opkomend vertraagd schakelen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by jakobjan
    Kost een paar centen maar deze schakeld 16A

3 van dezen en je bent klaar
    Voor vijf uitgangen heb je er vier nodig. Bovendien was het voor een aantal projectjes, dus viermaal,maal het aantal projecten. Wordt redlij kostbaar.
    Net als solid state relais, zijn er in soortgelijke modules ook softstarters. Misschien is dat een oplossing.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• freek
      • Aug 2008
      • 238

Originally posted by speakertech
      Voor vijf uitgangen heb je er vier nodig. Bovendien was het voor een aantal projectjes, dus viermaal,maal het aantal projecten. Wordt redlij kostbaar.
      Net als solid state relais, zijn er in soortgelijke modules ook softstarters. Misschien is dat een oplossing.

Speakertech
      Van de prijs schik ik niet echt, maar is toch niet helemaal wat ik zoek. Misschien een beetje meer info.
      Het gaat om kunst installaties in bestaande gebouwen. Veelal heeft de kunstenaar een eigen AV leverancier die de spullen meenemen. (wij zijn dus geen eigenaar). In de meeste gevallen komen ze met een groot 19" rack waar zowel media players als versterkers inzitten. Alles aangesloten op 1 16A CEE. Ik kan dus niet teveel sleutelen aan de opzet. Het enige wat ik kan eisen is dat ze alle voedingkabels van de versterkers apart moeten aanbieden. (Shuko of CEE).
      Oplossing in de meterkast zijn dus verre van ideaal.

Maar ik geef nog niet op.

Wederom bedankt voor het meedenken.

groet

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by jakobjan
        Mijn ervaring is dat je al snel 30% goedkoper uit bent bij een andere leverancier als genoemde...
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

let ff op: die 16A schakelt hij niet, maar daarmee mag hij afgezekerd worden ... schakelvermogen AC2 = 3A.
          Ik zou trouwens de amps gewoon aan laten staan, of de conciërge van dienst een korte training geven...

Comment

• freek
            • Aug 2008
            • 238

Originally posted by MacGyverSounds
            Ik zou trouwens de amps gewoon aan laten staan, of de conciërge van dienst een korte training geven...
            Dat de stroom eraf moet heb ik ook niet bedacht, maar kom je steeds vaker tegen bij gebouwen, waarschijnlijk iets met de verzekering met kans op brand 's nachts.

Dat er niemand langs kan lopen om het aan en uit te zetten is een keuze van de opdrachtgever. Meestal mogen conciërges of suppoosten niet aan de installatie zitten. Waarschijnlijk ook iets met de verzekering.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

had Carver daar vroeger ook niet een of andere mooie oplossing voor?

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by freek
                Het gaat om kunst installaties in bestaande gebouwen. Veelal heeft de kunstenaar een eigen AV leverancier die de spullen meenemen. (wij zijn dus geen eigenaar). In de meeste gevallen komen ze met een groot 19" rack waar zowel media players als versterkers inzitten. Alles aangesloten op 1 16A CEE.
                Aan de rekjes wil je niets veranderen, dus als er meer versterkers in zitten, gaan ze gelijktijdig aan.
                De opstellingen staan in meer gebouwen, dan lijkt me het inschakelen toch geen probleem
                Je zou tussen het rekje van de kunstenaar en de netvoeding die jij levert, een zbz unit kunnen zetten, met een ntc erin. Zbz= zo binnen zo buiten, dus netsteker in, contra uit en in het kastje voor de aanraakveiligheid de NTC. Deze zijn een paar ohm in koude toestand en bij opwarmen nog slechts tienden van ohms. Bij 16 ampere, dus 1 a 2 volt spanningsverlies. Ik heb ze gebruikt om zware 22A regeltrafo's in te schakelen. Zoeken op inrush current protectors. Klein en kosten nagenoeg niets.
                Overigens hoe wil je in een keer alles inschakelen als de sets verdeeld staan over diverse gebouwen?

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• CoenCo
                  • Feb 2005
                  • 230

Volgens mij zoek je zoiets: http://www.furmansound.com/product.p...&id=PS-PROE_II

Comment

• freek
                    • Aug 2008
                    • 238

Aan de rekjes wil je niets veranderen, dus als er meer versterkers in zitten, gaan ze gelijktijdig aan.
                    Niet perse, zoals ik al zei kan ik eisen dat ze alle versterkers op aparte voedingslijnen aanbieden.

De opstellingen staan in meer gebouwen, dan lijkt me het inschakelen toch geen probleem
                    Je zou tussen het rekje van de kunstenaar en de netvoeding die jij levert, een zbz unit kunnen zetten, met een ntc erin. Zbz= zo binnen zo buiten, dus netsteker in, contra uit en in het kastje voor de aanraakveiligheid de NTC. Deze zijn een paar ohm in koude toestand en bij opwarmen nog slechts tienden van ohms. Bij 16 ampere, dus 1 a 2 volt spanningsverlies. Ik heb ze gebruikt om zware 22A regeltrafo's in te schakelen. Zoeken op inrush current protectors. Klein en kosten nagenoeg niets.
                    Kijk, hier heb ik wat aan, ik ga eens testen met die ntc.

Overigens hoe wil je in een keer alles inschakelen als de sets verdeeld staan over diverse gebouwen?
                    internet en interne netwerken. vervolgens omzetten naar PJ-link, rs-232, rs-422, GPIO of iets anders.

Comment

• freek
                      • Aug 2008
                      • 238

Originally posted by CoenCo
                      Volgens mij is dit toch niet helemaal wat ik nodig heb, maar ik kan het een keer proberen. Bedankt voor de tip.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

had Carver daar vroeger ook niet een of andere mooie oplossing voor?
                        Carver had op de achterkant van (in ieder geval de PT serie) een barrier strip zitten voor in-out schakel toepassingen inderdaad. Je kon dan de amp aanzetten met een externe spanning van +5 tot +15 V=, Met een schakelaar kon je deze optie activeren.

Het zat er op...., maar of we het nou gebruikt hebben is me ontschoten.

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Nog even een linkje naar de NTC weerstanden. Let op, je mag ze niet parrallel schakelen. De weerstand die het snelst opwarmt, krijgt alles voor zijn kiezen.
                          TDK Electronics (previously EPCOS) manufactures electronic components. TDK Europe is the TDK Group's European sales company for electronic components sold under the TDK and EPCOS brands.

Speakertech

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

het lullige van die NTC's is dat ze het alleen doen als er wat vermogen verstookt wordt. Geen vermogen = afkoeling, en dus weer spanningsverlies.

Ik zou gewoon voor die vermogensrelais gaan, de klant betaalt tenslotte toch, of idd die Carvers zien te versieren.

Comment

• 4uss
                              • Aug 2005
                              • 578

Kost een vermogen, doet wel o.a. wat je wilt. Je kunt via een webinterface de poorten schakelen, en ook de inschakelvertraging instellen per uitgang. Er zit ook een belastingsindicatie in ampère (A) op d.m.v. een LCD (ook via webinterface uit te lezen). Mijn ervaring bij gebruik in een serverrack is dat ze goed en stabiel werken.

Comment

• speakertech
                                • Jan 2008
                                • 1697

het lullige van die NTC's is dat ze het alleen doen als er wat vermogen verstookt wordt. Geen vermogen = afkoeling, en dus weer spanningsverlies. .
                                Da's niet zo lullig hoor! Bij kleine stromen warmen ze inderdaad niet erg op, maar de hogere weerstand geeft niet veel meer spanningsval, omdat de stroom veel kleiner is. ( Iets met wet van ohm ofzo),
                                16 amp bij 0,1 ohm , 1, 6 volt verlies.
                                1 amp bij 1 ohm, 1 volt verlies.
                                Aangezien de meeste apparaten een spanningvariatie aankunnen van plus en min 10 procent, valt dit helemaal binnen de narge.

Ik heb ze meerdere malen ook toegepast in projecten, waar in de meterkast (te) snelle zekeringautomaten zaten, dus niet alleen regeltransformatorn. Zonder knutselen aan de meterkast en/of versterkers, in mijn ogen een prima oplossing.

Speakertech
                                Last edited by speakertech; 24-09-12, 12:01.

Comment

Working...