Flightcase bouwen
Collapse
X
-
Hout zit niet in het productaanbod van J&H, dat klopt. Hiervoor verwijzen we je graag naar flightcase bouwers zoals Nico. Die kunnen je een goede kwaliteit berkenmultiplex voorzien van een HPL toplaag leveren.
insteek- of hoek.... http://www.licht-geluid.nl/shop/t-ze...px#Bouwmethode
Wat je kiest is aan jou als bouwer, qua sterkte maakt het weinig tot niets uit.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Volgens mij?
Is de binnenzijde ook altijd glad en gebruik je dus
houtpopnagels, die in het hout gaan.
Als je wilt gaan ringen, dan heb je popnagels voor
staal of allu nodig en ook wat langere, die dan door en
door het profiel gaan?
Vraag gelijk maar ff aan Nico?
grtz
Nes
ps 1 Nee, ik heb geen aandelen bij Nico, hij levert gewoon topwerk!
ps 2 Bij insteekprofiel hoef je heel wat minder te poppen
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
dit heb ik eens van een site gekopieerd:
Dit kan je trouwens stellen als algemene regel: je gebruikt steeds lange popnagels (12,5 mm), tenzij voor de bevestiging in het sluitprofiel, dan gebruik je korte (9,5 mm).
en zo heb ik het al bij 7 cases toegepast die ik heb gemaaktComment
-
En je gebruikt dus de popnagels met ribbels! Die houden goed in het multiplex.Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Beste allemaal,
Toen ik begon aan het bouwen van de flightcase, heb ik beloofd om ook foto's te maken. De flightcase is inmiddels af en daarom wil ik graag een aantal foto's met jullie delen.
Graag zou ik ook jullie feedback horen
De foto's zijn met de telefoon gemaakt, helaas beetje onduidelijk dus
Greetz

Comment
-
Ziet er netjes uit.
Verrassend dat de binnenkisten ook zijn voorzien
flightprofiel. Haal je die er makkelijk uit?
Kun je makkelijk bij je statieven, op de foto lijkt
het dat je toch diep moet gaan eer je erbij bent?
Voor de looks zou ik de binnenzijde nog ff zwart spuiten,
evt. het statievencompartiment bekleden met vinyl?
Het topdeksel kun je evt. laten scharnieren aan de langezijde,
dat scheelt je eraf tillen en in de weg staan van het deksel.
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Beste Nes,
De binnenkant is inderdaad voorzien van profiel en dat heb ik gedaan omdat ik het mooi vindt, en omdat het steviger is. De bakjes hebben nogal wat te verdragen en ik wist niet zeker of houtlijm en spijkertjes daar geschikt voor zijn. Wat betreft het eruit halen gaat dat vrij makkelijk. Mede door de grip van het profiel. Wel is het nog de bedoeling om er handvatten aan de binnenkant aan te zetten.
De statieven zitten inderdaad diep, maar het is nog te doen. Het heeft geen irritatie opgeleverd haha. Het is ook nog de bedoeling om het zwart te spuiten. Ik heb de bovenkant wel bekleed omdat ik niet wou dat de bakjes krassen in de verf, dat zou lelijk worden.
Wat betreft het scharnieren vonden wij het als band makkelijk dat je vanaf alle kanten bij de kist kunt als je aan het opbouwen ben. Volgens mij is het ook makkelijker om op die manier de binnenbakjes eruit te halen. Je hebt eigenlijk gewoon alle ruimte nu.
Ik denk dat ik aan deze kist niets meer verander, maar voor een volgende kan ik alle tips meenemen natuurlijk
Comment

Comment