Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van_Diemen
    • Oct 2001
    • 189

    #166
    John: "Maar laten we afwachten waar Chris mee komt, ik ben nieuwsgierig" : Lijkt me niet de juiste instelling. Ik wil graag programmeren voor dit project, maar jullie zullen ook wel met wat input moeten komen.
    Dat de GLP SD2 wat mist had ik al begrepen. Maar ik moet voor mezelf ook de basis functionaliteit op een rijtje hebben.

    Is er trouwens al een kostenplaatje gemaakt voor de hardware. Want tot nu toe hebben we het continu over software, maar..... zonder hardware doet t nog niks.

    Ik ben wel geinteresseerd in de prijs van de hardware.


    Groeten Chris van Diemen

    Bijgewerkt door - Van_Diemen op 11/10/2002 10:05:58
    Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

    Comment

    • dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

      #167
      Dave weet jij iets meer over die webruimte?
      Dan kan ik van diemen helpen met zijn 'vraag om functionaliteiten.'

      Comment

      • John b
        • Jan 2002
        • 235

        #168
        citaat: John: "Maar laten we afwachten waar Chris mee komt, ik ben nieuwsgierig" : Lijkt me niet de juiste instelling.
        Ik bedoelde de globale opzet waat je al mee bezig was.
        Maar zeg maar wat je wilt weten, mijn voorstel is om om simpel te beginnen, wel met dll's, een hardwareinterface (wat dus de comunicatie me de dmx dongle regelt, en waar je ook op je scherm kan zien wat er uitgestuurd word.
        En een simpele chaser voor maar een paar kanalen (4 ofzo).
        Gewoon om te kijken of dit gaat werken.

        Wat de hardware betreft, ik heb begrepen dat er gekozen is voor de elektuur interface.







        John.
        Doe mij maar martin(i)
        John.
        Doe mij maar martin(i)

        Comment

        • Dave
          • Jan 2001
          • 757

          #169
          citaat:
          Dave weet jij iets meer over die webruimte?
          Dan kan ik van diemen helpen met zijn 'vraag om functionaliteiten.'
          Heb niets meer kunnen vinden dat dat het 5 mb is, erg scheutig met info zijn ze niet bij @home. Heb van een aantal mensen al een lijstje met spec's binnen, maar m'n mail werkt nog niet echt super.

          Stuur de saait anders gewoon ff op, kan je ook de login-gegevens wel geven, maar dan weet je ook m'n password<img src=icon_smile_dissapprove.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

          Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
          U x I = Boem.

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #170
            volgens de elektuur zou die interface ongeveer 100 euro gaan kosten...

            Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • dj_lucv
              • Aug 2001
              • 616

              #171
              Heb toch geen kabel...


              Comment

              • Van_Diemen
                • Oct 2001
                • 189

                #172
                Ik moet zeggen dat ik 100 euro toch nog best veel vind voor een ZELFBOUW interface !

                Groeten Chris van Diemen
                Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

                Comment

                • FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

                  #173
                  Heb je enig idee wat de goedkoopste setjes kosten als je ze koopt ?

                  dus een interface en martin Lj software ofzo...

                  Denk dat je wel rond de 1000/1500 euro mag gaan denken..

                  Dan vind ik 100 euro nog niet zoveel..

                  Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                  Comment

                  • John b
                    • Jan 2002
                    • 235

                    #174
                    Wat het bouwpakketje zo duur maakt is de geprogrammeerde controller
                    geprogrammeerd €59,40
                    leeg (bij display electronics)€ 9,29 ex BTW

                    Controller (at90s8515-8pc) is zelf ook te programmeren, met een zelf te maken kabeltje (ik moet nog even uitzoeken hoe en wat)
                    is ook handig bij eventuele updates.

                    Zal eens een lijstje maken van de benodigdheden voor de interface.





                    John.
                    Doe mij maar martin(i)
                    John.
                    Doe mij maar martin(i)

                    Comment

                    • Van_Diemen
                      • Oct 2001
                      • 189

                      #175
                      Ik doelde meer op het feit dat ik heel veel
                      goedkopere zelfbouw projecten heb gezien die
                      gewoon een stuk goedkoper waren.

                      Maar als we zelf die controller kunnen proggen,
                      scheelt dat al weer 50 euro en dat vind ik dus
                      nogal op een bedrag van 100 euro!

                      John, maak maar eens een Bill Of Materials. Dan kunnen
                      we misschien eens een zo'n interface gaan bouwen en testen

                      Groeten Chris,

                      ps Dat programmatje komt eraan, heb alleen mijn pc opnieuw
                      moeten installeren omdat win XP crashte!
                      Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

                      Comment

                      • dj_lucv
                        • Aug 2001
                        • 616

                        #176
                        Ik denk dat 50 euro voor een zelfbouwproject toch wel de max is....
                        [offtopic]
                        win 2000 rulez...
                        XP heb ik slechte ervaringen mee.
                        [/offtopic]


                        Comment

                        • Van_Diemen
                          • Oct 2001
                          • 189

                          #177
                          Idd Win 2000 rules... Loopt stabiel en SNEL op al mijn pc's dus... binnenkort een opzet klaar!

                          Groeten Chris van Diemen
                          Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

                          Comment

                          • dj_lucv
                            • Aug 2001
                            • 616

                            #178
                            Hoe staat her er mee van Diemen?
                            ps. Dave heb nog niets gehoord...

                            Comment

                            • knyn
                              • Sep 2002
                              • 13

                              #179
                              hier dus een paar pics van 1 van men dmx interfaces gemaakt zoals het beschreven staat in de elektuur,

                              <center></center>
                              de gsm ligt er alleen bij om een beetje een gedacht te geven van de grootte van de print, de 2 kabeltjes zijn ps2 kabels die alleen maar voor de stroom dienen, de 2x 3 pinnetjes langst boven zijn de dmx lijnen

                              <center></center>

                              <center></center>
                              de ps2 en lpt connector...

                              <center></center>
                              proc..

                              <center></center>
                              het is weliswaar echt van elektuur...

                              <center></center>
                              achterkant van de print (wa vindden julie van men soldeerwerk?)

                              <center></center>
                              ff nog een pic van mun programmer (zit een gewone pic in)

                              als er nog vragen zijn of iets ni echt duidelijk is (door men bibberhand die de webcam vasthield ) vraag gerust

                              [edit] hmm niet alle pics werken, wel ga dan gewoon ff hier http://groups.msn.com/boskonijn/shoebox.msnw?Page=Last kijken [/edit]

                              Bijgewerkt door - knyn op 02/11/2002 16:21:47

                              Bijgewerkt door - knyn op 02/11/2002 16:23:30

                              Comment

                              • Dave
                                • Jan 2001
                                • 757

                                #180
                                Ziet er netjes uit, lijkt me makkelijk te solderen. Ik begrijp dat je ook de chip kan programmeren, dat maakt het al een stuk makkelijker.
                                Zal binnenkort de lijst weer eens doorsturen, maar heb nog steeds van een aantal mensen niets binnengekregen.

                                Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
                                U x I = Boem.

                                Comment

                                Working...