Belachelijke advertenties, de techniek achter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Belachelijke advertenties, de techniek achter?

Hallo allemaal,

Bij wat rondbladeren in diverse webshops erachter gekomen dat Pioneer naast top klasse apparatuur nu ook top klasse kabels produceert, te weten de DAS-serie.

Te weten:
    €225,- DAS-XLR030R (2x XLR(f) > 2x XLR(m) 3m)
    €129,- DAS-RCA020R (digitale RCA>RCA 2m)
    €199,- DAS-DGC020R (analoog 2x RCA> 2x RCA 2m)

Ingesloten zit een prachtige advertentie tekst waarom men deze kabels zou moeten kopen, maar ik wilde dus graag weten of er al mensen in de praktijk mee gewerkt hebben en wat de ervaringen zijn?
    En natuurlijk de vraag, of we deze typenummers binnenkort ook op riders van de DJ-top tegen zullen gaan komen?

Groet,
    Stainz
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 377

Helemaal klaar voor een good-old zuurstofarmedirectionelekabelsmetgoudenpluggendisc ussie... Kom er maar in jongens!!!

*pakt borrelnoten en cola erbij*

Ik laat het analoge spul even buiten shot, maar een digitaal tulpkabeltje voor 129 euro??? Voor de best klinkende nullen en enen?

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Werkt alleen als je je smeltveiligheden vervangt door de vergulde versie.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

@Robert H,
        Mijn post is geenszins grappig bedoeld, ik meen me te herinneren dat MusicXtra vorig jaar werkzaam geweest is op het Amsterdam Dance Event (ADA) waar Pioneer een van de grootste sponsoren is.
        Als dat dit jaar wederom zo is zou ik me dus voor kunnen stellen dat hij met deze kabels in aanraking komt en zou daarom graag de ervaringen van hem en/of andere gebruikers willen lezen.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Originally posted by jans
          Werkt alleen als je je smeltveiligheden vervangt door de vergulde versie.
          Inderdaad, van die weerstandsloze... Aangezien 'gewone' glaszekeringen op den duur last krijgen van metaalmoeheid van al die stroom die erdoorheen loopt.
          Handgemaakt in Duitsland. Kijkt u uit voor namaak?

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Wat is nou weer het verschil tussen een digitale of een analoge RCA kabel?
            Ok, bij analoog heb je er 2 nodig, maar verder... :S

Ik pak altijd gewoon een van de 2 analoge aders als ik een CDJ digitaal wil aansluiten. Werkt vooral erg goed als een van de 2 tulpjes stuk is :P
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

@renevanh
              digitale kabel is coax

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by stainz
                @renevanh
                digitale kabel is coax
                Voor een S/PDIF verbinding hoor je inderdaad een coaxkabel te gebruiken, maar dat gaat pas echt wat uitmaken als de kabel meters en meters lang is.

Als je een stukje van 50 centimeter hebt werkt een normaal tulpkabeltje net zo goed. S/PDIF is qua bandbreedte net zo veeleisend als analoge composite-video, dus als je er goed (kleuren)beeld overheen krijgt dan werkt zo'n kabel ook prima met een digitaal audio-signaal.

75 ohm RG58 coax is het beste, maar dat is voor de meeste rotstukjes toch te duur.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

75 ohm RG58 coax is het beste, maar dat is voor de meeste rotstukjes toch te duur.
                  RG58 is 50 Ohms! Je bedoelt RG59 waarschijnlijk.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Het aantal mensen op dit forum die in dergelijke onzin intrappen nadert waarschijnlijk tot nul.
                    Op Hifi-High-end forums maak je meer kans.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

S/Pdif zou ik nooit de coax aansluiting gebruiken. Want dat is op RCA norm en DIN aansluitingen zijn duits en dus klinken altijd beter dan RCA versies!

Als je ze verkeerd om aansluit niet want dan zijn het NID en ACR connectors en dat is natuurlijk geen norm.

glasvezelkabel van kristal heeft trouwens een duidelijk heldere klank.

lekker belangrijk!

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Vooral de marge op het spul en de verschillende prijzen zijn interessant! http://www.tonecontrol.nl/nl/product...30r-xlr-kabel/
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Originally posted by Stoney3K
                          Voor een S/PDIF verbinding hoor je inderdaad een coaxkabel te gebruiken, maar dat gaat pas echt wat uitmaken als de kabel meters en meters lang is.

Als je een stukje van 50 centimeter hebt werkt een normaal tulpkabeltje net zo goed. S/PDIF is qua bandbreedte net zo veeleisend als analoge composite-video, dus als je er goed (kleuren)beeld overheen krijgt dan werkt zo'n kabel ook prima met een digitaal audio-signaal.

Als je geen coax gebruikt krijg je veel sneller last van storing, demping en reflecties.
                          Met goedkope tulpkabels heb ik regelmatig problemen gehad bij S/PDIF gebruik.
                          Een composite video kabel daarentegen werkt altijd perfect.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

hoezo? gewoon marketing ...

Klant koopt voor 4000 euri Players en Mixers, bedingt daar 20% korting op, en wil met een grote smile de deur uitlopen.
                            Vervolgens pak jij ff de "absoluut beter klinkende en benodigde" kabels uit het rek, en brengt je marge terug op peil....

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

....Of je doet er een gratis kabeltje bij........
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...