stageblok

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Krijgen we over een paar weken een topic met de vraag hoe je die irritante 50Hz brom wegkrijgt uit het FOH geluid?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• maestro2104
      • Jun 2012
      • 26

Originally posted by MusicXtra
      Krijgen we over een paar weken een topic met de vraag hoe je die irritante 50Hz brom wegkrijgt uit het FOH geluid?
      Zoals ik al vermeld heb, schuko komt er niet bij

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

In kabels die door jan en alleman elke dag opgebouwd en afgebouwd worden spanning en signaal combineren in een connector vind ik niets.

Goede combikabels hebben losse connectors, denk aan die speakcon en 220V combi's. Maar denk eens aan flashovers van een slecht contact in de buurt van een microfoonaarde...
        Licht, geluid, horeca en spanning zijn vier kabelsoorten waar je vooral niet teveel van bij elkaar in de buurt moet houden.
        lekker belangrijk!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Originally posted by maestro2104
          Mijn vraag:
          Ik wil een stage blok voor xlr gaan maken, en dan m/f per kanaal
          dit moet dan via Harting16.

Hierbij wil ik ook 2x schuko groepjes (220V/230V hoe je het maar wil noemen)

Wat moet ik met de aarde van de Xlr en schuko doen?
          Zoals ik al vermeld heb, schuko komt er niet bij
          ik mis wat?
          lekker belangrijk!

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Ok, dan ga ik wss alleen xlr erover doen
            Originally posted by showband
            ik mis wat?

Ja, vorige pagina.

Wat ik nog steeds niet snap is wat voor kabel die jongen nou heeft (100km)? Is dat xG2,5 licht/takelsturing? Wil je daar XLR lijnsignalen overheen drukken? Of licht (stroom, vanuit de dimmer) op XLR? Ik snap er niks meer van...

Doe nou gewoon wat de rest van de wereld ook doet: koop een kabel met voldoende aderparen (afgeschermd), zet aan de ene kant je stagebox (al dan niet d.m.v. multiconnector) en maak aan de andere kant een spinner (al dan niet d.m.v. een multiconnector á la LK/Harting/Socapex, met voorkeur voor de eerste).
            Voor je XLR lijnsignalen dan (microfoon/lijn/dmx).

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
              euh, ging hier over bekabeling, niet over de apparatuur.
              50v+ bedrading / bekabeling is in Nederland altijd dubbel geïsoleerd. Punt. Uit.
              Het ging hier over een stageblok en dat kan dubbel geïsoleerd zijn.maar evengoed is het gewoon een stallen kast met connectoren,
              Punt weer een beetje aan.
              Veel valt er verder niet over te vertellen. Als iemand geen oog heeft voor veiligheid, komt het toch niet goed........blijft prutswerk.
              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Allemaal goede adviezen maar zolang de TS niet doorheeft dat H16 voor 230V (licht) gebruikt word en niet voor lijnsignalen enkel omdat hij zich blindstaart dat hij kabel met deze connectoren makkelijk kan lenen/huren gaat hij ben ik bang niet inzien wat voor gevaarlijk fabrikaat hij zit te bedenken. Los van het soort kabel aan die H16 welke ook totaal ongeschikt is voor gebalanceerde audio. Hij wil graag zijn eigen "standaard" ontwikkelen en hoopt dat andere de labels lezen. Dat hoop ik dan ook voor hem want iemand electrocuteren via een mic op je geweten hebben omdat iemand nu net deze H16-XLR-snake in een dim-rack steekt, zou je toch niet aan moeten denken.
                Last edited by vasco; 04-06-12, 22:29.

Comment

• maestro2104
                  • Jun 2012
                  • 26

Ik heb wel gelezen hoor
                  Word was harting 72, die daar geloof ik wel voor bedoeld is

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Het gaat niet eens zozeer om de Harting die eraan zit (ookal is een licht/takelstandaard geen verstandig idee natuurlijk), maar meer om de kabel die er tussen zit. Als dat kabel is die bedoelt is om 230V te transporteren, dan gaat jou lijnsignaaltje daar nooit netjes doorheen komen (geen fatsoenlijk afscherming, etc.). Ga bij dat verhuurbedrijf eens vragen hoe je dat het beste kan doen. Als jij daar voor een vriendenprijsje aan die kabel kan komen, dan kunnen ze je ook helpen met je stagebox.

Edit: En als ze het daar niet weten, dan zou ik me niet gaan aanpassen aan hun standaard...
                    Bedenk je ook dat je de zelfde pinbezetting aan moet houden, of je eigen spinners moet gaat knutselen...
                    Tip: Besteed iets meer aandacht aan je schrijven hier, als jij laat zien dat je je best doet om je probleem zo duidelijk mogelijk te formuleren gaan de forummers hier er ook serieuzer mee bezig. Het is net geluid schuiven: shit in = shit out! (en dan kun je nog zo hard je best doen, het houd een keer op)

Daan
                    Last edited by djspeakertje; 05-06-12, 15:19.
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• maestro2104
                      • Jun 2012
                      • 26

Ik wil iedereen die heeft gereageerd zoiezo even bedanken. Heb veel geleerd.

En het is juist voor dat bedrijf. Ik wil een blok hebben voor licht en geluid.
                      Het bedrijf zelf heeft heel veel km h16 en h72. Ben er dus achter gekomen dat de H72 wel voor signaal bedoeld is.
                      (word gebruikt voor led sturing van lagotronics).

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

dan zou ik voor harting 108 gaan, da's speciaal voor audio. en om nou over h72, h64 of h108 licht ( =220V ) te gaan doen is niet echt aan te bevelen.

We hebben door de jaren heen juist steeds licht en geluid gescheiden, zoals je hier boven kunt lezen. Zelfs voor DMX trekken we aparte lijnen.

Comment

• maestro2104
                          • Jun 2012
                          • 26

dan zou ik voor harting 108 gaan, da's speciaal voor audio. en om nou over h72, h64 of h108 licht ( =220V ) te gaan doen is niet echt aan te bevelen.

We hebben door de jaren heen juist steeds licht en geluid gescheiden, zoals je hier boven kunt lezen. Zelfs voor DMX trekken we aparte lijnen.
                          De reden dat ik voor h72 ga is omdat we die ook nog hebben liggen.
                          Om ook nog nieuwe h108 erdoor heen te krijgen is onmogelijk.

Verder schuiven we bijna nooit bandjes, dus hebben we 35 kanalen niet nodig

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

We hebben door de jaren heen juist steeds licht en geluid gescheiden, zoals je hier boven kunt lezen.
                            Nooit geen harting 16 breakout boxen gezien met speakons erop?

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by DJ Antoon
                              Nooit geen...
                              Dus altijd
                              Ik heb nog nooit H16 met speakons of überhaupt H16 voor gebruik met geluid gezien.

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Originally posted by DJ Antoon
                                Nooit geen harting 16 breakout boxen gezien met speakons erop?
                                ik heb nog wel audio en wifi over schuco's zien transporteren.
                                Maar is dat gelijk aan het aantonen dat zo de beste oplossing is?
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...