Belachelijke advertenties, de techniek achter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Zelf gebruik ik plastic buizen, met het zelfde procedé, ware het niet dat deze watergekoeld zijn. Bijkomend voordeel daarvan is dat de watermoleculen als een soort Kooi van Faraday werken en de slechte electronen weghouden.
    Ook zijn deze buizen handig in de montage, het zijn van nature kaarsrechte einden waardoor de electronen nooit zomaar tegen de wand kunnen klappen, dit in tegenstelling tot kabels waar altijd wel een kink, hoe klein ook, in zit.

Comment

• Breur
      • May 2007
      • 80

Noou, graag wel gasbuizen, maar dan gevuld met SF6-gas. Als het goed is voor 150kV kan er zeker ook wel een kleiner signaaltje doorheen. Het gas bied perfecte isolatie op relaties weinig ruimte (buis met een diameter van +/- 1 meter voor 150kV) en heeft tevens door de metalen, geaarde mantel ook de hierboven beschreven kooi van faraday.

De oplossing voor stille theathers!

Ow ja, de geleider is en blijft van zuiver koper, beter dan met vervuild aluminium etc.....

Comment

• Ianudinga
        • May 2011
        • 9

Ik vind het bij deze discussies altijd moeilijk te herkennen of een post nou sarcastisch is of serieus. :-)

Digitale enen en nullen klinken niet, het is namelijk geen audio signaal. Pas bij de DA converter wordt het omgezet in geluid. Het maakt voor het geluid zelf niet uit wat voor kabel je gebruikt, de geluidskwaliteit is altijd 100%. Zodra er verlies optreed door een te dunne kabel over een te lange afstand kun je dit merken doordat het geluid geregeld in zijn geheel weg valt.

Je kunt dit vergelijken met een SATA kabel vanaf je harde schijf waarvan je een (Lossless) geluidsbestand afspeelt. Dit zijn ook gewoon enen en nullen die via kleine draadjes (dunner als een haar) uiteindelijk terecht komen bij de digitale uitgang van je geluidskaart. Vervolgens hangen sommige mensen er een gouden kabel achter wat totaal geen zin heeft.

Als je je in de techniek verdiept van digitale signalen zul je zien dat fabrikanten graag inspelen op de onwetendheid van de consument. De consument is namelijk gewend aan de problemen met analoge technieken. SCART -> HDMI is een goed voorbeeld. De consument herinnert zich nog de SCART kabels van 1,5 centimeter dik en begrijpt niet dat HDMI een digitale techniek is net als USB, SATA, Firewire.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Ik speel digitaal uitsluitend van floppy disks af.
          Harddisken.... de naam zegt het al. Veel te hoge output. Floppydisks hebben nog dat ouderwetse warme geluid.
          lekker belangrijk!

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Als je dan de 5.25" neemt van de soepele floppydisk komt het zelfs beter tot zijn recht en daar kan de 3.5" niet aan tippen...de eentjes en nullen staan dan nog verder uit elkaar.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

En dan 16 floppy drives tegelijk aanspreken om te bufferen? Vergeet niet dat er maar 1,44MB op een 3,5" floppy gaat, daar past je lossless opgeslagen .wav nooit op.
              Overigens werken floppy's niet met enen en nullen maar met magnetisme. Volgens mij is dat hartstikke slecht voor je geluid! De electronen krijgen die lading soms ook mee en dat gaat ongetwijfeld een keer fout met de magneet in speaker! :S
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Originally posted by Ianudinga
                Het maakt voor het geluid zelf niet uit wat voor kabel je gebruikt, de geluidskwaliteit is altijd 100%. Zodra er verlies optreed door een te dunne kabel over een te lange afstand kun je dit merken doordat het geluid geregeld in zijn geheel weg valt.
                Echter, daarvoor heb je al last van glitches veroorzaakt door instraling, of reflecties op de lijn.
                Het maakt dus wel degelijk uit wat voor een kabel je gebruikt maar bij een paar euro de meter houdt het dan ook gewoon op.
                Uiteraard kun je op kortere afstanden goedkopere kabel gebruiken...

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Hoe ik dacht dat CD's op magnetisme werkte???
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

Originally posted by showband
                    Ik speel digitaal uitsluitend van floppy disks af.
                    Dat zou natuurlijk best handig zijn met hele rustige muziek. Voor het steviger werk gebruik ik Zip-drive.

Comment

• BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

Originally posted by chippie
                      Hoe ik dacht dat CD's op magnetisme werkte???
                      Een CD werkt met aardstralen, dat weten we allemaal!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by stamgast
                        Dat zou natuurlijk best handig zijn met hele rustige muziek. Voor het steviger werk gebruik ik Zip-drive.
                        Harddisk = Hardrock = Aardschok ! ... Laat de buren meegenieten..!

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Belachelijke advertenties?

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by renevanh
                            Vergeet niet dat er maar 1,44MB op een 3,5" floppy gaat.
                            Heb er nog liggen van max. 720kb (heeft maar 1 gaatje),
                            wel van een speciale Japanse persing, zoals Made in Japan ooit ook was
                            (Jackson Brown overigens ook)

grtz
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Gelukkig heb ik hier nog 8 inch floppies met jawel .. 80 kB ruimte... read only!
                              Last edited by axs; 03-11-11, 09:33.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

het kan erger,

ik heb ooit zo een philips "singletje" 80 kB floppy mooi ingelijst en in de gang aan de muur gehangen.
                                Daar worden diverse bezoekers helemaal nostalgisch van. HAHAHA
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...