Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeMennooos
    • Aug 2000
    • 1416

    #61
    Ik weet denk ik nog wel een projectje te koop waar je door kan borduren. Ben je wel meteen al een heel eind met een reeds werkende tafel <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

    Ik moet zeggen, een stuk of wat jogs waar je snel en nauwkeurig dim, gobo, shut, focus, iris etc mee kan kiezen. Een numeriek keypad voor de spot selectie, met een spot selectie geheugen van 10 laatst geselecteerde combi's.
    Een bank met preset focus functies, macro's is ook handig.
    Daarnaast een cue list, scene en sequence functie.
    Veschillende fader en button functies.
    Tenminste 16, liever 32 faders en 32 instant presets met unlimited banken, scenes en sequences.
    Mogelijkheid om kleur en gobo onder of fader of buttons te proggen en die live te selecteren.
    Live Xfade, Dim en Rate select.

    Maar om eerlijk te zijn, gaan we nu niet het wiel opnieuw uitvinden?

    Greetz,

    De Mennooo's


    Voor het profiel en de sites. <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
    Greetz,

    DeMennooos

    Stagehands are the infantry of show business

    Comment

    • Music Power
      • Apr 2001
      • 382

      #62
      Je moet toch wat te doen hebben he Menno <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

      Greetz...Frank
      Greetz...Frank

      Comment

      • Dave
        • Jan 2001
        • 757

        #63
        Denk ook niet dat het de bedoeling was om een Status Cue met 4000 kanalen na te bouwen, maar een kleinschalige tafeltje/computerinterface bedoelt voor Drive-in werk.
        Er zijn bijvoorbeeld maar weinig kleine tafeltjes die zowel intelli als conventioneel goed kunnen aansturen, de meeste kunnen maar 1 chase tegelijk aan, en da's met parren lastig ivm. fade time.

        U x I = Boem.

        Comment

        • DeMennooos
          • Aug 2000
          • 1416

          #64
          Zeg ook nergens dat je een Status Cue moet nabouwen.
          Zou het een reden hebben dat er erg weinig kleine tafels tafels zijn voor intelli als conventioneel, die ook nog een hoop sequences tegelijk aan kan en live snel in te grijpen is?

          Staat trouwens nergens dat het een klein discoding moet zijn <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

          Greetz,

          De Mennooo's


          Voor het profiel en de sites. <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
          Greetz,

          DeMennooos

          Stagehands are the infantry of show business

          Comment

          • Dave
            • Jan 2001
            • 757

            #65
            citaat:

            dom en intelli licht wil ik er wel mee aan sturen, wel zo handig..

            Voor welk doel ?? tsja ik zit er nu over te denken om er een knoppendoos bij te bouwen die dan als soort DMX in gaat werken... dus dan zou je hem ook voor theater kunnen gebruiken... maar aangezien ik voornamelijk een disco lichtman ben zal het in de eerste plaats voor disco gebruikt worden..
            Ik zou er de volgende eisen aan stellen:
            -2 of meer faders om snelheid en intensity te regelen
            -2 chases tegelijk, zodat par en intelli gelijk gechased kan worden.
            -Knoppen om chases en scenes naar voren te halen

            Kortom een sturingkje dat iets meer kan dan een gemiddelde scanmaster van botex.

            U x I = Boem.

            Comment

            • dj_lucv
              • Aug 2001
              • 616

              #66
              Misc. Is het handig om 4 of 8 faders( net naar keuze van de gebruiker te nemen voor de parretjes en dan nog 2 of 4 voor het intelli licht. Er hoeft echter gteen verschil tussen die faders te zijn dus. Gewoon 10 of 12 fadertjes in een 19" behuizing naast elkaar met eventueel nog wat potmeters om bijv. de snelheid van de chasers in te stellen.

              Je kunt softwarematig zoveel chases maken als je wilt. Dat kost bijna geen rekenkracht. Maximaal zijn dus (bij 12 faders) 12 chases mogelijk, je kunt namelijk iedere lamp ook zijn eigen tempo geven, maar dat is erg overdreven. Als we nou iets van 4 chases nemen die je op het beeldscherm een bepaald patroon kunt geven maar het tempo kan met een potmeter.

              Willen we trouwens ook dat tafeltje een DMX uitgang geven of mag het gewoon op een analoge manier aangesloten worden op de pc. Anders zou je namelijkook andere tafels op de pc aan kunnen sluiten, dus ook kant en klare paneeltjes met faders..

              Comment

              • Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

                #67
                Hoi,


                leuk idee:

                dus een 19"-paneeltje met 12 faders, 12 draaipots en 12 drukknoppen

                -faders voor de dimmer van je chase of scene
                -draaipots boven de faders voor de snelheid van je chase
                -drukknoppen onder de faders om een chase of scene te flashen


                Rest (zoals fadetime en opbouwen van chase) in pc doen. Faderpaneeltje aan pc hangen via USB.
                Via USB een dmx-out aan je pc-hangen (zoals bv. sunlite-interface).


                Groet,

                Wouter
                Wouter Verlinden
                Creative Sound & Light Development

                Comment

                • dj_lucv
                  • Aug 2001
                  • 616

                  #68
                  Je kunt die faders gewoon door de gebruiker zelf laten koppelen, dan heeft iedereen zijn ideale tafel..

                  Comment

                  • storeman
                    • Mar 2002
                    • 56

                    #69
                    Ik heb ook wel 's een elektuur bij de electronicawinkel zien liggen, daarin beschrijven ze allerlei dingen met aansturing via dmx en computer. Zelf printplaatjes solderen en de software schrijven, misschien dat jullie dat nog kunnen gebruiken bij jullie project

                    Comment

                    • dj_lucv
                      • Aug 2001
                      • 616

                      #70
                      citaat:
                      misschien dat jullie dat nog kunnen gebruiken bij jullie project
                      Weet je toevallig in welke? Of heb je misc. dat artikel zoat we daar wat mee kunnen doen?

                      Misc is er ook wel iemand die een werkende dmx kaart heeft die we verder kunnen gebruiken. Dus gewoon een hele goedkop pci kaart?

                      Comment

                      • gilly
                        • Jun 2002
                        • 105

                        #71
                        goh ik heb t allemaal zo gelezen en ben ook enthousiast geworden om zo'n projectje te ondernemen....

                        dimmerpack en scanners wil ik er dan op (die zijn al dmx) maar dan wil ik ook gewoon voor de aan-uit lichteffecten(zwenkspots spiegelbol ed.) een switchpack maken op dmx is daar wat op te vinden?

                        kijk het switchen opzich moet geen probleem zijn want daar gebruik je gewoon relais voor maar het dmx gebeuren he...
                        is daar wat voor te vinden?

                        Comment

                        • johan L.
                          • May 2001
                          • 384

                          #72


                          bij het ttl kan je een 6 kanaals dmx print bestellen waar je dan zelf bijvoorbeeld 6 10a solidstates achterhangt en er een goede stroomverdeling inmaakt dus bijvoorbeel 3p 16a in en dan 6x 10a schakelbaar door je multy en 2x 13a vastespanning.

                          je moet hier dan wel rekening mee houden met het maximale vermgogen wat door je multikabel mag.


                          Back from the death
                          Net deed ie het nog.

                          Comment

                          • Tiemen
                            • Dec 2001
                            • 944

                            #73
                            Op de betere dimpacks kan je je dim-curve kiezen, en daaronder zit ook gewoon de aan-af curve, en dan kan je gewoon switchen.

                            Tiemen

                            Comment

                            • John b
                              • Jan 2002
                              • 235

                              #74
                              Hier een overzicht wat er de laatste tijd in de Elektuur over dmx512 is gepubliceerd
                              Mei 2001 Hoe werkt DMX
                              September 2001 Midi naar DMX converter
                              November 2001 8 kanaals DMX demultiplexer
                              Maart 2002 relais uitbreiding voor DMX demultiplexer
                              Juni 2002 4 kanaals DMX dimmer

                              John
                              John.
                              Doe mij maar martin(i)

                              Comment

                              • John b
                                • Jan 2002
                                • 235

                                #75
                                Een zelfbouw DMX dongle projekt (printerpoort naar dmx)


                                John.
                                Doe mij maar martin(i)
                                John.
                                Doe mij maar martin(i)

                                Comment

                                Working...