1850 folded horn.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • David21
    • Mar 2005
    • 94

Hoi René

fijn om te horen zeg!

waar heb jij ongeveer de handvaten geplaatst dan?

heb je je volledig aan de schema's van de 1850 kast gehouden?

hoe klinken ze met de pd1850 woofers?

ik heb zopas van iemand vernomen dat de pd1850 eigenlijk niet zozeer een echte hoornspeaker is??!! hij zou er bonkerig in klinken, en had eigenlijk ook een te zwaar membraan voor in een hoornkast.
    zijn BL daaraantegen is er wel perfect voor.

groetjes.

Comment

• René
      • Oct 2000
      • 126

Ze gaan vooral heel erg hard en inderdaad als je er 1 per kant gebruikt kleuren ze een beetje hoewel mij dat toch wel erg meevalt (vergeleken met w-bins of glijbanen) en vooral bij house lekker kan klinken, ze gaan evengoed nog behoorlijk laag hoor maar termen als "in je gezicht" en "punchy" hebben wel de overhand (lekker toch). Twee per kant gaat echt heel erg hard en een stukje lager maar komt bij mij eigenlijk nooit voor.

Ik heb er weleens vier gebruikt in de HomeBoxxx in Nieuwegein en daar stond ik echt versteld van wat slechts vier 18" speakers weten te presteren.

Volgens Mogale is deze luidspreker juist uitermate geschikt voor gebruik in een hoorn en natuurlijk zeker in deze hoorn.

Een pd1850 heeft wel een beetje prik nodig 1200Wrms per speaker is leuk.

Over de handvatten die zitten net als bij de Looney bin.

Groeten
      René

Comment

• David21
        • Mar 2005
        • 94

Wow,

wat gaat er dan wel niet gebeuren als je er 8 in totaal gebruikt zoals er aangeraden word.. [8D]

Comment

• David21
          • Mar 2005
          • 94

@ René,

weet jij soms nog welke exact de diameter is die je uitgezaagd, of gefreesd hebt, voor de speaker te plaatsen?
          dan kan ik kijken hoeveel dat afwijkt van de Beyma, of rcf woofers.

het mounting gat van de 18" beyma en 18" rcf, alsook de bevestigingsgaten zouden volgens een kameraad bijna perfect overeenkomen.

alvast bedankt,
          Groetjes.

Comment

• David21
            • Mar 2005
            • 94

Ik heb vandaag het hout opgehaald.

was niet meteen goedkoop, en...

ongeveer ieder stuk heeft wel een kromming..
            de grootse stukken, zijwanden enzo, zijn erg krom...
            heb ik thuis pas nader gezien, in de winkel viel et niet zo op, ik zei et wel, maar de man zei dat et normaal was, en dat ik toch sowieso moest gaan opspannen...

nu zit ik er dus mee, morgen meteen na werk mijn beklag doen...

groetjes.

Comment

• David21
              • Mar 2005
              • 94

Ik ben eindelijk eens wat opgeschoten met de bouw van deze kast..
              ik zal komende dagen eens enkele foto's online plaatsen.
              ik heb het ontwerp wat aangepast, zodat mijn 18gt400 er ook nog in kan presteren

het is wel niet meteen een makkelijke karwei...
              maar gewoon rustig aan doen, en het komt wel op zen pootjes

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

die foto's wil ik zeker graag zien en ik denk dat er nog wel meer zijn. of anders kom ik eens een keertje luisteren, want dilsen is nu niet zo ver voor mij

je mag ze ook buiten testen, misschien dat ik het dan wel hoor

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• David21
                  • Mar 2005
                  • 94

laten we dat hopen [8D]

het is trouwens wel maar één kast voorlopig..
                  het waren zo'n 2 volledige platen multiplex, dus reken op een dikke 100 euro enkel voor het hout.
                  licht zijn ze ook niet!

op dit moment zit ik dus hier.

let niet op de werkomgeving er is tegelijk nog een tuinhuis in de aanbouw, dus het was de laatste dagen nogal een puinhoop.

Groeten.
                  Last edited by David21; 28-06-07, 14:08.

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

dit ziet er toch al goed uit. Heb je alles op maat laten zagen? enja rommel dat heeft iedereen toch

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• David21
                      • Mar 2005
                      • 94

ja, ik had wel erger verwacht, zeker omdat ik tot nog toe geen hulp heb gekregen..

De panelen heb ik op maat laten zagen.
                      voor de hoeken tot 45 graden heb ik een tafeltje gekocht in de Hubo, kan je wel zien op enkele foto's.
                      de meeste stukken kon ik redelijk goed zagen.
                      alleen de wat langere stukken waren soms net niet te groot voor op het zaagtafeltje.
                      het is wel telkens zagen, en dan kijken of het overeenkomt op het plan wat ik op de zijwand had afgetekend.
                      meteen een stuk goed zagen is een kunst

kben weer ff gestopt met dat vervelende weer, maar ik hoop het tegen eind volgende week af te werken.

op de foto's kan je trouwens zien dat ik nogal problemen heb gehad met die buitenste laag van het multiplex, is dat normaal dat dat zo makkelijk loslaat op sommige plaatsen,
                      of zijn dat tekenen van wat verouderd hout?

Comment

• ivo
                        • Jul 2003
                        • 390

citaatp de foto's kan je trouwens zien dat ik nogal problemen heb gehad met die buitenste laag van het multiplex, is dat normaal dat dat zo makkelijk loslaat op sommige plaatsen,
                        Het zijn zeker geen tekenen van "ouder" hout. Dit kom omdat de verlijming aan de onderligende lagen niet goed is, meestal bij een goedkopere serie. Het probleem wat je nog ga krijgen is dat als je "koud" verlijm dat dadelijk, als je de kast in elkaar heb een aan het spelen heb, door de krachten, op andere plekken ook de toplaag los ga laten en je kast uitelkaar raakt. Daarom frees ik altijd sponingen en ga binnenkort met een lamellofrees aan het stoeien.
                        Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• David21
                          • Mar 2005
                          • 94

citaat:Geplaatst door ivo

citaatp de foto's kan je trouwens zien dat ik nogal problemen heb gehad met die buitenste laag van het multiplex, is dat normaal dat dat zo makkelijk loslaat op sommige plaatsen,
                          Het zijn zeker geen tekenen van "ouder" hout. Dit kom omdat de verlijming aan de onderligende lagen niet goed is, meestal bij een goedkopere serie. Het probleem wat je nog ga krijgen is dat als je "koud" verlijm dat dadelijk, als je de kast in elkaar heb een aan het spelen heb, door de krachten, op andere plekken ook de toplaag los ga laten en je kast uitelkaar raakt. Daarom frees ik altijd sponingen en ga binnenkort met een lamellofrees aan het stoeien.
                          dat geeft me eigenlijk geen goed gevoel...

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

citaat:dat geeft me eigenlijk geen goed gevoel...
                            Inderdaad, dit kan zeker onverwachte verassingen geven!
                            Maar met een aantal schroeven 4x50 moet het wel bij elkaar blijven hoor
                            Ga alleen NIET om de 5 cm zo'n schroef er in draaien,want dat maakt het alleen maar nog zwaker!! (doe het om de 15...25 cm)

@Ivo, lamello's zijn mooi(en sterk), maar een 'veer' over de hele lengte is nóg mooier!

Martijn.
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

citaat:@Ivo, lamello's zijn mooi(en sterk), maar een 'veer' over de hele lengte is nóg mooier!
                              In algemeen nederlands betekent dit?[:I]

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• beyma
                                • Oct 2002
                                • 1614

citaat:In algemeen nederlands betekent dit
                                Oh hahaha,sorry was even vergeten dat niet iedereen een timmerman is....

[off topic timmer cursus voor beginners]

Een 'veer' is eigenlijk een hard houten latje in een groefje.

Het mooiste is dan om twee delen in verstek te zagen ,dan krijg je al een flink groter lijm oppervlak en als je dan ook nog eens in beide delen zo'n groef zaagt,dan past daar weer dat latje in. Het zorgt er ook voor dat de verstekken niet van elkaar af kunnen schuiven tijdens het lijmen!

Je kan dit soort dingen maken zonder een speciaal stuk gereedschap (of je moet een cirkelzaag tafel al speciaal vinden)

Het gaat zo: zaag een verstek onder 45 graden, nu draai je de plank om en stel je de zaag op de juiste diepte, en zaag je weer onder de zelfde 45 graden (2x 45 = 90) een groef midden in het verstek.
                                Daarna maak je een latje op de juiste dikte van de zaagsnede en die lijm je in de groef (tegelijk met het ander deel natuurlijk)
                                Een klein spijkertje fixeert het tot de lijm droog is (spijkertje met de kop laten uitsteken,dan kan ie makkelijk er weer uit)

Een verbinding op die manier gemaakt is een schoolvoorbeeld van super sterk timmerwerk, en met de juiste gereedschappen kost het echt niet zoveel meer tijd om te maken ! [^]

Succes!
                                mvg
                                Martijn
                                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...