stageblok

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Maar nu haal je ook een bepaalde stekker op, schuko en CEE zijn wereldwijd erkend voor een bepaalde toepassing, Harting, XLR, Speakon, LK en dergelijke zijn dat niet. Zo worden ze in diverse markten gebruikt voor verschillende doeleinden naargelang de gebruiker dit wenst.
    There is no substitute for imagination

Comment

• maestro2104
      • Jun 2012
      • 26

Originally posted by djspeakertje
      (Zucht...)

Wacht maar tot er een keer iemand "mee komt helpen", of je een stagiaire krijgt...

Het gaat hoe dan ook mis, gebruik de spullen in ***snaam waar ze voor gemaakt zijn en in dit geval waar iedereen ze voor gebruikt, het gaat veel te snel mis...

Trouwens, SPEAKERS krijgen geen vaste spanning, tenzij jij actieve speakers gaat voeden met een H16? (waar dan weer krachtstroom voor uitgevonden is)

Hoe moeilijker je doe, hoe harder het misgaat, Daan

Alles werd ingehangen. En ik had 4 harting groepjes over, dan steek ok daar.het geluid of beeld in

Maar schuko - speakon ken ik nog.niet.
      Ik bedoelde actieve speakers.

Maar ik zal het ook alleen doen als ik weer dat het niet mis kan gaan, anders 2 schuil lijntjes naar
      Last edited by maestro2104; 10-06-12, 12:18.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Oke, nou wordt het echt tijd dat je een beetje aan interpunctie gaat doen, de vorige posts waren nog te doen, maar hier kom ik niet meer uit. Neem eens de tijd om duidelijk te maken wat je bedoelt. Niemand zal je aanspreken op een spellingsfoutje, maar als jij niet laat zien dat je graag geholpen wilt worden en wij hier maar uit moeten zoeken wat je precies bedoelt is de kans dat je daadwerkelijk een oplossing vindt nogal klein...

En nou BOT.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• maestro2104
          • Jun 2012
          • 26

Originally posted by djspeakertje
          Oke, nou wordt het echt tijd dat je een beetje aan interpunctie gaat doen, de vorige posts waren nog te doen, maar hier kom ik niet meer uit. Neem eens de tijd om duidelijk te maken wat je bedoelt. Niemand zal je aanspreken op een spellingsfoutje, maar als jij niet laat zien dat je graag geholpen wilt worden en wij hier maar uit moeten zoeken wat je precies bedoelt is de kans dat je daadwerkelijk een oplossing vindt nogal klein...

En nou BOT.

Daan
          Sorry, meestal doe ik het wel. maar zat nu op mobiel.
          Hij is net nieuw en de punt zit op de plek waar bij de Iphone enter zat.
          Dat is best irritant.

Jah het zijn actieve speakers.
          Ik bedoelde dat ik 4 harting groepjes over had. En daar de speakers over had gestuurd.
          Maar dit doe ik alleen als ik zeker weet dat het goed gaat en het zelf inprik.

Verder heb ik nog nooit speakon - schuko kabel gezien.

Maar over dat stageblok.
          Ik ga harting 72 gebruiken. Er komt geen spanning op.

Bedankt voor de hulp

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Nou, in de tijd voor de Powercon (we hadden toen de van de XLR-afgeleide 220V-variant, MET METALEN behuizing) ben ik toch een enkele keer de Schuko-Speakon-variant tegen gekomen.

Daarnaast Speakon 4 en 8-polig in Aircraft barren...

Meest vreemde toepassing voor XLR en Speakon die ik tegenwoordig regelmatig tegen kom is voor laagspanning, zoals voor bv. fietsaccu's...

En ik blijf er bij: H16 kan zonder problemen voor speakers, zolang je de boel maar goed markeert!

De in dit verband aangehaalde LK19 is een mooi voorbeeld: oa D&B maakt er voor de Touringracken zwaar gebruik van. Moet je net in de UK komen: Veel, zo niet alles in het licht draait daar op LK19.

De vraag van de dag: Wie zit er dan niet goed? De lichtnicht of de geluidsgozer?

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by Outline
              De vraag van de dag: Wie zit er dan niet goed? De lichtnicht of de geluidsgozer?
              In jouw voorbeeld van LK 19, zit de audioboer niet helemaal juist.
              In het audiostramien van LK komt nl. de LK 19 niet voor.
              Deze is dus juist ontwikeld voor licht.

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by NesCio01
                In jouw voorbeeld van LK 19, zit de audioboer niet helemaal juist.
                In het audiostramien van LK komt nl. de LK 19 niet voor.
                Deze is dus juist ontwikeld voor licht.

grtz

Nes
                En daar ga jij dan net weer nat aangezien die LK niet specifiek voor licht ontworpen is EN steeds meer door audioboeren gebruikt wordt. En niemand die tegen hen zegt dat dat niet mag/de bedoeling is....

Kwam gisteren in de dB Technologies of RCF catalogus een nieuw gebruik van de LK19 tegen: Als stekker om 6 groepen van 220V (komend van een daarvoor gemaakt afgezekerd 32A-kracht verloop) gemakkelijk naar je line array te krijgen.

Aan de andere kant is het verloop LK19 > 6x Powercon In.

Dus...

Comment

Working...