Kast ontwerpen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marcbo
    • Mar 2005
    • 84

    #16
    Dat klopt. De JBL's vinden is niet zo'n probleem. Nu alleen nog achter de kast constructie komen.

    Comment

    • Boi
      • Apr 2004
      • 541

      #17
      citaat:Geplaatst door Marcbo

      Dat klopt. De JBL's vinden is niet zo'n probleem. Nu alleen nog achter de kast constructie komen.
      dat zeg ik, hij staat al op de site. zoekt en ge zult hem vinden, 218Eml.
      groetjes

      ___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

      Comment

      • Marcbo
        • Mar 2005
        • 84

        #18
        Hahaha, hoe kom je hier dan aan ? Of ben je met de standaard maten en met de gegevens van de units gaan rekenen en tekenen ?

        Comment

        • Boi
          • Apr 2004
          • 541

          #19
          citaat:Geplaatst door Marcbo

          Hahaha, hoe kom je hier dan aan ? Of ben je met de standaard maten en met de gegevens van de units gaan rekenen en tekenen ?
          Ook, maar het is al een hele oude jbl kast.
          Groetjes
          Boi
          groetjes

          ___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

          Comment

          • Marcbo
            • Mar 2005
            • 84

            #20
            Heb je ervaring met deze (JBL) kasten ?

            Comment

            • Boi
              • Apr 2004
              • 541

              #21
              citaat:Geplaatst door Marcbo

              Heb je ervaring met deze (JBL) kasten ?
              Heel erg lang terug 2 of 3 keer, vraag me dus niet meer hoe of wat. Zwaar en erg groot, maar toen had je niet anders, groot sub laag, dan 4 laag, een paar mid en een paar hoorns voor hoog vaak met een paar bullits voor ultra hoog.
              groetjes
              Boi
              groetjes

              ___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

              Comment

              • Marcbo
                • Mar 2005
                • 84

                #22
                Hallo Boi,

                Ik ben nooit zo happig op twee units in een gezamelijke ruimte. Ik had dan liever twee aparte compartimenten gezien. Ik denk dat ik toch maar even ga verder zoeken naar een sub als de EAW sb-1000 of de variant van Apogee.

                Comment

                • Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

                  #23
                  citaat:Geplaatst door Marcbo

                  Hallo Boi,

                  Ik ben nooit zo happig op twee units in een gezamelijke ruimte. Ik had dan liever twee aparte compartimenten gezien. Ik denk dat ik toch maar even ga verder zoeken naar een sub als de EAW sb-1000 of de variant van Apogee.
                  Dat zijn ook ander type kasten, array kasten om grote bass systemen te bouwen. Welke met processors uitgericht worden voor stadions ed, maar ook die zitten meestal met 2 units in een gezamelijke ruimte, ongeacht het uiterlijk van de kast.
                  Bij de meeste merken zijn de subkasten overigens zonder de processor verschrikkelijk slechte kasten in het laag, 40Hz hangt soms wel ergens op de -8dB, sinds de toverdoos er is zijn de kasten/speakers gewoon slecht in verhouding met daarvoor, maar inverhouding wel lekker klein in formaat. Vandaar dat ouderwetse subkasten meestal erg groot zijn(in volume) ten opzichte van tegenwoordig. Er zijn nog een paar ouderwetsen sub-speakers te krijgen(bij moderne merken) die echt strak vanaf 32Hz weergeven maar dan heb je wel een kast van zo'n 1000 tot 1200ltr met 1 18"speaker daarin. Tja en bij 4 van zulke kasten heb je echt een grote vrachtauto nodig.
                  groetjes
                  Boi
                  groetjes

                  ___
                  Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                  Comment

                  • Marcbo
                    • Mar 2005
                    • 84

                    #24
                    Ik weet het. Maar er zal toch wel een redelijk en leuk alternatief te vinden zijn ?!?
                    Gewoon een kast met een strak diep laag, genoeg punch en draagkracht voor buiten voor een mannetje of 800.

                    Ben jij / is er iemand, bekend met de Sub van db-Audioteknik de B2-Sub (2 x 18" - 116 cm x 58 cm x 92 cm) ?

                    Comment

                    • Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

                      #25
                      citaat:Geplaatst door Marcbo

                      Ik weet het. Maar er zal toch wel een redelijk en leuk alternatief te vinden zijn ?!?
                      Gewoon een kast met een strak diep laag, genoeg punch en draagkracht voor buiten voor een mannetje of 800.

                      Ben jij / is er iemand, bekend met de Sub van db-Audioteknik de B2-Sub (2 x 18" - 116 cm x 58 cm x 92 cm) ?
                      Ik ben bezig met de tekening daarvan maar, kom er nog niet helemaal uit(ben er nog niet tevreden over), de uitvoering die ik nu heb is 0dB op 50Hz en -3dB op 40Hz, kast loopt vanaf 32Hz tot een 180Hz op 98dB, zou graag een foto van het binnenwerk zien.
                      Heb nog wel een paar andere ideeën maar dat duurt nog een paar dagen voor ik tijd heb.
                      groetjes
                      Boi
                      groetjes

                      ___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                      Comment

                      • Marcbo
                        • Mar 2005
                        • 84

                        #26
                        MAAK ME GEK !

                        Ik zal vast mijn Festo kisten openmaken. Ik ben er helemaal klaar voor.......

                        Comment

                        • Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

                          #27
                          citaat:Geplaatst door Marcbo

                          MAAK ME GEK !

                          Ik zal vast mijn Festo kisten openmaken. Ik ben er helemaal klaar voor.......
                          Ik wou dat ik 2 festo machine's had. En dan een 2de schuur zodat ik ook weer plaats heb om ze te gebruiken.
                          Kling&Freitag B10, maar dat duurt even voor dat ik die klaar heb, is ook groot en zwaar, maar ben ook bezig met een paar wat kleinere systemen. Wat vindt je van deze kast? http://home.tiscali.nl/soundservice/...0sub_frame.htm
                          Zoek eigenlijk nog een nieuw software pakket zodat ik ook bandpass van de 6de order met 3kamer techniek kan berekenen.
                          Klein en compact maar erg laag en hard, leuke kastjes maar je moet ze wel kunnen berekenen.
                          groetjes

                          ___
                          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                          Comment

                          • Marcbo
                            • Mar 2005
                            • 84

                            #28
                            Ik heb het geluk dat ik over twee torens Festo van ieder ruim 1 meter kan beschikken. Volgens mij wel elk apparaat wat ze leveren. En ik heb de ruimte in een brijfshal op een industrieterrein.

                            Maar.....wat niet is, kan nog komen.

                            Comment

                            • Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

                              #29
                              Wat ben jij een geluksvogel.
                              Heb je al eens aan een hybride subkast gedacht?
                              groetjes

                              ___
                              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                              Comment

                              • ivo
                                • Jul 2003
                                • 390

                                #30
                                @marcbo: heb je toevalig ook fototjes van je werk? Ik ben altijd wel nieuwschierig naar wat een ander maak.
                                Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

                                Comment

                                Working...