Kast ontwerpen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

    #76
    B3 kast, 1 per kant is genoeg. Moet je helaas wel een paar zware jongens voor het verplaatsen erbij nemen.

    Moet het staand of liggend zijn?
    groetjes

    ___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

    Comment

    • Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

      #77
      mag allebij wel wil ook meerdere kunnen stacken

      Kunnen daar ook 18Sound of beyma's in ?

      Comment

      • Boi
        • Apr 2004
        • 541

        #78
        citaat:Geplaatst door mephisto

        Tja en wat is laag ( wapperen van broekspijpen )dat je er voor staat en misselijk wordt van de bas en op afstand ook nog druk heeft zo tot een meter of 30 diep
        Dat lukt helaas ook wel op 80Hz, dus wat zoek je nu precies? Een paar kasten waarmee je jouw bezoekers ziek maakt, met kans op klaplong, of erger en jij een boete die je niet kan betalen of een paar kasten welke gewoon een goed laag weergave geven met voldoende spreiding in de aangegeven ruimte. Is het voor vaste opstelling of voor 'on the road'? Tot hoe hoog moeten de kasten doorlopen, wat komt er boven de basskasten?
        En waarom 18Sound of Beyma, er bestaan meer merken.
        Groetjes
        Boi
        groetjes

        ___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

        Comment

        • Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

          #79
          waarom deze merken ?Als eerste ben ik al zo'n 15 jaar gebruiker van Beyma zonder problemen en 18Sound ook al een jaar of 5 Plus ik kan daar goed en zonder problemen aankomen plus ik heb ze per direkt ter beschikking.

          Mijn voorkeur gaat uit naar een goede laagkast voor disco voor on the road.

          Ben een lastig persoon hoor op dit gebied. Ben niet gauw tevreden.

          Maar weet wel dat je met zelfbouw meer kan bereiken als met een systeem kopen.

          ik zoek gewoon een kast die enkelvoudig ook uit de voeten kan met een topkast ( kleine set ) en deze sub en toppen kan stacken voor een groter systeem.

          Dus iets wat multifunktioneel is.

          Stel dat ik de B218A sub ga bouwen welke topkast zou je mij aanraden en hoeveel man zou ik met zo'n enkele set kunnen doen ?

          van welk systeem is deze kast bekeken ?? EV ?

          En die discotheek-kast kan tie ook enkelvoudig gebruikt worden en met eventueel ook met 18Sound of Beyma ??




          Comment

          • Boi
            • Apr 2004
            • 541

            #80
            Hoeveel watt moet de basskast zijn? En hoe groot mag het maximaal zijn?
            Mail maar even verder, is wat netter dan het forum hiervoor te gebruiken.
            groetjes
            Boi
            groetjes

            ___
            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

            Comment

            • Boi
              • Apr 2004
              • 541

              #81
              Dus iets wat multifunktioneel is. een 1x18"midfield en een 1x18"nearfield sub stapelen, met 2 topjes

              Stel dat ik de B218A sub ga bouwen welke topkast zou je mij aanraden en hoeveel man zou ik met zo'n enkele set kunnen doen ? 500 tot 1000 afhankelijk van de ruimte, 2 topjes 1x nearfield + 1x midfield 1x15" + 1,4"driver-80*50hoorn

              van welk systeem is deze kast bekeken ?? EV ? Tekening van K&F

              En die discotheek-kast kan tie ook enkelvoudig gebruikt worden en met eventueel ook met 18Sound of Beyma ?? Ja, nee - 2 topjes per kant.

              Groetjes
              Boi
              groetjes

              ___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

              Comment

              • Davy Gabriels
                • Aug 2002
                • 819

                #82
                citaat:Als ik eerlijk ben, geen één. 18sound maakt leuke speakers, maar de 15" uitvoeringen halen het niet met de 15LX60.
                Ik vind de 15LX60 ook een goede speaker, maar als ik kijk naar de specs van bv een 18sound 15LW1300, dan ziet deze speaker er beter uit? Ik heb ze nooit gehoord, maar ik zie dat de 15LW1300 een dubbele spider heeft, wat volgens mij de 15LX60 niet heeft.

                Comment

                • Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

                  #83
                  Specs alleen zeggen niet alles, de 15LX60 is meer alround inzetbaar op lage freq dan de 18Sound's 15".
                  groetjes
                  Boi
                  groetjes

                  ___
                  Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                  Comment

                  • Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

                    #84
                    welke top raad je aan op de B218 subZit te twijfelen tussen deze kast en de B218A sub

                    is 2* B218A sub met 2* delta 152 top per kant een leuke stack
                    en zo ja voor hoeveel personen

                    Comment

                    • Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

                      #85
                      Mephisto, ik zit eigenlijk meer te denken aan 15" subs. Deze zijn sneller en klinken lekkerder in het gehoor voor discotheek gebruik. BV een 3x 15"sub aangestuurd door 3 amps(valt er een speaker of amp uit dan draai je tenminste gewoon door).
                      groetjes
                      Boi
                      groetjes

                      ___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                      Comment

                      • Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

                        #86
                        dat is ook zo heb nu 3*15 per kant van AK ( LX60 ) is op zich prima hoor.

                        Maar wil weer eens wat anders ........

                        Heb nu een nieuw rack met dubbel DP5000 van MAster met vp2 en 215EQ

                        vermogens 4*1750W 4ohm en 4* 2500W 2ohm

                        Verder heb ik racks met de M2400 van Alto erin

                        Comment

                        • Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

                          #87
                          De B218 met de Delta Xi top zie ik wel zitten. 2 Topjes per kant op goede hoogte dan denk ik dat het wel toerijkend moet zijn voor een 500 tot 750 man.
                          Eigenlijk voor wat groter werk is het mooier om een nearfield met een mid/farfield te combineren zodat vooraan en achterin je een beetje op het zelfde niveau kunt draaien, anders is het vooraan loeihard en achter iets te zacht of wegstervend.
                          groetjes
                          Boi
                          groetjes

                          ___
                          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                          Comment

                          • Boi
                            • Apr 2004
                            • 541

                            #88
                            Ik heb nieuwe tekeningen staan, een paar leuke cube kasten voor disco en Pa werk. Denk dat dit wel interessant voor je is Memphisto. Hoor wel wat je er van vind.
                            groetjes
                            Boi
                            groetjes

                            ___
                            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                            Comment

                            • Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

                              #89
                              zit erover te denken om de F115 kast te maken ! Wat voor klank geeft deze ?

                              Heb nog wat 15K200's van Beyma liggen, mss dat ik die er in ga proberen.

                              of heb je andere ideeen met deze speaker ??


                              tekeningen zijn op zich leuk maar het zijn bandpassen en die lijken niet zo ver te dragen................

                              Comment

                              • michiel
                                • May 2001
                                • 1032

                                #90
                                Ik geloof dat een bandpass hoorn wel eens goed uit kan pakken voor jouw. De 15LX60 voelt zich wel goed thuis in een dergelijke kast.
                                De simulatie geeft aan dat je met twee stuks 15LX60 per kant een bandbreedte hebt van 45-200 Hz (-3 dB) met een gevoeligheid van 105 dB 2.83 volt/1 meter. Twee stuks geeft dus al een redelijk goede diepgang.

                                In werk zelf ook zo nu en dan met bandpass hoorns (Mach Ballister), en dat gaat wel lekker. De Ballister is dan wel gemaakt om te stacken, maar met twee stuks per kant doet ie het ook al aardig.
                                De bovengenoemde 15" werkt met twee per kant al optimaal volgens de simulatie.
                                Groeten, michiel

                                Comment

                                Working...