Kast ontwerpen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

    #91
    die tekeningen die ik gezien heb zijn in mijn ogen geen hoorns maar een tweekamer bandpass kast ( elke kamer heeft 2 poorten )

    Of heb ik het nou verkeerd.

    Heb ook een stuk of 6 LX60en liggen van mijn AK set ( bandreflex )

    Mss toch een idee om eens te gaan knutselen.

    Maar kan niemand de klank onschrijven van die F115 kasten ?

    Comment

    • michiel
      • May 2001
      • 1032

      #92
      Ik zei niets over tekeningen die jij gezien hebt. Ik had het over een bandpass hoorn die ik in de simulatie heb staan.

      Die 15LX60 lijken me toch wel aardige drivers waar je best wat leuks mee kan doen. Zonde om deze in een kast te gebruiken die niet eens voor de drivers ontworpen is.
      Groeten, michiel

      Comment

      • Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

        #93
        ach zo ....... 15X60 is een waanzinnige speaker uit mijn ervaringen in die AK kasten. Ben er erg tevreden mee maar wil weer eens wat anders, vandaar.

        Beyma heeft ook tekeningen van een bandpass met de LX60 geloof ik eb heb er ook gezien op Speakerplans. Vind een bandpass op zich super klinken maar alleen draagt het niet ver.Gaat maar tot een meter of 10 ?

        Ben nu een miniscoop aan het maken voor mijn 15K200tjes omdat ik deze speakers in de gewone glijbanen heb gehoord en erg onder de indruk was dat deze speaker daarin vrij goed klonk.

        Binnenwerk van de miniscoop is vrij gelijk aan de binnenkant van een glijbaan alleen is de hoornmond anders en staat de mond gekoppeld aan de baffle aan de voorkant in een aantal graden.

        Ik denk dat deze kast strakker gaat klinken als een gewone glijbaan en dat ie ongeveer dezelfde diepgang heeft. Ook een voordeel is dat ie een stuk kleiner is scheelt toch zo'n 40cm. Dus iets meer handelbaar als een glijbaan.

        Nu afwachten hoe de klank in het echt is.

        Comment

        • michiel
          • May 2001
          • 1032

          #94
          citaat:

          Beyma heeft ook tekeningen van een bandpass met de LX60 geloof ik eb heb er ook gezien op Speakerplans. Vind een bandpass op zich super klinken maar alleen draagt het niet ver.Gaat maar tot een meter of 10 ?
          Ik had het over een bandpass hoorn. Dus geen bandpass.

          Een bandpass hoorn heeft wat meer throw dan een bandpass kast. Het is gewoon een mixvorm van een bandpass kast en een hoorn. Van wat ik er tot nu toe heb mee gemaakt in de praktijk kan ik wel zeggen dat de bandpass hoorn een heel geslaagd ontwerp is.


          Wat die glijbaan betreft, het is en blijft een hoorn. Deze kun je nu eenmaal niet kleiner maken, en dezelfde prestaties verwachten. Ik denk dat de diepgang van de kleintjes een stuk minder is, of dat het rendement in het laag een stuk minder is en dat de weergave nog minder vlak is dan de originele.... Maar ik ben benieuwd naar je praktijk bevindingen!
          Groeten, michiel

          Comment

          • Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

            #95
            ben ook benieuwd naar de klank. Ben erg tevreden over de klank van een glijbaan, vandaar dat ik dit wil proberen. Hoorn achter de speaker is ongeveer 170cm totdat ie naar buiten gaat lengte naar buiten is rond de 50cm.

            Intern is ie ongeveer hetzelfde als bij de glijbaan

            Wachten en hopen is het toch bij elke kast die wordt gebouwd ......

            Ben gewoon benieuwd hoe deze kast klinkt.

            Comment

            • mbottens
              • Feb 2004
              • 743

              #96
              citaat:B3 kast, 1 per kant is genoeg. Moet je helaas wel een paar zware jongens voor het verplaatsen erbij nemen.


              Ik heb al vaker hier op het forum gepraat over dit ontwerp van origineel Dynacord en in het begin bedacht voor het WAVE systems. Met ook de vraag hoe deze te berekenen is en wat het principe is.

              Ik heb deze kast nu al 2 keer gebouwd (per 2 stuks) maar niet zoals jij het ontwerp op de site hebt staan. Is dit nu het ontwerp zoals hij ook daadwerkelijk wordt gebouwd door dynacord?

              Ik heb de achterkamer niet in twee gedeeltes gedeeld maar gewoon een gezamenlijke kamer en de afmeting van voor en achterkamer heb ik ook niet zoals op jouw ontwerp maar in de verhouding 50 achter 70 voor (wat je ziet als je voor in de kast kijkt).

              Eigenlijk klopt mijn kast dus niet, denk je dat het resultaat sterk verbeterd als ik het via jouw ontwerp op de site bouw?? En heb je deze kast wel eens gehoord en wat is je mening in verhouding tot standaard front loaded en horn loaded??

              Groeten Martin, eindelijk duikt dit ontwerp ook eens ergens anders op behalve bij mij.
              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

              Comment

              • mbottens
                • Feb 2004
                • 743

                #97


                Dit is toch de kast van Funktion one? Wat is de taak van deze kast, stand alone bas, of extra bas voor tussen sub en top en hoe bevalt deze?? Ik kan het funktion one systeem van The bridge een discotheek in duitsland en dat klinkt super!!!



                Groeten
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                Comment

                • ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

                  #98
                  dat ontwerp is geen kast van funktion one... funktion one heeft de infrabass( wat een beetje lijkt op dat ontwerp), maar die heeft gesloten achterkamers...


                  de F218 van funktion one is een bandpass hoorn en die heeft ook gesloten achterkamers.


                  mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

                  Comment

                  • mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

                    #99
                    citaat:http://home.tiscali.nl/soundservice/...0sub_frame.htm

                    Dit is toch de kast van Funktion one? Wat is de taak van deze kast, stand alone bas, of extra bas voor tussen sub en top en hoe bevalt deze?? Ik kan het funktion one systeem van The bridge een discotheek in duitsland en dat klinkt super!!!
                    Sorry mensen ik was in de war, ik bedoelde kling und freitag. Mijn excuses, kling und freitag is ook wat in the bridge hangt.

                    Maar ik ben vooral benieuwd wat Boyz_PC te zeggen heeft over het B3 ontwerp:



                    waar ik het in een vorige post over had.

                    Groeten Martin
                    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                    Comment

                    • Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

                      Wat wil je dat ik er over zeg?
                      Het is een subkast van Dynacord.
                      groetjes
                      Boi
                      groetjes

                      ___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                      Comment

                      • Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

                        citaat:Wat wil je dat ik er over zeg?
                        citaat:Wat is de taak van deze kast, stand alone bas, of extra bas voor tussen sub en top en hoe bevalt deze??


                        Mvg Johan

                        Comment

                        • mbottens
                          • Feb 2004
                          • 743

                          citaat:Wat wil je dat ik er over zeg?
                          In hoeverre de tekening klopt? Is deze tekening gevonden bij Dynacord? Of heb je een kast nagemeten?

                          In hoeverre is het ontwerp afhankelijk van de gekozen speakers? ik gebruik Eighteen Sound 18W1000 of 18LW1400.

                          En kennen jullie dit ontwerp ook uit ervaring qua klank?

                          Ik ga de aanpassing in de zomervakantie (wanneer we geen draaiklussen hebben) maar eens aanpassen.

                          Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe

                          Groeten

                          Martin
                          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                          Comment

                          • Boi
                            • Apr 2004
                            • 541

                            Tekening en gegevens zijn van de fabriek zelf.
                            We kennen gelukkig niet alle kasten qua geluid, denk dat je na 10 kasten ook geen goed onderscheid meer kan onthouden. Het is een sub kast die bij de grote vaste Alpha concept(discotheek) systemen hoort.
                            groetjes
                            Boi
                            groetjes

                            ___
                            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                            Comment

                            • mbottens
                              • Feb 2004
                              • 743

                              citaat:Tekening en gegevens zijn van de fabriek zelf.
                              We kennen gelukkig niet alle kasten qua geluid, denk dat je na 10 kasten ook geen goed onderscheid meer kan onthouden. Het is een sub kast die bij de grote vaste Alpha concept(discotheek) systemen hoort.
                              groetjes
                              Boi
                              Bedankt voor je reacties, ik ga binnenkort maar eens de kast opnieuw bouwen..

                              Groeten Martin
                              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                              Comment

                              Working...