Heren en Dames,
In dit onderwerp wil ik 4 ontwerpen ter discussie stellen die ik zelf ontworpen heb of nog aan het ontwerpen ben. Wel te verstaan:
- Een hoorn
- Een Bandpass hoorn
- Een Hybride hoorn
- Mijn huidige hoorn, maar deze komt als vergelijk ter sprake in de proto fase
Vervolgens ben ik benieuwd naar jullie kritiek en verbeterpunten en na discussie hier en ook de simulaties in acht houdend kies ik dan 2 ontwerpen waarvan ik proto's ga bouwen (in tweevoud).
Alle drie de ontwerpen betreft het de 18LW1400 speaker een 18" speaker van Eighteen Sound. Ook kan gekozen worden voor de 18W1000 maar de simulaties zijn op basis van de 18LW1400. Beide speakers heb ik in viervoud thuis liggen dus proto's kunnen met beide worden getest.
Hieronder het eerste ontwerp de hoorn met een exponentieel verloop met een hals van 550 en een mond van 3000, de rest volgt nog (ben ik nog mee bezig).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties met betrekking op:
- Juiste invoer gegevens?
- Juiste aannames qua voorkamer?
- De output, is dit een goed rendement?
- Is dit een wenselijke curve?
- Het formaat van de kast (100 x 70 x 60)
- practisch gebruik met 1 per kant? Is dit voldoende laag?
- En natuurlijk eigen inbreng.
met vriendelijke groet,
Martin Ottens
In dit onderwerp wil ik 4 ontwerpen ter discussie stellen die ik zelf ontworpen heb of nog aan het ontwerpen ben. Wel te verstaan:
- Een hoorn
- Een Bandpass hoorn
- Een Hybride hoorn
- Mijn huidige hoorn, maar deze komt als vergelijk ter sprake in de proto fase
Vervolgens ben ik benieuwd naar jullie kritiek en verbeterpunten en na discussie hier en ook de simulaties in acht houdend kies ik dan 2 ontwerpen waarvan ik proto's ga bouwen (in tweevoud).
Alle drie de ontwerpen betreft het de 18LW1400 speaker een 18" speaker van Eighteen Sound. Ook kan gekozen worden voor de 18W1000 maar de simulaties zijn op basis van de 18LW1400. Beide speakers heb ik in viervoud thuis liggen dus proto's kunnen met beide worden getest.
Hieronder het eerste ontwerp de hoorn met een exponentieel verloop met een hals van 550 en een mond van 3000, de rest volgt nog (ben ik nog mee bezig).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties met betrekking op:
- Juiste invoer gegevens?
- Juiste aannames qua voorkamer?
- De output, is dit een goed rendement?
- Is dit een wenselijke curve?
- Het formaat van de kast (100 x 70 x 60)
- practisch gebruik met 1 per kant? Is dit voldoende laag?
- En natuurlijk eigen inbreng.
met vriendelijke groet,
Martin Ottens

Comment