover hebben

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

ik bedoel van dat je op een crossover er bijvoorbeeld 2 versterkers kan doen of moet je voor iederen versterker een aparten crossover hebben
                  Is misschien wat onduidelijk geloof ik voor je. anders zoek even een pdfje op op de site van behringer

de bedoeling is dat je van je mengpaneel ----xlr-xlr---> x-over ----xlr-xlr---> 1 versterker voor tops en 1 versterker voor je sub -----speakon---> speakers
                  Last edited by dj-wojcik; 13-03-09, 15:38. Reason: kan geen plaatje vinden

Comment

• michiel12
                    • Dec 2008
                    • 95

oke even kijken of ik heb begrijp de crossover daar zitten allemaal draaiknopen aan ik neem aan dat ik daar mee kan regelen dat er allemaal lagen of hogen of midden tonen gegeven worden de tonen gaan de versterker in en zo naar de bass de lagen tonen en de overigen tonen de tops in

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

oke even kijken of ik heb begrijp de crossover daar zitten allemaal draaiknopen aan ik neem aan dat ik daar mee kan regelen dat er allemaal lagen of hogen of midden tonen gegeven worden de tonen gaan de versterker in en zo naar de bass de lagen tonen en de overigen tonen de tops in
                      zo ongeveer

lees anders dit even

Comment

• SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

Hoezo budget maakt niet uit?
                        Mensen hier proberen een passend advies te geven. Één van de criteria is je budget, anders zou iedereen meteen een DBX driverack of beter aanbevelen.

Er kan een onbeperkt aantal versterkers aan elke crossover.

Originally posted by dj-wojcik
                        Makkelijk in te stellen. Makkelijk en snel te wijzigen op locatie.
                        Denk dat dat wel meevalt gezien de de vragen die hier gesteld worden.
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Hier nog een beetje leesvoer

Elektrisch filter - Wikipedia

Denk dat hier vlug een slotje komt

sis
                          Last edited by sis; 13-03-09, 15:53.
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• michiel12
                            • Dec 2008
                            • 95

als ik het goed gelezen heb moet ik 2 crossovers kopen voor een versterker

met de draai knopen kan ik dus instellen of ik lage tonen of midden of hogen tonen wil hebben

Comment

• michiel12
                              • Dec 2008
                              • 95

Originally posted by SoundOfSilence
                              Hoezo budget maakt niet uit?
                              Mensen hier proberen een passend advies te geven. Één van de criteria is je budget, anders zou iedereen meteen een DBX driverack of beter aanbevelen.

Er kan een onbeperkt aantal versterkers aan elke crossover.

Denk dat dat wel meevalt gezien de de vragen die hier gesteld worden.
                              het maak mij niet uit of zo crossover nu 100 of 150 euro kost ik heb hem toch nodig

Comment

• SoundOfSilence
                                • Mar 2007
                                • 766

als ik het goed gelezen heb moet ik 2 crossovers kopen voor een versterker

met de draai knopen kan ik dus instellen of ik lage tonen of midden of hogen tonen wil hebben
                                Nee... 1-tje is waarschijnlijk genoeg.

Mixer uitgang gaat naar je crossover,
                                daaruit komen 4 uitgangen, links laag, rechts laag, links top, rechts top.
                                die gaan naar 2 versterkers (gokje: voor links laag, rechts laag, links top, rechts top) en de uitgangen van de 2 versterkers gaan naar 4 boxen (wederom: links laag, rechts laag, links top, rechts top).

het maak mij niet uit of zo crossover nu 100 of 150 euro kost ik heb hem toch nodig
                                Je hebt ook fijne crossovers/processors van 500/600 euro en ook hele fijne van een paar duizend euro.

100 of 150 euro... heb net iets op een ander forum gezet, wat ik hier nog maar even herhaal:
                                "Denk je maar in dat een bedrijf de elektronica en metaalwerk kan bestellen, zo'n apparaat in elkaar knutselen, vervoeren, een winkel hem kan verkopen en iedereen er ook nog een blij gezicht bij trekt, want ze maken nog winst ook. Dan kan er voor 150 euro bijna geen fatsoenlijke elektronica in/op zittten. "

Daarnaast, je hebt subs van ongeveer 600 euro per stuk, waarom dan bezuinigen op de aansturing ervan?
                                Last edited by SoundOfSilence; 13-03-09, 16:00.
                                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...