Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_lucv
    • Aug 2001
    • 616

    #106
    Heb je misschien een scanner? Zou je dan het artikel voor ons kunnen scannen?

    Comment

    • Dave
      • Jan 2001
      • 757

      #107
      citaat:
      dmx in zit wel op de print maar is niet in de software verwerkt
      is voor toekomstige uitbreidingen volgens de elektuur.
      Als we uitgaan van dit project (zelfbouw of kitjes kopen) is het naar mijn idee dus wel zaaks de software aan te passen aan de eisen van de moderne LJ. Ik zou niet weten of het goedkoper is om alles zelf te bouwen of gewoon een aantal van die printjes te kopen (korting?)


      U x I = Boem.

      Comment

      • John b
        • Jan 2002
        • 235

        #108
        citaat: Heb je misschien een scanner? Zou je dan het artikel voor ons kunnen scannen?
        Ja ik heb wel een scanner, maar niet de auteursrechten.
        je kan wel de software en de printlayout downloaden bij www.elektuur.nl
        het staat in de elektuur van april 2002

        maar wie is er echt in geintereseerd om een dmx interface te maken ??

        John.
        Doe mij maar martin(i)
        John.
        Doe mij maar martin(i)

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #109
          Ikke, mits het geen prutseridee is, maar een beetje fatsoenlijk te realiseren..

          Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • gilly
            • Jun 2002
            • 105

            #110
            ik heb (zoals eerder vermeld) wel interesse in dit poject.

            solderen kan ik wel, een printje laten belichten is ook geen probleem
            ik zit alleen met programatuur dat kan ik dus niet.
            je wilt toch een programma hebben die goed functioneert, makkelijk bedienbaar en, programmeerbaar is.

            groeten gilly

            Comment

            • gilly
              • Jun 2002
              • 105

              #111
              en niet te vergeten het inprogrammeren van de gebruikte chip (of is dit in het geval van de electuur niet nodig)

              Comment

              • knyn
                • Sep 2002
                • 13

                #112
                Hoi,

                ik heb dus al 2 van deze interfaces gebouwd, de hardware van deze kits is dik in orde (de processors zijn iets minder goed verkrijgbaar in belgie) maar nu zit ik met een klein probleem aan de software kant, elektuur heeft voor deze interface wel 2 testprogrammas meegeleverd, maar goed werkende software hiervoor (zoals bijvoorbeeld martin light jockey) moet zelf geschreven worden, vermits ik me niet zo goed kan redden in c++ ligt dit project bij mij even stil. Moest iemand hier al goeie soft voor hebben of een begin laat het me weten!

                Maar ik heb vrienden

                Comment

                • FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

                  #113
                  Dus de print werkt goed ?

                  dan is het nu voor ons tijd om aan de software kant te gaan denken lijkt me...

                  Wie kan er programmeren ?

                  Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                  Comment

                  • dj_lucv
                    • Aug 2001
                    • 616

                    #114
                    Stap 1 de dongle is ok.
                    Stap 2 een bruikbare besturing met fader ed. Moet ook zo te maken zijn, niet echt moeilijk. Als we DMX-in hebben kunnen we zelfs een gewone tafel gebruiken.
                    Stap 3 de software:
                    Ik heb eensamenstelling gemaakt van alle software-wensen in dit topic:
                    -shape gen
                    -extra fader functies als kleuren onder de fader werkend op %
                    -scan 3+6+9 maken nu een rondje met grote x en snelheid x(combinaties)
                    -wat jogs waar je snel en nauwkeurig dim, gobo, shut, focus, iris etc mee kan kiezen.
                    -Een numeriek keypad voor de spot selectie
                    -met een spot selectie geheugen van 10 laatst geselecteerde combi's.
                    -Een bank met preset focus functies
                    -macro's is ook handig.
                    -cue list
                    -scene en sequence functie.
                    -Tenminste 16, liever 32 faders en 32 instant presets met unlimited banken, scenes en sequences.(Beetje combo hard/soft)
                    -Mogelijkheid om kleur en gobo onder of fader of buttons te proggen en die live te selecteren.
                    -Live Xfade, Dim en Rate select.

                    Denk dat dit al een heel lijstje is..
                    Misschien moeten de mensen die kunnen programmeren en zin/tijd hebben dat ff laten weten. Zodat iedereen wat wat ie kan doen.

                    Verder over de website: Ik heb nu een snelle lay-out gemaakt en hoef nu alleen nog maar wat standaard pagina's te maken en een mogelijkheid om nieuwe versies van de software te uploaden voor de programmeurs.

                    So da wast.

                    Comment

                    • knyn
                      • Sep 2002
                      • 13

                      #115
                      even reageren

                      citaat:
                      Stap 1 de dongle is ok.
                      ik ben natuurlijk niet 100% zeker over dit vermits ik ook nog geen goeie soft heb gehad om hem aan te sturen
                      citaat:
                      Stap 2 een bruikbare besturing met fader ed. Moet ook zo te maken zijn, niet echt moeilijk.
                      is volgens mij een must, mischien com/usb voor dit gebruiken? gewoon toetsenbord lijkt me anders ook handig, kijk maar naar martin lj, gewoon de F toetsen gebruiken voor ceu's te starten en alle andere toetsen zijn ook programeerbaar
                      citaat:
                      Als we DMX-in hebben kunnen we zelfs een gewone tafel gebruiken.
                      een dmx-in is wel voorzien op de print, maar is nog niet ondersteund door de processor die in de dongle zit, men kan natuurlijk de soft voor deze proc (ATMEL AT90S8515) herschrijven, of men kan wachte tot elektuur een vervolg over dit project uitgeeft...
                      citaat:
                      Stap 3 de software:
                      Ik heb eensamenstelling gemaakt van alle software-wensen in dit topic:...
                      allemaal in orde mij part, zo lang dat het programma stabiel loopt en niet crashed, er is ook mogelijkheid om deze dongle aan te sturen via linux (ivm stabiliteit windows) men moet gewoon comandos naar lpt poort sturen.

                      nu is de vraag, zijn er mensen onder ons die goed overweg kunnen met c of een andere programeertaal, en is hier interesse voor dit project <img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle>

                      Comment

                      • knyn
                        • Sep 2002
                        • 13

                        #116
                        ik zal morgen proberen paar pics te maken van de print enzo voor mensen een idee te geven

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #117
                          Heej,

                          Is het geen idee om de ontwerper van de dongle niet eens aan zijn mouw te trekken inzake de echt gehaalde prestaties...

                          Elektuur kennende testen die z`on project niet echt volledig, dus in de ehte touromstandigheden...
                          Mijn collega is het bijv. nog nooit gelukt om via parallel verder te komen dan 100 stabiele kanalen..maar dat is ook alweer een ontwerp van 2 jaar oud, met een andere processor.

                          Is programeren onder visual trouwens niet een stuk meer hands-on, als je naar de functionaliteiten van het project kijkt, misschien geen verkeerd idee

                          Ralph

                          Comment

                          • BENjpt
                            • May 2002
                            • 381

                            #118
                            citaat:

                            een dmx-in is wel voorzien op de print, maar is nog niet ondersteund door de processor die in de dongle zit, men kan natuurlijk de soft voor deze proc (ATMEL AT90S8515) herschrijven, of men kan wachte tot elektuur een vervolg over dit project uitgeeft...
                            [
                            Lees ik hier Atmel? Ik heb alle progs (assembler, upload etc.) van deze 90 series.. ik heb in het verleden een hoop van deze dingen geprogrammeerd (hobby).. misschien dat er mensen geinteresseerd zijn in deze progs?
                            Als ik me niet vergis heet het JAAP en is er zelfs een website van.. zal ik eens nakijken.. Wanneer mensen geinteresseerd zijn kan ik het wel een keer op mn website zetten voor download..


                            gr..

                            Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
                            Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

                            Comment

                            • Van_Diemen
                              • Oct 2001
                              • 189

                              #119
                              He daar,

                              Jullie blijven vragen of er hier iemand kan programeren.
                              Voor de 3x JA. Ik doe heel de dag niet anders!

                              Noem de taal: C, Delphi, Visual Basic, Java (of toch maar niet), etc...

                              Het is natuurlijk wel leuk als er meer mensen zijn die hun
                              licht over het programmeer gedeelte willen laten schijnen (goh wat
                              een leuke woordspeling voor hier op het form)!

                              Voor programeren heb je dus reeds 1 vrijwilliger.

                              O ja ik kan zowel windows programma's als embedded programma schrijven (basic 51, Ansi C, etc...)

                              Groeten Chris

                              Groeten Chris van Diemen
                              Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

                              Comment

                              • John b
                                • Jan 2002
                                • 235

                                #120
                                Wat de software betreft, het is het handigste denk ik om een soort modulaire opzet te maken.

                                - De engine welke er voor zorgt dat de dmx data naar de dongle gestuurd wordt.

                                - De database (array) waar de dmx data in staat, waar dus de engine de data uit haalt.

                                - Meerdere "effect" modules, welke de data in het dmx array zet.


                                Maar eerst moeten we besluiten in welke programmeertaal we gaan werken.

                                Ik stem voor Delphi (lijkt mij daarvoor prima geschikt)

                                Wat de dongle betreft, van de elektuur dongle is de source code bekend (In het Frans <img src=icon_smile_sad.gif border=0 align=middle> ), dus naar hartelust door ons aan te passen.
                                Want of er een vervolg in de Elektuur komt, daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.

                                John.
                                Doe mij maar martin(i)
                                John.
                                Doe mij maar martin(i)

                                Comment

                                Working...