opkomend vertraagd schakelen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Het omgekeerde gebeurde in ouwerwetse meterkasten ( met smeltpatronen) waar een kortsluitstroom begrensd werd door de PTC die de smeltdraad vormt.
    - Hetgeen hier ook een oplossing zou kunnen zijn. Automaten eruit, of drie trappen te zwaar, en gewone stoppen erin.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

We raken een beetje off topic, maar zoals je weet bestaat de smeltdraad in een zekering uit twee metalen. Elke keer als een zekering overbelast wordt, zullen de metalen wat verder legeren, waardoor de eigenschappen veranderen en wel zo dat een steeds geringere overbelasting toegelaten wordt. Dat is ook de reden dat op zeker moment de zekeringen van de stroomleverancier, toch het loodje leggen, terwijl ze behoorlijk zwaarder zijn als de huiszekeringen. Iedereen die wel eens thuis wat gelast heeft met een lastrafo en daarbij meermalen een 16A zekering heeft opgestookt, heeft wel meegemaakt dat na een aantal malen een zekering van 25 A of meer de geest gaf.
      Overigens zijn er diverse merken versterkers, die de NTC's gewoon standaard ingebouwd hebben, zeker als ringkernen worden toegepast. Het is een veel goedkopere oplossing, dan inschakelen met een weerstand, dat even later wordt overbrugd door een relais.

Speakertech
      Last edited by speakertech; 24-09-12, 12:13.
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• ebels
        • Jan 2006
        • 28

Microcontrollertje met wat standaard randcomponenten en je bent er.
        Contacten zijn 'open collector' waarmee een relais geschakeld kan worden.
        Je zou hier zelfs nog dip-switches aan kunnen hangen om inschakeltijden te varieren.
        Last edited by ebels; 18-10-12, 13:16.
        Putting the B back in the Bass.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by ebels
          Microcontrollertje met wat standaard randcomponenten en je bent er.
          Dan wordt een hardware probleem, een software probleem. Lastig als je alleen goed kunt solderen.
          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• mvdwerff
            • Sep 2010
            • 144

En totaal onnodig daar de componenten gewoon in relaistechniek beschikbaar zijn.
            Mark van der Werff
            Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

gewoon miniplc'tje met een paar relais erachter , er ligt hier vast nog wel zoiets..

Comment

• freek
                • Aug 2008
                • 238

Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor het meedenken. Wordt enorm gewaardeerd. Ik moet zeggen dat ik gekozen heb voor een kant-en-klaar oplossing. We zijn nu aan het testen met geschakelde 220 blokken van APC en het ziet er goed uit.
                Vroeger was ik zeker van de zelfbouw pakketjes, maar nu is het goedkoper om iets te kopen dan zelf 2 dagen te gaan zitten bakken.

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Iets dergelijks bestaat ook in een nette 2HE behuizing: http://www.tripleaudio.nl/?showart=1641
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• ebels
                    • Jan 2006
                    • 28

Software geen enkel probleem.
                    Binnen 10 min. kan ik er een stukje software bij leveren
                    Idd niet de meest snelle oplossing, maar wel verreweg de goedkoopste
                    Putting the B back in the Bass.

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Originally posted by ebels
                      Software geen enkel probleem.
                      Binnen 10 min. kan ik er een stukje software bij leveren
                      Idd niet de meest snelle oplossing, maar wel verreweg de goedkoopste
                      Ik zou willen dat ik die vaardigheid ook had, nope dus.
                      Het is net als met muziek. Heb je er geen gevoel voor, leer je nooit pianospelen, of goed musiceren.

Speakertech

Comment

Working...