stageblok

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by DJ Antoon
    Nooit geen harting 16 breakout boxen gezien met speakons erop?
    nee... en die wil ik ook niet zien ook, anders gaat het mes erin..

Comment

• maestro2104
      • Jun 2012
      • 26

Ik zie wel altijd harting met projector, maar dat is meestal omdat ik de beeld boer aanbied om in me harting blok te prikken, scheeld kabel en ziet er netter uit.
      Maar geluid zou ik nooit aanbieden dan gaat het brommen als de best.

Ik snap ook waarom H16 niet voor geluid is. ik zal het gewoon appart houden

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by vasco
        Dus altijd
        Ik heb nog nooit H16 met speakons of überhaupt H16 voor gebruik met geluid gezien.
        Ik kom het regelmatig tegen bij bedrijven die licht EN geluid doen. Scheelt weer een extra kabels met nieuwe connectoren in je vloot introduceren...

Zolang je licht in de lucht hangt en je geluid op de grond, is er niet veel aan de hand. Daarbij is de inzet meestal beperkt tot een makkelijk verdeelblok voor monitoren oid. Scheelt gewoon 4/8 aparte kabels trekken en weer oprollen.

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Ik vind het maar eng. Hoe vaak gebeurt het niet dat de lichttech een setje parren op de grond bedenkt, of een stapeltje MH's op de grond. Allemaal gevoed via een breakout op dimmer of vaste prik? Hoe vaak gebeurt het niet dat een stagair mee is om o.a. de kabels te trekken?
          Geef mij maar een speakon 8P naar 4x 2P voor de monitoren.

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

er was een bedrijf zo slim geweeest om inderdaad een H16 naar 2x NL8 breakout te maken.
            ging prima totdat een keer een rigger de verkeerde H16 in de takelsturing drukte, toen werd het diafragma's rapen geblazen.
            en dan heb je licht bedrijven die onze soca 19 gebruiken om lampen mee aan te sluiten.
            terwijl soca toch echt meer een audio connector is. dir kan dus ook fout gaan omdat op veel ampracks ook soca word gebruikt
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• maestro2104
              • Jun 2012
              • 26

Ik gebruik harting break in / break out ook als verleng snoers soms voor speakers, zou iemand zo dom kunnen zijn om hem in een dimmer te stoppen
              maar nog nooit gebeurd, schrijf er altijd groot op SPEAKERS Vaste spanning.
              Verder patch ik meestal zelf het licht, dusja kan weinig fout gaan aangezien ik weet wat wat is

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by maestro2104
                Ik gebruik harting break in / break out ook als verleng snoers soms voor speakers, zou iemand zo dom kunnen zijn om hem in een dimmer te stoppen
                Verder patch ik meestal zelf het licht, dusja kan weinig fout gaan aangezien ik weet wat wat is
                Beste Meester (=betekenis van maestro),

Ik snap niet dat wij allen zo dom kunnen zijn om zoveel geld uit
                te geven aan allerlei verschillende connectors en aansluitingen.

Verder is het mss goed dat wij allen gaan verhuizen naar een
                geluidssite voor heikneuters en ons niet langer professionals
                noemen. Naast jou hebben wij hier eigenlijk niets te zoeken.
                Ik durf niet eens in jouw schaduw te gaan staan.

Nu is het wel zo, dat de meesten van ons zich houden aan bepaalde
                standaards, waarvan we weten dat deze werken, en
                veelal niet leiden tot discussies, of,....... tot fouten.

Als ik jou was, zette ik snel powercon kabeldelen op je speakersnoeren,
                welke je laat komen uit je Hartings.

Btw, weet je dat je speakersignaal ook gewoon kunt laten lopen door shuko's?

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

(Zucht...)

Wacht maar tot er een keer iemand "mee komt helpen", of je een stagiaire krijgt...

Het gaat hoe dan ook mis, gebruik de spullen in ***snaam waar ze voor gemaakt zijn en in dit geval waar iedereen ze voor gebruikt, het gaat veel te snel mis...

Trouwens, SPEAKERS krijgen geen vaste spanning, tenzij jij actieve speakers gaat voeden met een H16? (waar dan weer krachtstroom voor uitgevonden is)

Hoe moeilijker je doe, hoe harder het misgaat, Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by NesCio01
                    Btw, weet je dat je speakersignaal ook gewoon kunt laten lopen door shuko's?
                    Ai wat heb ik veroorzaakt.
                    Sommige mensen hier kijken echt alleen vanuit hun straatje of werkwijze.
                    Al deel ik de mening dat ik het liever niet doe, toch heeft het zo zijn voordelen voor sommige toepassingen. Ga maar eens aan een roemeense standbouwer uitleggen hoe hij in een beursstand allerlei kabels moet leggen tijdens de opbouw, terwijl jij er nog lang niet bent (andere klus), op plaatsen waar je achteraf niet bij kunt. (Beurs is geen kabels in het zicht) Dan ben je erg blij dat er zo min mogelijk type kabels liggen en liefst nog een spare waar je op aan kunt sluiten, als de stand klaar is, en jij nog 1 dag hebt om alles werkend te krijgen. Iedereen die op die manier werkt weet heel goed het risico, en zal er wel voor oppassen.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

En nu ben je een keer verhinderd en moet iemand anders het doen in een recordtijd op een podium met heel schaarse verlichting......
                      De kans dat er 140 dB 50 Hz brom uit je speakers komt is dan aanzienlijk toegenomen.....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

Long story short, sommige bedrijven waaronder AED hebben speakon+schuko op H16 met een iets andere pinout dan lichtmulti's en dat werkt als een trein! Mensen die zo een systeem niet snappen horen ook niet thuis op het podium.
                        There is no substitute for imagination

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by MusicXtra
                          En nu ben je een keer verhinderd en moet iemand anders het doen in een recordtijd op een podium met heel schaarse verlichting......
                          De kans dat er 140 dB 50 Hz brom uit je speakers komt is dan aanzienlijk toegenomen.....
                          Dat is nou net de toepassing, waar je het waarschijnlijk nooit tegen zult komen, simpel omdat je daar je speakons neer gooit waar je maar wilt... Er is niet enkel rock 'n' roll geluid in de wereld.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Al deel ik de mening dat ik het liever niet doe, toch heeft het zo zijn voordelen voor sommige toepassingen. Ga maar eens aan een roemeense standbouwer uitleggen hoe hij in een beursstand allerlei kabels moet leggen tijdens de opbouw, terwijl jij er nog lang niet bent (andere klus), op plaatsen waar je achteraf niet bij kunt. (Beurs is geen kabels in het zicht) Dan ben je erg blij dat er zo min mogelijk type kabels liggen en liefst nog een spare waar je op aan kunt sluiten, als de stand klaar is, en jij nog 1 dag hebt om alles werkend te krijgen. Iedereen die op die manier werkt weet heel goed het risico, en zal er wel voor oppassen.
                            ALS je een ding wil gaan doen die afwijkt van een norm / gewoonte.

DAN all the way. En OOK een totaal andere connector kiezen.

Amphenol / Harting / company deutsch / Lemo hebben allemaal speciale connectors die veel beter zijn toegespitst. (met key pinning mogelijkheid enzo dat je nooit fouten krijgt)
                            Jij bent bezig voor een toepassing een bedrijfseigen standarisatie te gebruiken. Dat is prima en zelfs heel nuttig.
                            Maar doe het dat goed. Assumption is the mother of all fuckups. Door iets wat er uit ziet als een norm zodanig toe te passen dat het in jouw systeem schade toebrengt als je het volgens de norm ergens insteekt. Dan ben je mim echt verkeerd bezig. Een keer een fout en de besparing is omgezet in schadekosten.
                            Last edited by showband; 09-06-12, 12:51.
                            lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by showband
                              Jij bent bezig voor een toepassing een bedrijfseigen standarisatie te gebruiken. Dat is prima en zelfs heel nuttig.
                              Ho ho, ik heb het niet verzonnen, ik werd er destijds ook mee geconfronteerd, in 1e instantie reageerde ik ook een beetje zoals de meeste hier, later zag ik ook pas het voordeel er van in. Toch zijn er blijkbaar meer mensen die het kennen (qvt, maestro) en er mee werken. Dus het staat niet op zich, het zijn ook niet de kleinste bedrijven die er mee werken...

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Toch denk ik niet dat ik de enige ben die een shuko steker in een
                                stopkontakt (WCD) met daarop 230V zal stoppen?
                                Dat die steker nu juist in een amprack moet waarop de bezige bij
                                de uitgangen van z'n amp heeft gemonteerd, zal bij mij
                                iig niet echt snel door m'n hoofd spelen.

Maar ja, ik ben dan ook een liefhebber van standaardaansluitingen
                                en zal ook niet snel warm op 1, koud op 2 en 0 op 3 solderen (XLR),
                                uhhhh, waarom niet

gewoon omdat de rest van de wereld dat niet zo heeft.
                                (een enkele uitzndering daargelaten).

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...