als ik het op een show tegenkom waar mijn installatie bij betrokken is : schaar erin......
CEE-form 100 volt, gele stekkers?
Collapse
X
-
-
Hoi Mac,citaat:Geplaatst door **************
als ik het op een show tegenkom waar mijn installatie bij betrokken is : schaar erin......
wat bedoel je hier met 'het'?
ik heb je wel verstaan, maar niet goed begrepen...
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Dat klinkt dan toch een beetje als:
Voor alle militaire (infanterie, cavalerie en artillerie enz) toepassingen = 'tussen de bosjes en het gras op de grond'.
En dan zal de marine wel een lichtgrijze versie hebben en de luchtmacht een lichtblauwe?
Het is net als met de hijsbanden:
afwijkende belastingen van de standaardwaarden gaan daar ook in (leger)-groen.
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
niet NEN1010 en NEN3140 gekeurde materialen, waaronder zwarte stekkers voor de kracht.citaat:Hoi Mac,
wat bedoel je hier met 'het'?
Ook verloopjes van 63 naar 16 met een 5x2,5 draadje : krijgen de zwaarste duurproef allertijden.
Of : zoals de logica ons vertelt : als het al kapot is, dan kan het niet meer kapot gaan.
( variant op : als het al ligt, dan kan het niet meer vallen)
Comment
-
Hoe maak jij zo'n verloopje dan? Met 5x16mm²? Zal moeilijk zijn om een 16² in een 16A stekker te krijgen...citaat:Ook verloopjes van 63 naar 16 met een 5x2,5 draadje : krijgen de zwaarste duurproef allertijden.Comment
-
Wie heeft het over een 16A-stekker?citaat:Geplaatst door Davy Gabriels
Hoe maak jij zo'n verloopje dan? Met 5x16mm²? Zal moeilijk zijn om een 16² in een 16A stekker te krijgen...citaat:Ook verloopjes van 63 naar 16 met een 5x2,5 draadje : krijgen de zwaarste duurproef allertijden.
Volgens mij redeneer je verkeerd om, en bedoelde Mac:
63A-male (=steker=pennen) -> 16A female (=contra=bussen),
Die is natuurlijk ook wel spannend, maar lang niet zo erg als:
16A-male -> 63A-female
dat is dus eigenlijk een soort van kachel of tijdelijke lamp.
Interessant om eens te horen hoe we onze aanduidingen voor dit soort verloopjes normaliseren.
Maar dat wordt wel een nieuw topic.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
16A male gaat alleen maar in een 16A stopcontact wat dus maximaal 16 A is afgezekerd.Dus hier kan je gerust verlopen naar 63 A female (als je hier je kabel mee heb uitgerust).Er kan toch nooit veel meer als 16A getrokken worden.
Andersom echter 63A male naar 16A female,waar het stopcontact is afgezekerd met 63A.Word wel spannend als je kabeltje maar 2,5 is en je wilt stiekum toch meer stroom trekken vanwege die mooie nieuwe lampen.
Allemaal nog de beste wensen voor 2004.master-qsc en de restComment
-
De belangrijkste reden dat ik zelf een afgezekerde krachtverdeler meeneem is als er bij mij iets fout zit en de automaat ligt eruit ik in ieder geval weet hoe deze te resetten.Zonder naar personeel van de gelegenheid te hoeven gaan,die eerst een half uur naar de groepenkast moeten zoeken en er vervolgens achterkomen dat een collega de laatste zekering heeft gepakt.En of dat stopcontact dan 16-25 of misschien nog zwaarder is afgezekerd intreseert me niet echt (alhoewel liever te zwaar als te licht).
master-qsc en de restComment
-
helemaal waar siem, helemaal met feesten op niet vaste lokaties,citaat:Geplaatst door Siem
In Utopia ja, daarom nemen we dus altijd een eigen afgezekerde krachtverdeler mee.citaat:... een 16A stopcontact wat dus maximaal 16 A is afgezekerd.
ach die kast hebben we geleend van de lokale aannemer
ja het frontje mist, en??[V]Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
Klopt, wij gebruiken regelmatig 400Hz instalaties, bij deze vaste instalaties wordt gebruik gemaakt van witte stekers met groene doppen en banden.citaat:In mijn cursus staat deze lijst ook, alleen groen wordt gebruikt van 100 tot 500Hz
In het veld gebruiken wij voor alle instalaties inderdaad groene stekkers, om te voorkomen dat 400 hz wordt verward met de normale 50Hz instalatie zit het slotje en de aardpin op een andere plek.techniekmoderator fora J&H Licht en GeluidComment
-
Alle CEE-form stekerverbindingen zijn te krijgen in 'uurwerk' gecodeerde versies. De standaard versie op de muur is de 6h (nokje aan de onderkank als de aardpin als onderkant wordt aangehouden). Maar voor speciale toepassingen zijn ook 3h en 9h versies te gebruiken.
Ik ben zelf tegen het gebruik van 5p. 16A 6h stekkers op motortakels. Als er een andere codering gebruikt zla worden kan één of andere onverlaat niet een motor ergens in de muur prikken zonder controller ertussen, en dus eventueel de motor, of nog erger, personen, te slopen. Maar ja, hier heeft de accountant toegeslagen, want die 3h en 9h versies zijn een grof stuk duurder."I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."Comment
-
Is het niet mogelijk om een 4p 16A 6h steker op motortakels te zetten? Volgens mij wel. Motoren gebruiken namelijk geen nul. Maarja dan moet je wel allemaal nieuwe verlengkabels maken voor je motortakels die je verder nergens anders kan gebruiken.
Lijkt mij beter. Het kost een boel.... maar dan heb je ook wat.
Gaat de nieuwe NEN-evenementen hier iets over zeggen rinus? Ik las dat jij in de werkgroep zat.
Groeten,
LykleComment

Comment