opkomend vertraagd schakelen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

opkomend vertraagd schakelen.

Vraagje,
    Ik ben op zoek voor meerdere tijdelijke installaties (ong 3 maanden max) naar een 220 schakel systeem waarbij de geschakelde stopcontacten na elkaar vertragend inschakelen. Dit omdat we met meerdere versterkers zitten die ervoor zorgen dat de 16A zekering eruit klapt bij tegelijk inschakelen. Als ik de versterkers na elkaar inschakel is er niks aan de hand.
    Wat ik bijvoorbeeld zoek is een kastje met 1x shuko in, 5x shuko uit met een opkomende vertraging van elk 10 sec. Nu kan ik dit helemaal zelf bouwen met componenten maar ik vroeg me af of iemand weet of dit al bestaat?

De componenten (lees relais) zelf ben ik bekend mee, het gaat me om een bestaande totaal oplossing.

Alvast bedankt.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Denk dat dat zelf bouwen wordt....
    Wat het proberen waard is is om te testen of je alle versterkers tegelijk van spanning kunt voorzien via een stevige weerstand waardoor de voedingen zich op kunnen laden en die na een paar seconden overbrugd wordt door een relais.
    Dat scheelt een hoop componenten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• freek
      • Aug 2008
      • 238

Bedankt voor de reactie. Inmiddels wel deze blokken gevonden. Klik. Hiermee kun je via een netwerk aansturing 4 aparte shuko's schakelen. Schijnt nog te werken ook.
      Zou voor mij ook kunnen werken aangezien we alle projectoren ook via netwerk aan- en uitzetten, dus de netwerkaansturing ligt er al.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

ik weet dat deze discussie een jaar of wat geleden ook speelde, en daar had dr dB volgens mij een schakelingetje voor, voor in de versterkers.
        Inderdaad met dat vertraagd opkomende relais, wat een shunt in de voeding overbrugde.

Anders een PLC'tje met relais, inderdaad.

zoekt en gij zult vinden.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Een kennis heeft zo'n ding wat vetraagd de boel inschakelt. Leuk spul, maar merk/type durf ik zo echt niet te zeggen...
          Het bestaat dus absoluut wel!
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Ach met een logo van Siemens is dat zo op te lossen. schakeltijd kun je simpel instellen., dan een contactor erachter en huppa.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by chippie
              Ach met een logo van Siemens is dat zo op te lossen. schakeltijd kun je simpel instellen., dan een contactor erachter en huppa.
              dat zei ik, een PLC'tje erachter en klaar is klara..

Comment

• mvdwerff
                • Sep 2010
                • 144

Wat is er mis met meerdere tijdsrelais? Meestal kun je daarop de vertragingstijd instellen van enkele secondes tot minuten. Koop voor 3 versterkers, 3 relais en stel ze allemaal anders in, en klaar is kees.
                Mark van der Werff
                Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by mvdwerff
                  Wat is er mis met meerdere tijdsrelais? Meestal kun je daarop de vertragingstijd instellen van enkele secondes tot minuten. Koop voor 3 versterkers, 3 relais en stel ze allemaal anders in, en klaar is kees.
                  De prijs? Afgezien van het feit dat een tijdrelais geen vermogen kan schakelen ( vaak transistor, zelfs) zit je met een logootje van nog geen 100 euro met iets meer mogelijkheden...

Comment

• mvdwerff
                    • Sep 2010
                    • 144

Originally posted by MacGyverSounds
                    De prijs? Afgezien van het feit dat een tijdrelais geen vermogen kan schakelen ( vaak transistor, zelfs) zit je met een logootje van nog geen 100 euro met iets meer mogelijkheden...
                    Maar ook met een logotje kan je geen vermogen schakelen. Met (kleine) contactors werken is dus sowieso een pre. Tijdrelais zitten rond de 25 EUR ps.
                    Mark van der Werff
                    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• freek
                      • Aug 2008
                      • 238

Bedankt voor de info. Helaas dus geen kant en klare oplossingen. Dan maar zelf gaan klussen.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Zoals je in oudere trends kunt lezen heb ik hier een simpele oplossing voor ontworpen en deze worden wekelijks succesvol ingezet. De meeste in combinatie met crest pro eindtrappen. Referentie en demo mogelijk. Ik kan ook pcb's en onderdelen leveren.

Comment

• freek
                          • Aug 2008
                          • 238

Beste DJ antoon,

Kun je mij wat meer info sturen via PM, wil hier graag wat meer van weten. Je refereert naar oudere trents maar ik kon niks vinden. Wellicht een linkje?

Dank alvast.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Eaton heeft een 8 uitgangen Easy = 12,50 per timer... stevig relais moest er sowieso nog achter.

Comment

• jakobjan
                              • Jul 2002
                              • 599

Kost een paar centen maar deze schakeld 16A

3 van dezen en je bent klaar
                              Jakob-Jan
                              Lightjockey Beta tester
                              Freelance Licht tekkie

Comment

Working...