Ten eerste: Als je gaat meten, eerst je meetapperatuur TESTEN, dan METEN en daarna weer TESTEN (eerste regel voor meten aan spanningen)
Hierop kun je wel zeggen: Als ik alleen ff wil kijken of de plaatselijke hobby-bob netjes de fasen en nul op de juiste plek heeft geschroefd is dit erg overdreven. Klopt! Maar mijn reactie daarop zal zijn: Zolang je altijd op deze manier meet wordt het automatisme en meet je bij "belangrijkere" (lees: wel of niet voor de rest van je leven met je tong een rolstoel besturen) ook op de juiste mannier.
Ten tweede: Meten = weten
Stel: Je staat op een klus, alles zit tegen: ruzie met je vriendin gehad, spullen waren nog niet geladen, je moest ook nog eens tanken, publiek is al binnen terwijl jij net je trusje in elkaar aan het tikken bent etc. etc.
En je denkt: Rot maar op met dat gemeet, het zal wel goed zitten!
Je steekt je stekkertjes en je ziet ineens overal rook uit komen behalve uit je rookmachine... Nou, dat vergeef je jezelf niet zo snel hoor!
Misschien twee leuke voorbeelden:
Ooit een formule1 trailer van Bridgestone onder handen gehad waarvan het gehele electrisch circuit 380 op zijn flikker had gekregen.
Klant was niet blij! Mijn toenmalige werkgever wel want zijn omzet van die maand voor de verkoopafdeling was in een klap binnen.
Het programma "de Bus" is een week voor de start bijna niet door gegaan dankzij een foutje van Bredenoord. De aardige monteur had in de zwerfkast een aansluit-strip gespiegeld aangesloten waardoor de nul een fase was geworden. Gelukkig(?) werd op de desbetreffende CEE-form een produktie-trailer aangesloten en niet de techniek van de bus zelf, waardoor het slechts een aantal PC's, Barco's en wat intercom paneeltjes kostte.
M.v.g.
Niels
Ach... we hebben wel grotere zalen leeg gedraaid!
Hierop kun je wel zeggen: Als ik alleen ff wil kijken of de plaatselijke hobby-bob netjes de fasen en nul op de juiste plek heeft geschroefd is dit erg overdreven. Klopt! Maar mijn reactie daarop zal zijn: Zolang je altijd op deze manier meet wordt het automatisme en meet je bij "belangrijkere" (lees: wel of niet voor de rest van je leven met je tong een rolstoel besturen) ook op de juiste mannier.
Ten tweede: Meten = weten
Stel: Je staat op een klus, alles zit tegen: ruzie met je vriendin gehad, spullen waren nog niet geladen, je moest ook nog eens tanken, publiek is al binnen terwijl jij net je trusje in elkaar aan het tikken bent etc. etc.
En je denkt: Rot maar op met dat gemeet, het zal wel goed zitten!
Je steekt je stekkertjes en je ziet ineens overal rook uit komen behalve uit je rookmachine... Nou, dat vergeef je jezelf niet zo snel hoor!
Misschien twee leuke voorbeelden:
Ooit een formule1 trailer van Bridgestone onder handen gehad waarvan het gehele electrisch circuit 380 op zijn flikker had gekregen.
Klant was niet blij! Mijn toenmalige werkgever wel want zijn omzet van die maand voor de verkoopafdeling was in een klap binnen.
Het programma "de Bus" is een week voor de start bijna niet door gegaan dankzij een foutje van Bredenoord. De aardige monteur had in de zwerfkast een aansluit-strip gespiegeld aangesloten waardoor de nul een fase was geworden. Gelukkig(?) werd op de desbetreffende CEE-form een produktie-trailer aangesloten en niet de techniek van de bus zelf, waardoor het slechts een aantal PC's, Barco's en wat intercom paneeltjes kostte.
M.v.g.
Niels
Ach... we hebben wel grotere zalen leeg gedraaid!
Comment